Zesilovač Brax RX2 Pro - Analog In Black
Více o produktu


- Využijte naši poradnu
- Zboží nám můžete vrátit do 14 dnů
- Vyzkoušejte si produkt u nás na prodejně
Zesilovač Brax RX2 Pro - Analog In Black
Ačkoli digitální zpracování signálu s legendárním BRAX DSP už dávno vstoupilo do světa BRAX, stále platilo, že analogové výkonové zesilovače byly měřítkem nejvyšší možné kvality zvuku a nejlepších parametrů. S modelem BRAX REVELATION RX2 PRO však začíná nová éra - jak už název napovídá: Nové digitální odhalení zvuku, které zastiňuje vše dosavadní v segmentu car audio.
Heinz Fischer: „Jako vášnivý hudebník s více než 45 lety úspěchů v audio branži bych si nikdy nedokázal představit, že by technologie Class D někdy dokázala konkurovat analogové technice. Ale něco musím vyjádřit naprosto jasně: BRAX REVELATION RX2 PRO mi doslova bere dech. To, jakou absolutně audiofilní reprodukci tento zesilovač nabízí, není z tohoto světa a posouvá nároky značky BRAX na kompromisní kvalitu zvuku na novou úroveň. Jsem přesvědčen, že toto technologické mistrovské dílo otevře oči i největším zastáncům analogové techniky a ukáže jim novou éru špičkového zesílení.“
Nový standard kvality zvuku s technologií PURIFI EIGENTAKT
BRAX RX2 PRO jedinečně spojuje kompaktní rozměry a účinnost s technickými a zvukovými parametry, které posouvají veškeré standardy výroby zesilovačů na zcela novou úroveň. Ve spolupráci s dánským výrobcem PURIFI bylo na základě patentované technologie EIGENTAKT realizováno unikátní, nekompromisní řešení hodné značky BRAX, které vyvrací veškeré předsudky vůči digitálnímu zesílení. Všechny měřené hodnoty, jako zkreslení (THD+N), intermodulace (IMD) nebo odstup signál-šum (SNR), jsou tak výjimečné, že je dokážou přesně zachytit jen nejdražší měřicí systémy. Základem této jedinečné výkonnosti je princip víceúrovňové zpětné vazby, kdy několik extrémně širokopásmových a rychlých regulačních smyček v zesilovačových stupních kompenzuje veškeré nelinearity. Dokonce i výstupní relé mají svou vlastní regulační smyčku, která eliminuje jejich minimální přechodový odpor kontaktů. Rozhodující je však to, že nutný LC výstupní filtr u Class D zesilovačů je zahrnut do regulačních smyček, čímž se zcela kompenzuje jeho vliv na zkreslení i výstupní impedanci. RX2 PRO tak dosahuje fenomenálního útlumového faktoru 10 000, a to nejen při běžné měřicí frekvenci 1 kHz, ale v celém audio pásmu. Také frekvenční průběh závislý na zátěži, typický pro Class D zesilovače, je díky této topologii minulostí. Nezáleží na tom, jaký reproduktor RX2 PRO pohání - jeho průběh amplitudy zůstává perfektně lineární až do 60 kHz.
Nejmodernější napájení
Dalším klíčem k nepřekonatelné kvalitě zvuku RX2 PRO je mimořádně propracované napájení. Samozřejmostí je regulovaný zdroj, který dodává koncovým stupňům od baterie nezávislé a konstantní napětí. RX2 PRO tak nabízí nejen plnou kompatibilitu s funkcí Start-Stop, ale umožňuje i provoz v palubních sítích elektromobilů, kde může napětí dosahovat až 18 V. Napájecí zdroj je navíc vybaven celkem 67 elektrolytickými kondenzátory s obrovskou kapacitou, které dokážou při potřebě dodat mohutné proudové impulzy. Aby deska plošných spojů nijak neomezovala proudový tok, stará se osm vrstev mědi o co nejnižší vnitřní odpor. To ale není vše, velký počet vrstev přináší i další výhody - spolu s promyšleným uspořádáním zabraňuje tomu, aby vysoké proudy ovlivňovaly citlivé vstupní nebo zpětnovazební signály.
Flexibilní vstupní možnosti a špičkové zpracování signálu
Na vstupu nabízí RX2 PRO dvě varianty: analogový vstupní modul nebo modul s digitálním SPDIF rozhraním. Obě verze využívají sofistikované technologie, které od počátku eliminují jakýkoli negativní vliv na kvalitu zvuku. V analogovém modulu je poprvé použita nová koncepce „Super-Balanced“, kdy dva extrémně nízkošumové a nízkozkreslující operační zesilovače BurrBrown OPA1612 tvoří diferenciální vstupní stupeň. Ty nejen zesilují, ale díky mimořádnému potlačení souhlasného rušení zajišťují vysokou odolnost proti rušení typickému pro automobilové prostředí. Digitální modul s optickým a koaxiálním SPDIF vstupem nabízí špičkový D/A převodník ESS s parametry, které v oblasti car audio nemají obdoby: odstup signál-šum 130 dB a zkreslení -117 dB (0,00014 %) garantují absolutní zvukovou neutralitu. Za tyto hodnoty vděčí mimo jiné napájení – speciální dvoukanálový regulátor ESS zásobuje každý kanál zvlášť extrémně stabilním a nízkošumovým napětím. V souladu s filozofií BRAX podporuje digitální modul samozřejmě proprietární protokol DiSAC 2.0 BRAX DSP pro jedinečné řízení hlasitosti na konci signálového řetězce.
Kompaktní provedení a revoluční účinnost
Přes všechny své technické unikáty se RX2 PRO představuje v elegantní a kompaktní podobě. I přes výstupní výkon až 2 x 300 W při 4 Ω (2 x 510 W při 2 Ω nebo 1 x 930 W most) je přesně stejně velký jako BRAX DSP a o 40 % menší než GX2000, resp. o 66 % menší než MX4 PRO. V oblasti účinnosti, spotřeby proudu a nízkého zahřívání otevírá novou kapitolu BRAX a odpovídá trendu vyšší hustoty výkonu a maximální efektivity, aby našel své místo i v moderních vozech.
Oceněná digitální revoluce ve stavbě zesilovačů
Ať už se na RX2 PRO díváte z jakéhokoli úhlu - je to zkrátka revoluce. Po více než třech letech intenzivního vývoje představuje nový milník, což potvrzuje i prestižní ocenění EISA „In-Car Amplifier 2024 - 2025“: „Co bylo dosud nemyslitelné, se stalo realitou. S BRAX REVELATION RX2 PRO uvádí Audiotec Fischer první „digitální“ koncový zesilovač pod značkou BRAX. Aby se technologie Class D vyrovnala nebo dokonce překonala analogové high-end zesilovače BRAX, je v RX2 PRO poprvé v automotive použita inovativní technologie Eigentakt od Purifi, která v oblasti výkonu a zvuku stanovuje nové standardy. BRAX REVELATION RX2 PRO využívá výhradně ty nejlepší komponenty na světě a lze ji vybavit buď analogovým vstupním modulem s TI/BurrBrown operačními zesilovači, nebo digitálním modulem s ESS převodníky – v obou případech je zaručena nejvyšší kvalita signálu. Výsledkem je nejen obrovský výkon 2 x 300 W na 4 Ω nebo 2 x 510 W na 2 Ω, ale především absence šumu a jakéhokoli zkreslení. Kdo hledá moderní kompaktní Class-D zesilovač s opravdovým high-end přístupem, najde jej v BRAX REVELATION RX2 PRO.“
Hlavní vlastnosti
- Proprietární, můstkovatelné High-End Class D zesilovačové řešení založené na patentované technologii „EIGENTAKT“ od PURIFI – nabízí kvalitu zvuku, která zastíní i ty nejlepší zesilovače třídy A a třídy AB.
- Unikátní „Multistage Feedback Design“ – několik zpětnovazebních smyček individuálně kompenzuje všechny nelinearity ve výkonové části včetně LC filtrů a dokonce i výstupních relé pro naprostou přesnost.
- Vynikající měřené hodnoty – díky zanedbatelnému THD+N, minimálním intermodulačním zkreslením, impedančně nezávislému lineárnímu frekvenčnímu průběhu až do 60 kHz a obrovskému odstupu signálu od šumu překonává vše dosud známé.
- Modulární koncepce vstupů s volitelnými moduly – možnost volby mezi analogovými nebo digitálními vstupy.
- Analogový stereo vstupní modul – s inovativní „Super-Balanced“ vstupní strukturou pro mimořádně vysokou odolnost proti rušení díky maximálnímu potlačení souhlasného rušení, osazený momentálně nejlepšími zvukově a ultra nízkošumovými operačními zesilovači OPA1612 od BurrBrown.
- Digitální stereo vstupní modul – vybaven nejnovějším špičkovým D/A převodníkem ES9039Q2M od ESS, napájeným speciálním regulátorem napětí vyvinutým firmou ESS, kdy má každý kanál DAC k dispozici samostatné extrémně nízkošumové a stabilní napájení. Osazen optickým a koaxiálním SPDIF vstupem, který podporuje proprietární DiSAC protokol pro bezeztrátovou a vysoce inovativní regulaci hlasitosti, ovladatelnou přes BRAX DSP.
- Nepřekonatelně propracované napájení – regulovaný napájecí zdroj s podporou start-stop pro výkonové stupně s obrovou celkovou kapacitou pro maximální schopnost impulzního proudového zatížení. Samostatné regulátory napětí pro každý vstupní a řídicí stupeň zaručují maximální stabilitu a zabraňují jakémukoli ovlivnění kvality signálu; vhodné až do palubního napětí 18 V pro elektromobily.
- Výjimečný, na frekvenci nezávislý útlumový faktor přes 10 000 @ 4 Ω – na rozdíl od běžných koncepcí Class D zajišťuje maximální kontrolu nad reproduktory v celém frekvenčním pásmu a tím bezkonkurenční zvukovou přesnost.
- Zvlášť kompaktní a maximálně efektivní – stejná velikost jako BRAX DSP, díky nízkému zahřívání a vysoké účinnosti ideální pro moderní koncepce vozidel.
- Extrémně nízkoimpedanční 8vrstvá deska plošných spojů – umožňuje maximální ztrátově minimální tok proudu a zároveň nejlepší možné oddělení citlivých signálů vstupní sekce od výkonových stupňů.
- Použití výhradně nejkvalitnějších a pečlivě vybraných součástek – zaručuje maximální konzistenci v sériové výrobě a mimořádnou životnost.
- Komplexní ochranné obvody – optimální ochrana zesilovače a připojených reproduktorů za všech myslitelných zatěžovacích a teplotních podmínek.
- Procesorem a teplotou řízený ventilátor – zajišťuje optimální chlazení a ideální provozní teplotní rozsah zesilovače.
- Samostatný konektor pro BRAX Power Stabilizer – pro zlepšení napájení a maximální výkon zesilovače.
- Masivní chladič ze speciální hliníkové slitiny – umožňuje optimální odvod tepla a trvale vysoký výkon.
- Vygravírované sériové číslo na typovém štítku z nerezové oceli – podtrhuje exkluzivitu zesilovače.
O značce
BRAX je ikonická německá značka, která již desítky let představuje absolutní vrchol v oblasti high-end ozvučení automobilů. Výrobky BRAX vznikají s jediným cílem - nabídnout hudbu v její nejčistší a nejpřirozenější podobě bez jakýchkoliv kompromisů. Každý komponent, ať už jde o precizně zpracované reproduktory, zesilovače nebo příslušenství, je ručně vyráběn s mimořádnou péčí a je podroben náročné výstupní kontrole. BRAX si zakládá na použití těch nejlepších materiálů, nadčasovém designu a inovativních technologiích od patentovaných kalotových výškových měničů přes unikátní membrány s MicroSphere vrstvou až po referenční zesilovače s legendární čistotou zvuku. BRAX je volbou pro všechny, kdo chtějí ve svém voze zažít skutečný koncertní zážitek a oceňují mistrovské řemeslo, technickou dokonalost a exkluzivitu. Pokud hledáte absolutní špičku v car audio, jste tady správně.Katalogové číslo | BRAX RX2 PRO ANALOG BLACK |
Značka | Brax |
Odkazy | Oficiální webová prezentace |
Počet kanálů zesilovačeZesilovače se rozdělují na: - Monobloky - 2kanálové - 3kanálové - 4kanálové - 5kanálové - 6kanálové - více kanálové Každý kanál slouží na napájení jednoho reproduktoru u koaxialního typu, popř. jedné strany, pokud se jedná o komponentní reproduktory. Zesilovače typu monoblok se používají hlavně na subwoofery. 2kanálové jsou vhodné jak na subwoofery, tak například na přední pár reproduktorů v autě. 3kanálové se používá na přední nebo zadní reproduktory + subwoofer. 4kanálové se používají na přední + zadní reproduktory nebo 1 pár reproduktorů + subwoofer. 6 nebo 5kanálové se používají na 2 páry reproduktorů + subwoofer, nejčastěji. Můstkování znamená zapojení zesilovače do můstku, kdy se použije + pól z jednoho kanálu a - pól z druhého kanálu. Ve většině případů to bývá na zesilovači znázorněné jako "BRIDGED". | 2 |
Energetická třída zesilovačeZesilovače se rozdělují na dvě základní třídy: analogové a digitální. Analogové zesilovače (A/B) mají vyšší nároky na spotřebu, ale mají obvykle přirozenější zvuk. Digitální zesilovače (D) mají výrazně nižší spotřebu a vyšší účinnost, ale zvuk nemusí být tak věrný jako u klasických analogových zesilovačů. | D |
RMS výkon na 4 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 4 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | 2 x 300 / 1 x 930 W |
RMS výkon na 2 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 2 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | 2 x 510 W |
Vstupy | 2 x RCA |
Výstupy | 2 x reproduktorový |
Frekvenční rozsahSchopnost zesilovače reprodukovat signál od nejnižšího kmitočtu po nejvyšší = věrně reprodukovat zvuk v konkrétním frekvenčním pásmu. Odborně: V oblasti kmitočtů od 40 až po 16 000 Hz se vyskytuje převážná většina základních i alikvótních (harmonických) tónů všech hudebních nástrojů. Nás zajímá, jaký je průběh vyzářeného akustického tlaku v tomto rozsahu kmitočtů při napájení reproduktorové soustavy konstantním příkonem. Tomuto průběhu říkáme kmitočtová charakteristika, která nám udává úroveň vyzářeného akustického tlaku v decibelech (dB) v závislosti na kmitočtu. Nejvýstižněji lze vyjádřit kmitočtovou charakteristiku reproduktoru nebo reproduktorové soustavy grafem. Většinou ale je kmitočtová charakteristika udávaná uvedením maximální tolerance akustického tlaku v daném kmitočtovém rozsahu, např. 50 až 15 000 Hz -+ 6 dB. Jelikož je kmitočtová charakteristika reproduktorů i soustav obecně značně nerovnoměrná, neudávají někteří výrobci z preztižních důvodů ve svých kalalozích ani tuto maximální toleranci akustického tlaku v decibelech. Takto ochuzený údaj je bohužel bezcenný. Co je platné, že výrobce nabízí reproduktorovou soustavu s kmitočtovým rozsahem 30 až 20 000 Hz, jestliže se obává uvést maximální nerovnoměrnost akustického tlaku v tomto rozsahu, neboť může mít toleranci např. +- 20 dB. Nerovnoměrnost neboli zvlnění kmitočtového průběhu u dobrých reproduktoprových soustav pro kvalitní přednes hudby nemá překročit v pásmu 80 až 12 000 Hz +- 3 dB a v pásmu 40 až 16 000 Hz +- 6 dB. Větší nerovnoměrnost již ochuzuje nebo zdůrazňuje určité tónové oblasti, což může způsobit slyšitelné nebo i rušivé zkreslení. Mění se také podíl mezi základními tóny a vyššími harmonickými, tím se mění barva zvuku a jednotlivé hudební nástroje i celý hudební obraz zní nepřirozeně. | 10 - 60000 Hz |
Harmonické zkreslení (THD)Celkový podíl harmonického zkreslení udává, nakolik je vstupní signál v zesilovači zkreslen. Zkreslení se projevují jako vrchní vlny, obsažené ve výstupním signálu. Podíl původně nepřítomných částí signálu se udává v procentech, typické hodnoty se pohybují mezi 0,001 % až 0,5 %. Zkreslení se měří v jejich výkonovém pásmu. Pokud od určitého výkonu překročí hranici 0,7 %, je to hodnota výstupního výkonu daného zesilovače, od níž už nehraje nezkresleně a od níž obvykle zkreslení strmě narůstá, takže s nějakým dalším nárůstem výkonu se již nedá počítat. Čím nižší hodnota, tím lépe. | < 0,0002 % |
Odstup signál/šumOdstup signálu od šumu znamená, že výstupní signál pokaždé obsahuje šum. Odstup signálu od šumu vyjadřuje, jak velký je podíl tohoto šumu ve srovnání s užitečným signálem. Udává se tzv. hodnota A, která nebere tolik v úvahu hluboké a velmi vysoké frekvence. To odpovídá charakteristice lidského sluchu, který na hluboké frekvence není tak citlivý, zejména pod 1 kHz. Čím vyšší hodnota, tím je na tom zesilovač lépe. | > 125 dB |
Vstupní citlivostAby mohl zesilovač plnit správně svoji funkci, vyžaduje vstupní signál určité urovně, který je u autorádií různý. Měří se ve "Voltech" (např. 2 V, 4 V atd.) Čím vyšší hodnota na výstupu předzesilovače, neboli autorádia, tím jsou kladeny menší nároky na výkon zesilovače. Zesilovač ale musí právě tuto vstupní citlivost umožňovat a z toho důvodu se uvádí tato hodnota i u zesilovače. | 1 - 8 V |
Damping faktorDF - Damping Factor, neboli činitel tlumení. Je to poměr zátěže (repro + kabely, výhybka apod.) ku vnitřnímu odporu zesilovače. Čim je větší DF, tim jsou basy kontrolovanější. Zesilovače s nižším DF maj tendenci zahučívat. Zahučívání způsobí i subwoofery s vyššim Q v basreflexu a někdy i v uzavřence. | > 10.000 |
Rozsah palubního napětíSchopnost zesilovače pracovat při udaném napětí. S klesajícím napětím klesá i výkon zesilovače. Ideální napětí v autě se pohybuje v rozmezí 13.8 až 14.4 V. | 9 - 18 V |
Dutinkové vstupní terminályDutinkové terminály umožnují lepší kontakt kabeláže k zesilovači. Jedná se také o bezpečnější formu terminálů. Pokud dotahujete dutinkové terminály, doporučujeme je po 1 dnu opět přetáhnout, jelikož připojený kabel se postupně stlačuje. | Ano |
Dálkové ovládání součástí baleníNěkteré modely zesilovačů mají v balení i kabelové dálkové ovladače, které se na jedné straně zapojují do zesilovače a na straně druhé máte potenciometr, který si můžete libovolně umístit do kabiny. Obvyklé místo, kam se dálkový ovladač umísťuje, je prostor pod volantem. Výhodou je regulace výkonu, potažmo hlasitosti, v závislosti na podmínkách jízdy a rozpoložení posádky v autě. | Ne |
Hodnota pojistek na zesilovačiZ hodnoty pojistek na zesilovači si můžete udělat pravdivý obrázek o reálném výkonu zesilovače. | 4 x 25 A |
Rozměry zesilovače | 56 x 310 x 200 mm |
Hmotnost | 4,0 kg |