Zesilovač s DSP Match UP 6DSP
Více o produktu
- Využijte naši poradnu
- Zboží nám můžete vrátit do 14 dnů
- Vyzkoušejte si produkt u nás na prodejně
Zesilovač s DSP Match UP 6DSP
Nový UP 6DSP je skutečný univerzál – nejenže poskytuje výkon a dynamiku pro autentický hi-fi zvuk, ale zároveň nabízí všechny klíčové funkce pro snadnou integraci do vozidla.
Perfektní upgrade pro standardní ozvučení
UP 6DSP je vybaven šesti high-level vstupy, optickým digitálním vstupem a slotem pro rozšiřující kartu MATCH, což umožňuje snadnou integraci do továrních systémů. Díky inovativnímu obvodu ADEP.3, šesti zesilovacím kanálům a dodatečnému předzesilovacímu výstupu nabízí výkonný 7kanálový DSP široké možnosti individuální konfigurace reproduktorů. Výkon zesilovače dokáže rozhýbat i větší subwoofery, protože dva z jeho výstupních kanálů dodávají působivých 160 W při 2 ohmech – ideální pro obzvlášť náročné reproduktory.Virtuální zpracování kanálů - moderní směrování signálu
Optimální přizpůsobení stávajícím vícekanálovým systémům vyžaduje chytré řízení a konfiguraci DSP kanálů – proto je UP 6DSP vybaven inovativním virtuálním zpracováním kanálů od Audiotec Fischer. Zvláště když jsou přední, zadní a centrální systémy rozděleny do vícepásmových sestav, konvenční koncepty směrování rychle narážejí na limity. Víceúrovňové „Virtual Channel Processing“ v kombinaci s uznávaným uživatelsky přívětivým softwarem DSP PC-Tool umožňuje snadno mapovat i velmi složité konfigurace a volně přiřazovat proprietární FX zvukové funkce. Díky shodnému počtu vstupních a zesilovacích kanálů je UP 6DSP zároveň ideálním řešením pro aplikace, kde dává smysl směrování 1:1 (IOR).
ACO - pokročilá 32bitová platforma CoProcessor
Samozřejmě, že UP 6DSP je vybaven vlastní 32bitovou platformou ACO, která nejen bleskově přebírá všechny řídicí úkoly, ale zároveň se stará o řadu zvukových funkcí: skvělé efekty, jako je Augmented Bass Processing nebo Real Center, a také vstupní ekvalizér oddělený pro každý kanál včetně Input Signal Analyzeru (ISA) pro snadnou analýzu a kompenzaci vstupních signálů z originálních rádií, která již často obsahují tovární zvukové nastavení.
Kompaktní design pro flexibilní montáž
UP 6DSP zaujme silným a přitom kompaktním designem, který umožňuje snadnou instalaci i do prostorově omezených míst.
DSP PC-Tool 5 s TuneEQ - výkonné funkce pro ultimátní zvukový zážitek
Samozřejmostí je možnost snadné konfigurace MATCH UP 6DSP pomocí profesionálního a mimořádně intuitivního DSP PC-Tool 5. Známé a rozsáhlé možnosti nastavení splní veškerá očekávání a zaručí extrémně přesné doladění zvuku i u složitých konfigurací. Díky nové proprietární funkci TuneEQ pro automatickou korekci frekvenční odezvy navíc ušetříte spoustu času při optimalizaci zvuku.
TuneEQ
TuneEQ je mimořádně flexibilní a zároveň velmi snadno použitelná funkce pro automatickou korekci frekvenční odezvy. Stačí jediné měření na kanál nebo pár kanálů pomocí vhodného měřicího mikrofonu (např. našeho MTK1) a TuneEQ následně samostatně a přesně nastaví ekvalizéry podle zvolené referenční křivky. TuneEQ využívá kompletní možnosti parametrického ekvalizéru – včetně nastavení středové frekvence, Q-faktoru a zisku. Protože všechny složité výpočetní operace probíhají na pozadí, ušetříte při optimalizaci zvuku s TuneEQ spoustu času.
RealCenter
Funkce RealCenter je algoritmus vyvinutý společností Audiotec Fischer, který zvýrazňuje hudební informace přítomné v levém i pravém předním kanálu a z nich vytváří unikátní centrální signál. Na rozdíl od běžných postupů, kdy se kanály pouze sčítají, je intenzita centrálního signálu dynamicky řízena podle stereofonního obsahu levého a pravého kanálu. Možná to zní složitě, ale výsledek je ohromující - pokud hraje pouze levý nebo pravý kanál, středový kanál zůstane zticha. U běžných algoritmů je hlasitost centra pouze snížena o 6 dB (poloviční hlasitost). Díky technologii RealCenter získáte jedinečnou, širokou hudební scénu pro řidiče i spolujezdce současně. Nevýhody klasického centrálního kanálu, jako je vtíravý a úzký zvukový obraz, tak patří minulosti.
Augmented Bass Processing
Proprietární technologie Augmented Bass Processing od Audiotec Fischer se skládá ze dvou revolučních funkcí - Dynamic Bass Enhancement a SubXpander – které byly vyvinuty speciálně pro dramatické zlepšení basové reprodukce subwooferů.
Dynamic Bass Enhancement chytře kombinuje maximální hloubku basů a nejvyšší zvukový tlak – bez ohledu na hudební žánr nebo nastavení tónových korekcí v autorádiu. Podle vstupního signálu zvyšuje úroveň nízkých frekvencí a zároveň variabilně posouvá hraniční frekvenci subsonického filtru. Výsledkem je znatelně silnější a hlubší bas při nízké a střední hlasitosti, aniž by hrozilo přetížení subwooferu při vyšší hlasitosti.
Pokud chcete ještě hlubší a „temnější“ basovou reprodukci, lze navíc aktivovat funkci SubXpander, která přidává subharmonické tóny k základním tónům v rozsahu 50–100 Hz.
Hlavní vlastnosti
- Ultra efektivní 6kanálový zesilovač s 1linkovým výstupem a 7kanálovým DSP.
- Perfektní pro upgrade standardních zvukových systémů až se 6 kanály.
- Volitelné kabelové svazky pro snadnou integraci do stávajících vícekanálových továrních systémů.
- Extrémně výkonný 64bitový „fixed point“ audio DSP.
- ACO – pokročilá 32bitová platforma CoProcessor pro rozšířené funkce.
- ISA (Input Signal Analyzer) a InputEQ pro snadnou analýzu a kompenzaci vstupních signálů.
- DLC (Dynamic Loudness Control) a RTC (Remote Tone Control) pro hlasitostí řízenou dynamickou úpravu výšek a basů.
- Proprietární funkce TuneEQ pro automatické nastavení vstupních, virtuálních a výstupních ekvalizérů.
- SFX (DSP zvukové efekty) – Augmented Bass Processing, RealCenter a další.
- Chytrý 6kanálový high-level vstup s obvodem ADEP.3.
- 1:1 IOR (Input-to-Output Routing) – stejný počet high-level vstupů a zesilovacích výstupů.
- VCP (Virtual Channel Processing) umožňuje ještě flexibilnější konfiguraci i pro velmi složité systémy.
- Slot pro rozšiřující kartu MATCH (MEC) – např. Bluetooth® HD Audio Streaming, Hi-Res Audio Streaming přes USB atd.
- Optický vstup ve formátu SPDIF se vzorkovací frekvencí 12 až 96 kHz.
- Mono RCA výstup pro připojení externího zesilovače, např. subwooferového.
- SCP (Smart Control Port) pro volitelné příslušenství jako DIRECTOR, CONDUCTOR a další.
- Automatické zapínání (Auto Remote).
- Napájecí zdroj s podporou start-stop a rozšířeným rozsahem vstupního napětí až 18 V – ideální pro moderní elektromobily.
- Kompaktní design s nízkým zahříváním díky mimořádné účinnosti.
O značce
MATCH by Audiotec Fischer je německá prémiová značka zaměřená na kvalitní zesilovače, DSP procesory a Plug & Play řešení pro moderní vozy BMW nebo Mercedes-Benz. Nabízí ideální upgrade továrních audiosystémů s důrazem na snadnou instalaci, kompaktní rozměry a maximální výkon. Díky inovativním technologiím, jako je ACO platforma, TuneEQ, RealCenter nebo Augmented Bass Processing, poskytuje čistý, dynamický a precizní zvuk bez kompromisů. Produkty MATCH jsou navrženy pro snadnou a bezproblémovou instalaci do široké škály vozidel. Plně podporují start-stop systémy, jsou kompatibilní s elektromobily a garantují špičkovou německou kvalitu od renomovaného výrobce Audiotec Fischer, lídra v oblasti automobilového audia.| Katalogové číslo | M116005 |
| Značka | Match |
| Odkazy | Oficiální webová prezentace |
| Počet kanálů zesilovačeZesilovače se rozdělují na: - Monobloky - 2kanálové - 3kanálové - 4kanálové - 5kanálové - 6kanálové - více kanálové Každý kanál slouží na napájení jednoho reproduktoru u koaxialního typu, popř. jedné strany, pokud se jedná o komponentní reproduktory. Zesilovače typu monoblok se používají hlavně na subwoofery. 2kanálové jsou vhodné jak na subwoofery, tak například na přední pár reproduktorů v autě. 3kanálové se používá na přední nebo zadní reproduktory + subwoofer. 4kanálové se používají na přední + zadní reproduktory nebo 1 pár reproduktorů + subwoofer. 6 nebo 5kanálové se používají na 2 páry reproduktorů + subwoofer, nejčastěji. Můstkování znamená zapojení zesilovače do můstku, kdy se použije + pól z jednoho kanálu a - pól z druhého kanálu. Ve většině případů to bývá na zesilovači znázorněné jako "BRIDGED". | 6 |
| Energetická třída zesilovačeZesilovače se rozdělují na dvě základní třídy: analogové a digitální. Analogové zesilovače (A/B) mají vyšší nároky na spotřebu, ale mají obvykle přirozenější zvuk. Digitální zesilovače (D) mají výrazně nižší spotřebu a vyšší účinnost, ale zvuk nemusí být tak věrný jako u klasických analogových zesilovačů. | GD |
| RMS výkon na 4 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 4 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | 4 x 65 + 2 x 90 W |
| RMS výkon na 2 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 2 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | + 2 x 160 W |
| Počet kanálů DSP procesoru | 7 |
| Frekvenční rozsahSchopnost zesilovače reprodukovat signál od nejnižšího kmitočtu po nejvyšší = věrně reprodukovat zvuk v konkrétním frekvenčním pásmu. Odborně: V oblasti kmitočtů od 40 až po 16 000 Hz se vyskytuje převážná většina základních i alikvótních (harmonických) tónů všech hudebních nástrojů. Nás zajímá, jaký je průběh vyzářeného akustického tlaku v tomto rozsahu kmitočtů při napájení reproduktorové soustavy konstantním příkonem. Tomuto průběhu říkáme kmitočtová charakteristika, která nám udává úroveň vyzářeného akustického tlaku v decibelech (dB) v závislosti na kmitočtu. Nejvýstižněji lze vyjádřit kmitočtovou charakteristiku reproduktoru nebo reproduktorové soustavy grafem. Většinou ale je kmitočtová charakteristika udávaná uvedením maximální tolerance akustického tlaku v daném kmitočtovém rozsahu, např. 50 až 15 000 Hz -+ 6 dB. Jelikož je kmitočtová charakteristika reproduktorů i soustav obecně značně nerovnoměrná, neudávají někteří výrobci z preztižních důvodů ve svých kalalozích ani tuto maximální toleranci akustického tlaku v decibelech. Takto ochuzený údaj je bohužel bezcenný. Co je platné, že výrobce nabízí reproduktorovou soustavu s kmitočtovým rozsahem 30 až 20 000 Hz, jestliže se obává uvést maximální nerovnoměrnost akustického tlaku v tomto rozsahu, neboť může mít toleranci např. +- 20 dB. Nerovnoměrnost neboli zvlnění kmitočtového průběhu u dobrých reproduktoprových soustav pro kvalitní přednes hudby nemá překročit v pásmu 80 až 12 000 Hz +- 3 dB a v pásmu 40 až 16 000 Hz +- 6 dB. Větší nerovnoměrnost již ochuzuje nebo zdůrazňuje určité tónové oblasti, což může způsobit slyšitelné nebo i rušivé zkreslení. Mění se také podíl mezi základními tóny a vyššími harmonickými, tím se mění barva zvuku a jednotlivé hudební nástroje i celý hudební obraz zní nepřirozeně. | 10 - 22000 Hz |
| Harmonické zkreslení (THD)Celkový podíl harmonického zkreslení udává, nakolik je vstupní signál v zesilovači zkreslen. Zkreslení se projevují jako vrchní vlny, obsažené ve výstupním signálu. Podíl původně nepřítomných částí signálu se udává v procentech, typické hodnoty se pohybují mezi 0,001 % až 0,5 %. Zkreslení se měří v jejich výkonovém pásmu. Pokud od určitého výkonu překročí hranici 0,7 %, je to hodnota výstupního výkonu daného zesilovače, od níž už nehraje nezkresleně a od níž obvykle zkreslení strmě narůstá, takže s nějakým dalším nárůstem výkonu se již nedá počítat. Čím nižší hodnota, tím lépe. | < 0,03 % |
| Damping faktorDF - Damping Factor, neboli činitel tlumení. Je to poměr zátěže (repro + kabely, výhybka apod.) ku vnitřnímu odporu zesilovače. Čim je větší DF, tim jsou basy kontrolovanější. Zesilovače s nižším DF maj tendenci zahučívat. Zahučívání způsobí i subwoofery s vyššim Q v basreflexu a někdy i v uzavřence. | > 100 |
| Hodnota pojistek na zesilovačiZ hodnoty pojistek na zesilovači si můžete udělat pravdivý obrázek o reálném výkonu zesilovače. | 1 x 30A |
| Rozměry zesilovače | 46 x 130 x 130 mm |










