Můj účet

Škoda Kodiaq - odhlučnění

Ekonomické odhlučnění vozu Škoda Kodiaq. U tohoto vozu jsme měli jasné zadání - účinné odhlučnění a stlačit cenu na možné minimum. Montáž tedy byla zaměřena jiným způsobem, než jste u nás zvyklí například u montáže do Škoda Kodiaq RS. Naším cílem je však vždy poskytnout vysokou účinnost a proto jsme nešli cestou levných antivibračních materiálů s malou tloušťkou a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o nízkých hodnotách. Stejnou filozofii jsme volili i u zvukově izolačních materiálů, kde se sice kvůli ceně vyloženě nabízí klasické materiály, ovšem s výrazně nižší účinností. Současným trendem jsou moderní membránové materiály, které poskytují až 3x větší účinnost a tímto směrem jsme se rozhodli jít i při této montáži. Kodiaq je velký vůz s rozsáhlými plochami a každá zanedbaná oblast se projeví na celkovém odhlučnění. Celý koncept jsme důkladně promysleli a výsledkem je vysoce účinné odhlučnění s membránovými materiály pro jehož realizaci jsme využili materiály ruského výrobce SGM. A cena? Správným výběrem materiálů jsme dosáhli snížení ceny o téměř 10 tisíc korun, což je již velký rozdíl. Konkrétně tedy odhlučňujeme přední, zadní i páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, zadní podběhy a kapotu. Všechny zvolené materiály SGM jsou i tepelně izolační a tento vůz je nově chráněn i před tepelnými ztrátami. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.

Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme dvěma vrstvami. První vrstvou je antivibrační materiál druhé nejvyšší modelové řady Alpha o síle 3 mm s akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,40 jednotek. Antivibrační materiál s těmito hodnotami zamezí šíření vibrací na podlaze vozu a sníží pronikání nízkofrekvenčního hluku. Jako další vrstvu aplikujeme membránový materiál SGM Barrier Lite se schopností zvukové izolace až 28 dB. Barrier Lite vyniká i poměrně nízkou hmotností a přijatelnou tloušťkou 6 mm. Na prostor pod zadními sedačkami jsme zvolili pouze 4 mm tenký membránový materiál SGM Silton se schopností zvukové izolace 27 dB, což je při dané tloušťce světová rarita. 

Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem. Na všechny plochy kromě zadních podběhů aplikujeme antivibrační materiál SGM Beta 2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,26 jednotek, pouze na podběhy lepíme účinnější materiál SGM Alpha 3, který jsme použili i na podlahu. Je to z důvodu vyššího zatížení vibracemi i hlukem zadních podběhů vozu. Ze stejného důvodu volíme rozdílné materiály i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru aplikujeme membránový materiál SGM Silton a na podběhy vysoce účinný materiál SGM Barrier Ultra se schopností zvukové izolace až 33 dB.

Přední i zadní dveře odhlučňujeme ve 4 vrstvách, jelikož se jedná o oblast velmi zatíženou vibracemi a hlukem. Nejprve na vnější plech aplikujeme antivibrační materiál SGM Beta 2 a následně membránový materiál SGM Barrier Lite, který je vhodný do dveří i díky absolutní voděodolnosti. Poté aplikujeme opět antivibrační materiál SGM Beta 2 na vnitřní plech dveří. Posledním krokem je odhlučnění čalounění dveří pomocí flexibilní tvarové pěny SGM Violon 10. Ta vyplní prostor mezi plastem a karoserií, zamezí případnému vrzání a dodatečně dveře odhluční. Podobný postup a stejné materiály volíme také v případě pátých dveří.

Kapotu tlumíme dvěma vrstvami - antivibračním materiálem na plech kapoty a následně protihlukovým materiálem SGM R-Tone na originální kryt motoru, díky čemuž zachováme žádaný originální vzhled motorové části. Další oblastí odhlučnění jsou podběhy. Kovovou část předních podběhů tlumíme antivibračním materiálem SGM Alpha 3 o tloušťce 3 mm, který již znáte z podlahy a zadních podběhů. Přední plastové podběhy odhlučňujeme membránovým protihlukovým materiálem SGM Barrier Ultra, tedy stejným jako u zadních podběhů. 

► Datum realizace: 9.4.2021
► Délka montáže: 25 hodin 
► Kompletní cena instalace (materiál + práce): 27 062 Kč s DPH

Aplikované tlumící materiály:

Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Komentáře k článku