- Druh instalaceOdhlučnění a instalace autorádia, reproduktorů a parkovací kamery
- VozidloNissan Navara
- Datum realizace09.07.2020
- Časová náročnost35 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace67 147 Kč s DPH
Nissan Navara - Odhlučnění a ozvučení vozu
Odhlučnění a ozvučení vozu Nissan Navara. Tento model se řadí po bok VW Amarok, případně Mercedenz-Benz třídy X a sdílí s nimi i jejich největší nešvar. Tím je tovární zvuková izolace, která v těchto vozech prakticky zcela chybí. Poslední dobou vnímáme trend, že i majitelé užitkových vozidel se chtějí cítit jako v osobním voze a to zejména u vyšší třídy. Bohužel automobilky na tuto situaci vůbec nemyslí a i tento konkrétní model je toho perfektním příkladem. Tovární odhlučnění vozu je prakticky nulové a proto se na nás jeho majitel obrátil s žádostí o nápravu. Výzvu jsme samozřejmě přijali a pustili se do práce. Konkrétně jsme odhlučnili přední a zadní dveře, podlahu, zadní část vozu, přední podběhy a kapotu. Vše v rámci našeho individuálně upraveného balíčku Premium. Na voze pracovali 3 naši technici zároveň a montáž jsme tedy stihli během 1 pracovního dne. Nainstalovali jsme i nové ozvučení, kdy jsme vyměnili autorádio a reproduktory ve předních dveřích. Součástí instalace byla i montáž parkovacích senzorů a kamery. Montáž o délce 35 hodin jsme díky přítomnosti 4 našich techniků zvládli během 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,41 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy.
Na prostor pod zadními sedačkami a zadní stěnu vozu aplikujeme stejný materiál ze série Dark, pouze o tloušťce 2,3 mm a nižším MLF 0,35 jednotek. To jsou však hodnoty dostačují pro odfiltrování vibrací těchto oblastí.
Druhou vrstvu u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Blockshot odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. První i druhou vrstvu lepíme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme antivibračním materiálem o tloušťce 3 mm a zvukově izolačními materiály v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 10 mm špičkové zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Zde již vidíte středobas neobvyklých komponentních reproduktorů Audison APK 690. A řešení je to velmi zajímavé, protože membrána o rozměru 6x9" dokáže pořádně zvýraznit dynamiku ozvučení. K tomu přidejte velmi kvalitní zvuk, vysoký výkon 100 W RMS a extrémní citlivost 95 dB a skvělý základ ozvučení je na dobré cestě.
Výškové reproduktory s kalotou o průměru 26 mm a nezvyklým složením z kombinace hedvábí a bavlny umožňují kvalitní a věrnou reprodukci vysokých kmitočtů. Reproduktory jsme umístili do původního prostoru a po zakrytí originální mřížkou samozřejmě zachováme původní vzhled interiéru. Do zadní části vozu instalujeme ještě koaxiální reproduktory stejného výrobce.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty.
Jako druhou vrstvu aplikujeme na celou plochu kapoty zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene, který sníží hluk motoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruských společností Comfortmat a SGM, které představují současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
4 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 4 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 4 vozidla, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.