Můj účet

Odhlučnění sloupků, prahů, výztuh a dutin? Comfortmat Soundtrap je řešením

V rámci odhlučnění auta je naprostá většina pozornosti věnována klasickým plochám – dveřím, podlaze, podběhům či střeše. Nemalé množství hluku proniká i skrze karosářské dutiny, jako jsou sloupky A/B/C/D, prahy, zadní blatníky, nebo různé technické kapsy a výztuhy. Právě do těchto zcela nechráněných míst nelze aplikovat běžné antivibrační nebo akustické materiály kvůli nepravidelnému tvaru, složité montáži nebo riziku kondenzace. A zde přichází ke slovu Comfortmat Soundtrap.

Proč nestačí běžné materiály?

Hlavním problémem karosářských dutin jsou akustické rezonance, které při jízdě vznikají. Prázdný objem v kovové konstrukci totiž často funguje jako zvuková komora, která výrazně zvyšuje hluk šířený vzduchem. Ve většině dutin karoserie však není možné použít klasické antivibrační nebo zvukově izolační materiály. Jednak kvůli omezenému přístupu, ale především kvůli tvarové nepravidelnosti těchto prostor. Zároveň jde nezřídka o oblasti se zvýšenou vlhkostí, kde klasické materiály bez voděodolné úpravy ztrácí své vlastnosti nebo hrozí jejich degradace.

Comfortmat Soundtrap – specialista na tiché dutiny

Comfortmat Soundtrap je akustický blok vyvinutý speciálně pro dutiny v karoserii, který je vyplňuje s maximální efektivitou. Jde o měkký materiál z viskoelastické polyuretanové pěny s otevřenou mikroporézní strukturou, vybavený výrazným paměťovým efektem. Blok lze zmáčknout a vložit do dutiny, kde se během chvíle rozepne do původního tvaru a vyplní celý prostor. Na jedné straně je opatřen voděodolnou fólií, takže jej lze bez obav aplikovat i do vlhčích částí karoserie. Díky otevřeným buňkám absorbuje zvuk i na nízkých frekvencích a zároveň zamezuje šíření rezonancí v dutinách. Hustota 54,5 kg/m³ z něj dělá jeden z nejefektivnějších materiálů svého druhu v automobilovém použití.

Klíčové výhody v praxi

  • Eliminace hluku z dutin karoserie – včetně nízkofrekvenčního hučení a rezonancí.
  • Zvýšení mechanické tuhosti karoserie – díky výplni dutin dochází k utlumení vnitřních vibrací výztuh.
  • Částečná odolnost (zjedné strany bloku) vůči vlhkosti a stárnutí.
  • Rychlá a jednoduchá aplikace bez nutnosti lepidel.
  • Kompatibilita s profesionálním odhlučněním ostatních částí vozu.

Jak a kde se Soundtrap používá

Práce s blokem Comfortmat Soundtrap je velice jednoduchá. Díky své měkkosti a paměťovému efektu jej lze zmenšit na mnohonásobek své velikosti a vložit jej prakticky do libovolné dutiny v karoserii. Díky samonosné struktuře není nutné použití lepidla ani uchycení – materiál drží sám tlakem. Soundtrap se vkládá nejčastěji do:

  • Sloupků A, B, C a D (přes technické otvory).
  • Prahů (z technických otvorů zespodu).
  • Zadních lemů a výztuh blatníků.
  • Dutých výztuh v oblasti zadních sedaček a kufru.
  • Méně přístupných technických kapsiček a zpevňujících příček.

Technické parametry, které mluví za vše

  • Rozměry bloku: 495 × 195 × 95 mm.
  • Hustota: 54,5 kg/m³.
  • Hmotnost 1 ks: 0,5 kg.
  • Materiál: Viskoelastická PU pěna s otevřenou buněčnou strukturou.
  • Voděodolná strana: Ano.
  • Teplotní odolnost: -45 °C až +100 °C.

Shrnutí: malý detail s velkým účinkem

Comfortmat Soundtrap je často přehlížený materiál, ale pro komplexní odhlučnění vozu hraje důležitou roli. Dokáže odstranit hučení a rezonance z míst, která jsou běžným způsobem téměř neřešitelná. Pokud hledáte maximální zvukový komfort, vyplnění dutin pomocí Soundtrapu je optimální řešení pro jeho dosažení v rámci kompletní akustické izolace vozu.

V případě zájmu o tuto doplňkovou službu k našim balíčkům odhlučnění, sdělte prosím svůj požadavek našemu prodejci.

Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Komentáře k článku

Rubriky blogu 
Kontakty