Zesilovač s DSP Match PP 86DSP MKII
Více o produktu
- Využijte naši poradnu
- Zboží nám můžete vrátit do 14 dnů
- Vyzkoušejte si produkt u nás na prodejně
Zesilovač Match PP 86DSP MKII
MATCH PP 86DSP MK2 plynule navazuje na úspěšnou historii svého předchůdce a přináší několik vylepšení. Jako výkonný 8kanálový zesilovač s 1linkovým výstupem a integrovaným 9kanálovým DSP se 64bitovým výkonem je ideální pro audiofilní upgrade vícekanálových továrních zvukových systémů. Nabízí působivý, vysoce detailní zvukový zážitek.
Bezproblémová integrace a působivá konektivita
Koncept MATCH Plug & Play zajišťuje bezproblémovou integraci do továrních systémů, což bylo u modelu PP 86DSP MK2 dovedeno k dokonalosti. Díky stabilitě 2 Ω na všech kanálech se snadno připojí téměř ke všem OE reproduktorům, zatímco volitelné kabelové svazky výrazně usnadňují integraci do stávajících vícekanálových systémů. MATCH PP 86DSP MK2 navíc nabízí rozšířenou konektivitu – disponuje inteligentním 6kanálovým high-level vstupem s obvodem ADEP.3 a slotem MEC pro rozšíření systému, například o Bluetooth® HD audio streaming. Obsahuje také 1kanálový mono linkový výstup pro připojení externích zesilovačů, jako je MATCH UP 1FX, a optický vstup ve formátu SPDIF se vzorkovací frekvencí od 12 do 96 kHz. Nakonec je vybaven také SCP portem pro volitelné příslušenství, jako je DIRECTOR, CONDUCTOR apod.
Virtual Channel Processing - moderní způsob směrování signálu
Optimální přizpůsobení vícekanálovým zvukovým systémům vyžaduje promyšlené řízení a konfiguraci DSP kanálů – proto je PP 86DSP MK2 vybaven inovativním virtuálním zpracováním kanálů od Audiotec Fischer. Zvláště když jsou přední, zadní a centrální systémy rozděleny do vícepásmových sekcí, konvenční směrovací koncepty rychle narážejí na limity, a to jak z hlediska použitelnosti, tak realizace. Víceúrovňové „Virtual Channel Processing“ ve spojení s uživatelsky přívětivým softwarem DSP PC-Tool umožňuje snadno mapovat i velmi složité konfigurace systémů a volně přiřazovat proprietární zvukové funkce FX. Díky velkému počtu kanálů a možnosti rozšíření o modul MEC ANALOG IN je PP 86DSP MK2 ideálním příkladem pro aplikace, kde dává smysl 1:1 směrování (IOR).
ACO - pokročilá 32bitová platforma CoProcessor
Samozřejmě, že PP 86DSP MK2 je vybaven vlastní 32bitovou platformou ACO, která nejen extrémně rychle přebírá všechny řídicí úkoly, ale také zvládá řadu audio funkcí: skvělé zvukové efekty, jako je Augmented Bass Processing nebo RealCenter, a navíc vstupní ekvalizér pro každý kanál zvlášť včetně Input Signal Analyzeru (ISA) pro snadnou analýzu a kompenzaci vstupních signálů z OE rádií, která už mají vlastní tovární nastavení zvuku.
DSP PC-Tool 5 s TuneEQ - výkonné funkce pro ultimátní zvukový zážitek
MATCH PP 86DSP MK2 lze samozřejmě snadno konfigurovat pomocí profesionálního a mimořádně intuitivního softwaru DSP PC-Tool. Známé a rozsáhlé možnosti nastavení splní všechna očekávání a zaručí extrémně přesné doladění zvuku i u složitých konfigurací. Díky proprietární funkci TuneEQ pro automatickou korekci frekvenční odezvy navíc ušetříte spoustu času při optimalizaci zvuku.
TuneEQ
TuneEQ je mimořádně flexibilní a zároveň velmi snadno použitelná funkce pro automatickou korekci frekvenční odezvy. Stačí jediné měření na každý audio kanál nebo pár kanálů pomocí vhodného měřicího mikrofonu (např. našeho MTK1) a TuneEQ následně samostatně a přesně nastaví ekvalizéry podle požadované referenční křivky. TuneEQ využívá plnou sadu funkcí parametrického ekvalizéru – včetně nastavení středové frekvence, Q-faktoru a zisku. Protože všechny složité výpočetní operace probíhají na pozadí, ušetříte při optimalizaci zvuku s TuneEQ spoustu času.
RealCenter
Funkce RealCenter je algoritmus vyvinutý společností Audiotec Fischer, který analyzuje a zpracovává hudební informace obsažené v levém a pravém předním kanálu a z nich generuje precizní, vyvážený centrální signál. Na rozdíl od běžných postupů, kde se kanály pouze sčítají, je intenzita centrálního signálu dynamicky řízena podle stereofonního obsahu levého a pravého kanálu. Možná to zní složitě, ale výsledek je ohromující: pokud hraje pouze levý nebo pravý kanál, středový kanál zůstane tichý. U běžných algoritmů se hlasitost centra sníží jen o 6 dB (polovina hlasitosti). Díky RealCenter vzniká jedinečná, široká hudební scéna pro řidiče i spolujezdce současně. Nevýhody klasického centrálního kanálu, jako je vtíravý a úzký zvukový obraz, tak patří minulosti.
Augmented Bass Processing
Proprietární technologie Augmented Bass Processing od Audiotec Fischer se skládá ze dvou revolučních funkcí – Dynamic Bass Enhancement a SubXpander, které byly speciálně vyvinuty pro dramatické zlepšení basové reprodukce subwooferů.
Dynamic Bass Enhancement chytře kombinuje maximální hloubku basů a nejvyšší zvukový tlak – bez ohledu na hudební žánr nebo nastavení tónových korekcí v autorádiu. Podle vstupního signálu zvyšuje úroveň nízkých frekvencí a variabilně posouvá hraniční frekvenci subsonického filtru. Výsledkem je znatelně silnější a hlubší bas při nízké a střední hlasitosti, aniž by hrozilo přetížení subwooferu při vysoké hlasitosti.
Pokud chcete ještě hlubší a „temnější“ basovou reprodukci, lze navíc aktivovat funkci SubXpander, která přidává subharmonické tóny k základním tónům v rozsahu 50-100 Hz.
Hlavní vlastnosti
- Výkonný 8kanálový zesilovač s 1linkovým výstupem a integrovaným 9kanálovým DSP.
- Ideální pro upgrade vícekanálových továrních zvukových systémů.
- Stabilita při 2 a 4 ohmech na všech kanálech – snadné připojení téměř ke všem OE reproduktorům.
- Volitelné kabelové svazky pro snadnou integraci do stávajících vícekanálových systémů.
- Extrémně výkonný 64bitový „fixed point“ audio DSP.
- ACO – pokročilá 32bitová platforma CoProcessor pro rozšířené funkce.
- ISA (Input Signal Analyzer) a InputEQ pro snadnou analýzu a kompenzaci vstupních signálů.
- Proprietární funkce TuneEQ pro automatické nastavení výstupních ekvalizérů.
- SFX (DSP zvukové efekty) – Augmented Bass Processing, RealCenter a další.
- Chytrý 6kanálový high-level vstup s obvodem ADEP.3 a nastavitelnou vstupní citlivostí od 5 do 11 V.
- VCP (Virtual Channel Processing) pro ještě flexibilnější konfiguraci složitých systémů.
- Slot MEC pro rozšíření systému (např. Bluetooth® HD Audio Streaming, Hi-Res Audio Streaming přes USB apod.).
- Optický vstup ve formátu SPDIF se vzorkovací frekvencí 12 až 96 kHz.
- 1linkový výstup pro připojení externího zesilovače, např. subwooferového zesilovače MATCH UP 1FX.
- SCP (Smart Control Port) pro volitelné příslušenství jako DIRECTOR, CONDUCTOR a další.
- Napájecí zdroj s podporou start-stop a rozšířeným rozsahem vstupního napětí až 18 V – ideální pro moderní elektromobily.
- Automatické zapínání (Auto Remote).
- 1:1 IOR (Input-to-Output Routing) v kombinaci s volitelným modulem MEC ANALOG IN – stejný počet high-level vstupů a zesilovacích výstupů.
- Kompaktní design s nízkým zahříváním díky mimořádné účinnosti.
O značce
| Katalogové číslo | M118003 |
| Značka | Match |
| Odkazy | Oficiální webová prezentace |
| Počet kanálů zesilovačeZesilovače se rozdělují na: - Monobloky - 2kanálové - 3kanálové - 4kanálové - 5kanálové - 6kanálové - více kanálové Každý kanál slouží na napájení jednoho reproduktoru u koaxialního typu, popř. jedné strany, pokud se jedná o komponentní reproduktory. Zesilovače typu monoblok se používají hlavně na subwoofery. 2kanálové jsou vhodné jak na subwoofery, tak například na přední pár reproduktorů v autě. 3kanálové se používá na přední nebo zadní reproduktory + subwoofer. 4kanálové se používají na přední + zadní reproduktory nebo 1 pár reproduktorů + subwoofer. 6 nebo 5kanálové se používají na 2 páry reproduktorů + subwoofer, nejčastěji. Můstkování znamená zapojení zesilovače do můstku, kdy se použije + pól z jednoho kanálu a - pól z druhého kanálu. Ve většině případů to bývá na zesilovači znázorněné jako "BRIDGED". | 8 |
| Energetická třída zesilovačeZesilovače se rozdělují na dvě základní třídy: analogové a digitální. Analogové zesilovače (A/B) mají vyšší nároky na spotřebu, ale mají obvykle přirozenější zvuk. Digitální zesilovače (D) mají výrazně nižší spotřebu a vyšší účinnost, ale zvuk nemusí být tak věrný jako u klasických analogových zesilovačů. | HD digitální |
| RMS výkon na 4 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 4 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | 8 x 55 W |
| RMS výkon na 2 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 2 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | 8 x 70 W |
| Max. (maximální) výkon na 4 ΩŠpičkovy výkon "Max.", který zesilovač dokáže vyvinout na velmi krátký čas. Relativně nedůležitý parametr. Jde hlavně o marketingový tah, jak na vysoká čísla nalákat zákazníka. | 8 x 110 W |
| Vstupy | 6 x Highlevel speaker input 1 x Optical SPDIF (12 - 96 kHz) 1 x MEC 1 x Remote In |
| Frekvenční rozsahSchopnost zesilovače reprodukovat signál od nejnižšího kmitočtu po nejvyšší = věrně reprodukovat zvuk v konkrétním frekvenčním pásmu. Odborně: V oblasti kmitočtů od 40 až po 16 000 Hz se vyskytuje převážná většina základních i alikvótních (harmonických) tónů všech hudebních nástrojů. Nás zajímá, jaký je průběh vyzářeného akustického tlaku v tomto rozsahu kmitočtů při napájení reproduktorové soustavy konstantním příkonem. Tomuto průběhu říkáme kmitočtová charakteristika, která nám udává úroveň vyzářeného akustického tlaku v decibelech (dB) v závislosti na kmitočtu. Nejvýstižněji lze vyjádřit kmitočtovou charakteristiku reproduktoru nebo reproduktorové soustavy grafem. Většinou ale je kmitočtová charakteristika udávaná uvedením maximální tolerance akustického tlaku v daném kmitočtovém rozsahu, např. 50 až 15 000 Hz -+ 6 dB. Jelikož je kmitočtová charakteristika reproduktorů i soustav obecně značně nerovnoměrná, neudávají někteří výrobci z preztižních důvodů ve svých kalalozích ani tuto maximální toleranci akustického tlaku v decibelech. Takto ochuzený údaj je bohužel bezcenný. Co je platné, že výrobce nabízí reproduktorovou soustavu s kmitočtovým rozsahem 30 až 20 000 Hz, jestliže se obává uvést maximální nerovnoměrnost akustického tlaku v tomto rozsahu, neboť může mít toleranci např. +- 20 dB. Nerovnoměrnost neboli zvlnění kmitočtového průběhu u dobrých reproduktoprových soustav pro kvalitní přednes hudby nemá překročit v pásmu 80 až 12 000 Hz +- 3 dB a v pásmu 40 až 16 000 Hz +- 6 dB. Větší nerovnoměrnost již ochuzuje nebo zdůrazňuje určité tónové oblasti, což může způsobit slyšitelné nebo i rušivé zkreslení. Mění se také podíl mezi základními tóny a vyššími harmonickými, tím se mění barva zvuku a jednotlivé hudební nástroje i celý hudební obraz zní nepřirozeně. | 20 - 22000 Hz |
| Harmonické zkreslení (THD)Celkový podíl harmonického zkreslení udává, nakolik je vstupní signál v zesilovači zkreslen. Zkreslení se projevují jako vrchní vlny, obsažené ve výstupním signálu. Podíl původně nepřítomných částí signálu se udává v procentech, typické hodnoty se pohybují mezi 0,001 % až 0,5 %. Zkreslení se měří v jejich výkonovém pásmu. Pokud od určitého výkonu překročí hranici 0,7 %, je to hodnota výstupního výkonu daného zesilovače, od níž už nehraje nezkresleně a od níž obvykle zkreslení strmě narůstá, takže s nějakým dalším nárůstem výkonu se již nedá počítat. Čím nižší hodnota, tím lépe. | < 0,015 % |
| Odstup signál/šumOdstup signálu od šumu znamená, že výstupní signál pokaždé obsahuje šum. Odstup signálu od šumu vyjadřuje, jak velký je podíl tohoto šumu ve srovnání s užitečným signálem. Udává se tzv. hodnota A, která nebere tolik v úvahu hluboké a velmi vysoké frekvence. To odpovídá charakteristice lidského sluchu, který na hluboké frekvence není tak citlivý, zejména pod 1 kHz. Čím vyšší hodnota, tím je na tom zesilovač lépe. | 103 dB |
| Vstupní citlivostAby mohl zesilovač plnit správně svoji funkci, vyžaduje vstupní signál určité urovně, který je u autorádií různý. Měří se ve "Voltech" (např. 2 V, 4 V atd.) Čím vyšší hodnota na výstupu předzesilovače, neboli autorádia, tím jsou kladeny menší nároky na výkon zesilovače. Zesilovač ale musí právě tuto vstupní citlivost umožňovat a z toho důvodu se uvádí tato hodnota i u zesilovače. | 5 - 11 V |
| Damping faktorDF - Damping Factor, neboli činitel tlumení. Je to poměr zátěže (repro + kabely, výhybka apod.) ku vnitřnímu odporu zesilovače. Čim je větší DF, tim jsou basy kontrolovanější. Zesilovače s nižším DF maj tendenci zahučívat. Zahučívání způsobí i subwoofery s vyššim Q v basreflexu a někdy i v uzavřence. | > 100 |
| Hodnota pojistek na zesilovačiZ hodnoty pojistek na zesilovači si můžete udělat pravdivý obrázek o reálném výkonu zesilovače. | 2 x 25 A mini |
| Rozměry zesilovače | 44 x 185 x 164 mm |
| Ostatní | Vstupy: 6 x Highlevel repro, 1 x MEC (Match Externí modul), 1 x remote |











