Ahifi letos slaví 20 let od svého založení. Za tu dobu jsme si prošli mnoha obdobími, dvakrát se stěhovali, získali spoustu zkušeností a expandovali na další trhy. Oslava dvaceti let na trhu je zároveň příležitostí k bilancování, reflexi, poděkování a plánování budoucích kroků. To hlavní bychom rádi zmínili v tomto článku, který je však pouhým začátkem. Po celý rok se můžete těšit na pravidelnou dávku informací a zajímavostí o Ahifi, ale i na zajímavé akce a setkání. Všichni v Ahifi jsme si plně vědomi, že tohoto jubilea by se nepovedlo dosáhnout bez důvěry vás, našich skvělých zákazníků. Proto hned z úvodu ze srdce děkujeme, že jste součástí naší cesty!
Jak to celé začalo
Za vznikem Ahifi stojí současný majitel společnosti, Ing. Karel Šudák, který v roce 2005 Ahifi založil. Nebyla to však náhodná myšlenka, neboť hudba a později auta byly jeho velkým koníčkem a vášní již od útlého mládí. A tak po dovršení 18. roku života v roce 1999 přišly i počáteční zkušenosti s ozvučením jeho prvního auta VW Golf 2. generace. V té době se jednalo o 10 cm koaxiální reproduktory Magnat do palubní desky, malé ovály vedle zadního plata stejné značky a autorádio Clarion. Vše koupené ve Vídni v Media Marktu. S dalšími auty přicházelo na řadu neustálé vylepšování hudební aparatury, až se z toho stala prakticky závislost. Autohifi v té době bylo u nás ještě v plenkách a Karel, stejně tak jako spousta dalších fanatiků, nakupoval aparaturu do svého auta převážně v zahraničí a později na německém internetovém tržišti Ebay. Díky tomu mohl experimentovat a zkoušet stále kvalitnější produkty a právě tehdy vznikla myšlenka založit Ahifi a spojit tak příjemné s užitečným. Pokud se ptáte, co ho vedlo právě k názvu Ahifi, tak se jedná o zkrácení slova autohifi, písmeno A však také symbolizuje nejvyšší kvalitu, kterou se chtěl Karel prezentovat. A v neposlední řadě se jedná o první písmeno v abecedě. Název by tedy byl, teď ještě najít provozovnu. Nakonec nemusel cestovat daleko, protože své útočiště našel v domě svých rodičů. Zde si Karel "zabral" dva sklepní prostory, garáž o rozloze 35 m² a jako kancelář mu sloužil jeho pokoj. Dnes se to může zdát úsměvné, ale takové byly začátky největšího českého obchodu svého druhu.
V prvních letech bylo možné na internetovém obchodě Ahifi.cz zakoupit výhradně použité zesilovače a pár dalších produktů pro ozvučení vozidel z druhé ruky. Výběr byl na tehdejší dobu poměrně velký a na skladě bylo neustále 50 až 100 použitých zesilovačů. Vzhledem k velice přívětivým cenám i za produkty vyšší třídy si eshop postupně našel své zákazníky. Karel dával svému rozvíjjícímu se podnikání veškerou energii a i při studiu na vysoké škole stíhal rozvážet zboží zákazníkům v okruhu 30 km od Brna poté, co zavezl ostatní balíky na poštu. Investované úsilí se zákonitě projevilo a zájem autohifi fanoušků o použité produkty začal pomalu převyšovat nabídku. Logickým vyústěním tak bylo postupné rozšiřování sortimentu a zařazování nových produktů do nabídky od oficiálních českých distributorů tehdejších předních výrobců autohifi.
Po čtyřech letech provozu pak přišel v roce 2009 první důležitý okamžik v podobě otevření malé prodejny na ulici Zemědělská 40 v Brně a zaměstnanání prvního zaměstnance Viktora. Ten měl v té době vlastní prodejnu s autohifi v Boskovicích a své bohaté zkušenosti i nadšení zúročil při následné obsluze zákazníků na nově otevřené prodejně Ahifi. Ostatně možná si ještě pamatujete ze srazů jeho tehdejší černou Hondu CRX s reproduktory Focal PolyKevlar a Utopia. Kromě skladu byl na prodejně k poslechu i demopanel s mnoha autorádii a reproduktory, což byla v té době docela rarita. A tak nebylo divu, že prodejna byla často solidně zaplněná. Zákazníci si mohli vybrat z širokého sortimentu značek jako Magnat, Mac Audio, JBL, Hertz, Infinity, Powerbass, DLS, Morel, Sinus Live, Sony, Pioneer nebo Alpine a v nabídce bylo již tehdy několik značek tlumení. Pravidelně byl také rozšiřován o nové značky sortiment na eshopu, který se dočkal v roce 2010 prvního redesignu a přechodu na nový pokročilý systém s přívětivým uživatelským prostředím a mnoha moderními funkcemi. V té době se jednalo o technicky i designově velmi zdařilý eshop, který naznačoval budoucí ambice Ahifi.
Od založení eshopu v roce 2005 uběhlo 5 let a nastal čas pro první redesign
Historie Ahifi v datech
Na dalších odstavcích tototo článku najdete spoustu zajímavých informací o historii i důležitých milnících Ahifi. Pokud se nám však nepovede udržet vaši pozornost až do konce, níže najdete zkrácený výpis toho nejdůležitějšího, co se u nás za posledních 20 let událo.- 2005 - založení eshopu Ahifi.cz
- 2007 - zařazení prvních nových produktů zastoupených společností DSI - Hertz, Audison a Kenwood
- 2008 - ukončení prodeje použitého zboží
- 2009 - otevření prodejny na ulici Zemědělská v Brně, první zaměstnanec
- 2010 - první redesign eshopu na novém systému
- 2012 - stěhování do nových prostor na ulici Rybnická v Brně, rozšíření teamu na 4 zaměstnance, finalista Shop roku 2012
- 2013 - otevření showroomu s největším demopanelem v ČR, získání zastoupení značek Gladen, Mosconi, Sinus Live a SinusTec
- 2014 - startujeme odhlučnění v Česku, zveřejnění balíčků odhlučnění, založení poradny Ahifi, první úspěchy na soutěžích Emma a Easca
- 2015 - 10 let na trhu, ocenění Shop roku 2015, zastoupení Mac Audio a Dodo Juice, 2000 recenzí na Heuréce
- 2016 - druhý redesign eshopu, zastoupení Rockford Fosgate, Renegade a German Maestro
- 2017 - zastoupení ValetPro a Bilt Hamber, jubileních 3000 montáží za námi
- 2018 - expandujeme na Slovensko, zastoupení Carbon Collective
- 2019 - zastoupení Audison, Hertz, Connection, Morel, ADBL, Purestar, Sams Detailing, Infinity Wax
- 2020 - věrnostní systém Ahifi club, zastoupení Comfortmat, Stjarnagloss, Flexipads, Tershine
- 2021 - spouštíme konfigurátor odhlučnění, expandujeme do Maďarska, zastoupení Zapco, ESB Audio, SGM, Nakamichi
- 2022 - stěhování do nového sídla, zastoupení Stinger, Harmonic Harmony, AudioControl, Foen
- 2023 - nové logo Ahifi, zastoupení Audible Physics, Aqua, Ewocar, Leather Expert, Plexiclick
- 2024 - otevíráme nový showroom, expandujeme do Rumunska, zastoupení Gyeon a Work Stuff pro Maďarsko, zastoupení Quartorigo, Crescendo, Vibrofiltr, Soft99 pro Česko
Rok 2009 a první prodejna Ahifi na ulici Zemědělská 40 v Brně
První přesun na novou adresu
Psal se rok 2012, který byl pro budoucí vývoj Ahifi nesmírně důležitý. Malá prodejnička o rozloze 25 m² na ulici Zemědělská přestávala kapacitně stačit a totéž se týkalo přeplněného skladu. Rychle se rozvíjející eshop generoval stále více objednávek a po dvou letech provozu na novém designu dosáhl i na ocenění finalista Shop roku 2012 společnosti Heuréka. A tak nemohlo nastat nic jiného, než stěhování do nesrovnatelně větších prostor na ulici Rybnická v Brně, kde doposud sídlila konkurenční společnost IN CAR centrum s.r.o. Kromě výrazně větší prodejny byl k dispozici i rozsáhlý sklad, velká montážní dílna o ploše 100 m² a parkoviště pro zákazníky až pro 14 aut. Zároveň došlo k rozšíření teamu na 4 pracovníky. Chloubou tehdejší prodejny byl největší demopanel v ČR, ve kterém bylo nainstalováno 65 autorádií a 60 párů reproduktorů.
Ahifi poprvé výhradním distributorem
Zásadním milníkem i vzhledem k současnosti bylo rozhodnutí začít do České republiky oficiálně dovážet produkty zaběhlých výrobců a nespoléhat se pouze na své české dodavatele. Autohifi bylo tehdy ve svém největším rozmachu a poptávka po produktech i montážích byla větší a větší. Postupně tedy byly naplněny všechny předpoklady k posunutí se na další metu a začátek roku 2013 přinesl výhradní zastoupení německého výrobce Gladen, jenž rychle odstartoval tehdejší růst. Následovalo výhradní zastoupení italského výrobce Mosconi a dalších německých výrobců Sinus Live, Helix, Brax, Match a později German Maestro. V roce 2014 již Ahifi mělo na svém kontě přes dva tisíce recenzí na portále Heuréka, ale i několik málo ocenění na soutěžích Emma a Easca. Šíří sortimentu a skladovými zásobami se Ahifi staví do role jasného lídra tehdejšího trhu. Dostavily se i první ocenění jako Skokan roku značky Kenwood, Heuréka Shop roku, nebo nejlepší prodejce značky Mac Audio ve střední Evropě.
Založení Ahifi poradny
Mezi důležité okamžiky v historii Ahifi patří i založení naší poradny v roce 2014. Ta se začala rychle plnit články na témata nejčastějších dotazů našich zákazníků, ale i návody na výběr nebo zapojení produktů. Původní striktní zaměření na kategorii autohifi se postupně začínalo rozrůstat společně s rozšiřováním našeho sortimentu. První novou kategorií byly články z oblasti autokosmetiky, které se i dnes těší největšímu zájmu. Následně byla poradna rozšířena i o témata týkající se odhlučnění vozidel. Dnes již nazýváme původní poradnu blogem, který obsahuje stovky aktualit, článků, zajímavostí, ale i produktových recenzí. Na našem blogu nyní pracujeme prakticky denně a je důležitou součástí naší firemní identity. Vždy se tak jako první dozvíte o všech produktových i provozních novinkách a nouze není ani o zajímavé odborné články.

Začínáme s odhlučněním vozidel
V roce 2014 oficiálně začínáme s odhlučněním vozidel a to po dvouletých zkušenostech s montážemi ozvučení a rozděláváním interiérů. Vzhledem k reálnému účinku a zvýšení komfortu při cestování začíná raketový zájem o tuto službu, který byl podpořen i reportáží v televizi. Získáváme spoustu nových klientů a zkušeností, ze kterých těžíme dodnes. Dohromady je nás je v Ahifi šest, včetně dvou techniků na montážní dílně, která se rychlým tempem plní na dlouho dopředu. Velký zájem je však i u zákazníků, kteří si chtějí celé auto, či jeho část, odhlučnit sami. I proto máme na prodejně nově k dispozici vytlumené a nevytlumené dveře vozu Škoda Octavia, na kterých je zřetelně prokázán přínos odhlučnění i pro montáž nové aparatury. Odhlučnění je tehdy trendy a zájmem zákazníků snad i předčí tradiční autohifi produkty. V roce 2017 máme za sebou již 500 odhlučněných vozů a zveřejňujeme naše zvýhodněné balíčky odhlučnění, které slouží především k přehlednému výběru rozsahu odhlučnění do dnešní doby.
Rozšiřujeme sortiment o autokosmetiku
V roce 2015 slavíme 10. výročí a jako dárek sobě i našim zákazníkům věnujeme rozšiření sortimentu o další obor na vzestupu - autokosmetiku. Byli bychom špatní autíčkáři, kdybychom se o svá auta dlouhá léta náležitě nestarali a tak bylo pro nás radostí (a popravdě i ušetřenými penězi za neustálé nakupování autokosmetiky) zařadit na eshop produkty, se kterými jsme sami po večerech a víkendech pracovali. A kdo by neznal autokosmetiku Meguiars, tehdejší bestseller z USA. Logicky se tak jednalo o první značku autokosmetiky na našem eshopu. Po úspěšných dvou letech jsme se rozhodli dovážet do České republiky první značku autokosmetiky po vlastní ose, konkrétně anglický Dodo Juice. Zájem zákazníků nás samotné překvapil a to nás pohánělo v další práci. Postupně získáváme zastoupení dalších anglických výrobců ValetPro, Bilt Hamber, Carbon Collective nebo amerických Poorboys. Spoustu času věnujeme psaní článků do našeho blogu a ačkoliv se některé věci učíme za chodu, naše vášeň do detailingu u našich zákazníků boduje.
Expanze na zahraniční trhy
Ani nás neminula zásadní otázka pro budoucnost a to expanze na další trhy. Logickým prvním krokem bylo spuštění jazykové mutace ve slovenštině v roce 2018. Držíme naše standardy a také na Slovensko doručujeme objednávky do 2 pracovních dnů. Kvalitními službami i širokým sortimentem jsme si získali slovenské zákazníky a po dvou letech provozu jsme začali přemýšlet o dalším rozšíření působnosti. Po důkladné analýze se rozhodujeme pro Maďarsko, ačkoliv se jedná o zemi s náročným jazykem i odlišným nákupním chováním. Zaměstnáním rodilých mluvčích rozšiřujeme náš team i rozmanitost jazyků v našich kancelářích, což vede i k důvěrohodnosti maďarských zákazníků. Start nebyl taky rychlý jako v případě slovenské mutace, po třech letech se však obratově srovnávají a očekáváme další růst. S expanzí pokračujeme a vstupujeme na marketplace Amazon a Kaufland, kde se nám po počáteční šílené administraci a investicích začíná konečně dařit, abychom v roce 2024 spustili rumunskou verzi eshopu Ahifi. Kam zavítáme příště?
Tehdejší prodejna na ulici Rybnická s vystavenými dveřmi Octavie a obřím demopanelem, pamatujete?
S novými členy teamu Ahifi přichází další úspěchy
V následujícím období nadále rozšiřujeme náš sortiment a zároveň s příchodem nových zaměstnanců pokládáme pevné základy pro budoucnost. Přichází nová krev na všechny důležité úseky a v roce 2017 je nás v Ahifi již deset. Nastala také vhodná chvíle na posílení managementu. S majitelem Ahifi spojil síly současný ředitel Ing. Karel Konečný, jenž tehdy podnikal ve stejném oboru. Vzájemná spolupráce, rozdělení úkolů i nové nápady a vize začaly přinášet své ovoce a dodnes tvoří silné duo Karel a Karel. V Ahifi pokračujeme náročnou cestou vysoké kvality služeb a tvrdé práce více, než kdykoliv předtím a první úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. V roce 2019 získáváme pod svá křídla dva přední světové výrobce autohifi, konkrétně Hertz a Audison. Téměř dvouletá nepřetržitá snaha o zaujetí italů se nakonec povedla a stali jsme se výhradním distributorem pro Českou i Slovenskou republiku. Důležitost tohoto okamžiku a následný úspěch potvrzuje ocenění nejrychleji rostoucího distributora v Evropě po dobu následujících tří let. Rekordní rok 2019 pokračoval získáním výhradního zastoupení izraelského výrobce Morel, jehož sortiment jsme po mnoha letech přinesli zpět na český trh. Na poli autokosmetiky získáváme do našeho portfolia pro nás dnes již zásadní výrobce ADBL a Purestar, které jste si rychle zamilovali a v dnešní době patří mezi nejprodávanější značky autokosmetiky u nás. Nově dovážíme také Stjarnagloss, Infinity Wax, Sam's Detailing nebo francouzský Fictech.
Boom ve stínu Covidu
Úspěšný rok nás navnadil a plní elánu jsme se těšili na ten následující. Jeho začátkem však všechny vyděsila začínající pandemie Covidu. Byli jsme svědky něčeho nového, neznámého. Museli jsme zavřít prodejnu na základě vládních nařízení, rušily se montáže a navíc v jednu chvíli onemocněly dvě třetiny našich zaměstnanců a několik týdnů jsme nebyli ani v polovičním stavu. Vážně jsme se začali obávat o budoucnost a myšlenky byly všelijaké. Nakonec jsme to s vypětím všech sil zvládli a paradoxně nám nakonec Covid, stejně jako mnoha dalším eshopům, výrazně pomohl. Počet objednávek na eshopu se během roku 2020 ztrojnásobil, na což jsme zcela úpřimně nebyli vůbec připraveni. Přišly nové výzvy, hledání nových zaměstnanců nebo rozšiřování skladových prostor. Zvládli jsme to i díky velké trpělivosti a důvěry vás, našich skvělých zákazníků. Větších či menších chyb jsme natropili na náš vkus spousty, pro budoucnost však bylo důležité se z nich především poučit.
Spouštíme věrnostní program Ahifi Club
Po dlouhé době vývoje a testování konečně spouštíme náš nový věrnostní systém, který jsme nazvali Ahifi club. Vážíme si podpory našich zákazníků a nový věrnostní systém je tedy založen na principu "čím víc nakupujete, tím větší slevy získáte". Těšit se tak můžete na slevy od jednoho do pěti procent dle hodnoty objednávek za poslední rok a další slevy například v den svátku. Velké množství výhod však získáte již pouhou registrací, díky které se stanete členem Ahifi clubu. Nakoupit můžete kdykoliv v budoucnu a motivovat vás k tomu budou výhody jako pětiletá záruka, speciální slevy pouze pro členy clubu, zjednodušená reklamace, vylepšené podmínky pro vrácení a spoustu dalších výhod. Zároveň budete vždy informováni o novinkách na Ahifi. Další výhody momentálně chystáme pro nový grafický design v roce 2025 v rámci oslav dvacetiletého výročí.
Výhradní zastoupení značek Hertz a Audison italské Elettromedie předznamenalo novou éru Ahifi
Fenomén jménem Comfortmat
Pokud lze o nějakém výrobci říct, že snad nejvíce ovlivnil naši novodobou historii, pak je to právě Comfortmat. V roce 2020 pokračovala naše touha po kvalitnějších službách a produktech. Chtěli jsme přijít s něčím inovativním, revolučním, něčím, co předčí aktuální službu odhlučnění v České republice. Hledali jsme doslova po celém světě, testovali vzorky a nakonec se nám dostal do rukou Comfortmat. Materiály pro odhlučnění automobilů, které ve své účinnosti a poměru cena / výkon neměly žádnou konkurenci. Objednali jsme první kamion, který už tehdy předzaznamenal naše budoucí potíže se skladováním. Začátky nebyly jednoduché, museli jsme změnit koncepci naší dosavadní práce, zúčastnit se mnoha školení a naučit naše techniky výrazně náročnější práci. Avšak práci, jejíž výsledkem byla ta největší odměna - nadšení zákazníci. Prakticky první zveřejněné fotografie z montáží zaznamenaly obrovský zájem. Dílna se začala rychle plnit a od té doby je Comfortmat nejen nejžádanějším odhlučněním v Česku, ale i jasně nejprodávanější značkou našeho eshopu. A tuto pozici si drží i v současnosti. Není to jen díky vysoké účinnosti, ale i neustálým vývojem. Každý rok Comfortmat přichází s novými materiály, které svými vlastnostmi vždy překonávají své předchůdce. I na rok 2025 pro vás připravujeme nové materiály, které budou po letech opět revoluční a žádný jiný výrobce je nebude mít v nabídce. Již brzy na Ahifi!
Konfigurátor odhlučnění
Comfortmat se však stal fenoménem i na eshopu, k čemuž výrazně přispěl náš konfigurátor odhlučnění. A troufáme si tvrdit, že se jednalo a pravděpodobně stále jedná o aplikaci, která svým rozsahem nemá obdoby. Vývoj konfigurátoru trval více než rok, neboť jen zadání bylo na několik stran a něco podobného by se dalo říci i o grafické předloze. Nehledě na možná i stovky hodin práce, která zahrnovala naplnění neskutečným množstvím dat a psaní odborných článků nebo nápověd. V roce 2021 se kompletní konfigurátor povedlo zveřejnit a slouží vám do dnešního dne, i když již chystáme jeho redesign a celkovou aktualizaci. A jaká je tedy jeho hlavní funkce? Konfigurátor umožní rychlý a správný výběr materiálů pro odhlučnění dle velikosti automobilu. Comfortmat nabízí téměř na všechny oblasti automobilu jiný typ materiálu a vyznat se ve více než 40 produktech je často náročné. To vše rychle vyřeší náš konfigurátor, navíc si ve výsledku konfigurace můžete vybrat hned ze 4 variant odhlučnění dle účinnosti, hmotnosti nebo ceny a dokonce je možné si všechny materiály i počet kusů změnit dle vlastního uvážení. K dispozici je i obsáhlá nápověda, spousta článků a dle finální konfigurace se můžete objednat i na montáž nebo vybrané produkty vložit do košíku a objednat.
Odhlučnění automobilů se stává naší hlavní specializací i každodenní rutinou
Rok 2022 přinesl druhé stěhování
Ve stejné době se však postupně dostáváme do nepříjemné situace a řešíme nečekané výzvy. Rychlý růst podpořený covidem, expanze na další trhy, navyšování skladových zásob i počtu zaměstnanců začíná vést k tomu, že naše sídlo na Rybnické je přeplněné a bez přehánění lze říci těsně před výbuchem. Extrémní zájem o autokosmetiku nás nutí k rychlému navyšování zásob i dovážení nových značek a na svém pomyslném vrcholu je i zájem o materiály Comfortmat. S každým dalším kamionem, do kterého se vejde přes 30 vysokých palet, přichází větší problémy. Když jsme si již pronajali všechny dostupné prostory na stávající adrese, jsme nuceni skladovat zboží v lodních kontejnerech. Ty nejprve umísťujeme v zadní části areálu, později to stejné čeká na přední parkoviště pro zákazníky, kde svůj nový domov našly 3 velké lodní kontejnery. Ani to nestačilo a tak zboží leží doslova všude. Nedostatečná byla i naše montážní dílna, na které mohlo pracovat jen 5 techniků a čekací doba na instalaci byla až 9 měsíců. K tomu se přidávají nespokojení zaměstnanci, kteří poslední měsíce nepracují zrovna v ideálních podmínkách. A z pohledu vedení snad to nejhorší - prakticky nulová možnost růstu do budoucna. Z dnešního úhlu pohledu jsme měli hledat nové prostory dříve a ne na poslední chvíli, nakonec jsme však vše zvládli doslova za 5 minut 12 a našli nové útočiště.
Nové sídlo, nový začátek, nové příležitosti
Noční můra jménem stěhování je v létě 2022 za námi a téměř na den po 10 letech uzavíráme naše úspěšné období na Rybnické. Domov jsme našli v areálu CTPark v brněnské Líšni, kde jsme obsadili jednu z nově postavených hal. Začátky nejsou ideální, stavba má několik měsíců zpoždění a nakonec až v den stěhování, které jsme již nemohli dál odkládat, je dokončena základní infrastruktura, včetně zapojení elektřiny. První týdny a měsíce fungujeme prakticky na stavbě a k tomu se potýkáme s mnoha problémy. Zároveň se však začínají projevovat benefity nového sídla a to zejména velký dvoupatrový sklad, jehož kapacita o ploše 1900 m² i jeho důsledná organizace představuje klíčový předpoklad pro rychlou expedici zboží i možnost dostatečných skladových zásob. Velkorysé prostory nám také umožňují rezervu pro zajištění nových značek v našem sortimentu i expanzi na další trhy. Taktéž moderní montážní dílna o rozloze 300 m², jenž pojme až 12 aut současně, přispěla k našemu rozvoji a především snížení čekací lhůty na montáž. Ta se i přes navýšení počtu techniků na dvojnásobek ustálila na 2 až 3 měsících, což je přijatelné pro většinu našich zákazníků. Během 2 let jsme také navýšili počet zaměstnanců na dnešních 30 a máme dostatečné kancelářské dispozice pro další rozvoj. Ani v době psaní tohoto článku však nejsou všechny prostory dokončeny k naší spokojenosti, vše však stihneme v rámci našeho 20letého výročí.
Pravděpodobně první fotka našeho nového sídla v brněnském CTParku ještě v době, kdy stála jen prázdná hala
Představili jsme také nové logo
Stěhováním do nových prostor jsme odstartovali novou éru Ahifi, která je spjata i s novým logem a celkovým vizuálem společnosti. Dosavadní logo s námi bylo již 18 let a za tu dobu se toho samozřejmě hodně změnilo. A to nejen v samotném Ahifi, ale i v grafických trendech. Cesta za novým logem byla trnitá a dlouhá a to od výběru špičkového grafického studia až po finální podobu loga. Jak to již obvykle bývá, tak za minimalistickým a zdánlivě jednoduchým výsledkem bývá často dlouhá a náročná práce. Nové logo Ahifi se vyznačuje dominantním vizuálním prvkem symbolu A, který budeme využívat i samostatně a postupně se stane naším hlavním poznávacím znakem. Moderní provedení tohoto symbolu i celého loga vyznává jednoduché, čisté a přesné linie. Logo je snadno zapamatovatelné a svým pojetím plně koresponduje nejen s aktuálními trendy, ale i naší filozofií a novým designovým jazykem Ahifi. I přes jednoduché křivky nového loga s pracovním názvem metronom se povedlo do něj implementovat i něco z hudebního světa. Symbol A byl totiž inspirován právě hudebním přístrojem metronom, jehož siluetu naznačuje, a to včetně kyvadla uzpůsobenému tomuto symbolu. Společně s logem představujeme také novou zelenou barvu s aktuálním trendy odstínem, který doplní zejména černá a bílá.
Návrat ke kořenům
Pokud jste se dostali až do finální části tohoto článku, mohli jste si všimnout určitého vývoje a směřování Ahifi. Vše začalo ozvučením vozidel, poté jsme se výrazněji zaměřili na autokosmetiku, následně jsme věnovali velké úsilí odhlučnění, abychom se nakonec vrátili k tomu, co nás od počátku utvářelo a zároveň vylepšili všechny stávající služby a naplno využili příležitosti, které nám nové prostory umožňují. Již těsně před stěhováním jsme se začali důrazně zaměřovat na ozvučení vozidel a to zejména vyšší cenové kategorie. Kromě toho jsme vsadili na totální kvalitu práce, které jsme uzpůsobili prakticky vše. Cesta to nebyla ani krátká, ani snadná, nicméně cílevědomost a odhodlání není vlastnost, která by našemu týmu chyběla. Kromě nastavení vnitrofiremních zásad jsme museli najít vhodné zaměstnance a připravit se i na poli produktů ze světa "sound quality". Nechtěli jsme dělat mainstream a komerční značky, tak jako je v Česku běžné. Chtěli jsme přijít, stejně jako v případě odhlučnění, s něčím, co u nás není standardem, ale v zahraničí funguje na plné obrátky. Bavíme se o instalacích zaměřených na vysokou kvalitu zvuku a vším, co s tím souvisí, včetně využívání špičkových zesilovačů třídy AB a A, externích zdrojů a custom úprav interiérů. Během posledních let jsme investovali spoustu prostředků a úsilí k získání zastoupení výrobců, kteří patří k úzké světové špičce segmentu sound quality se spoustou úspěchů na poli mezinárodních soutěží. Produkty výrobců jako Morel, Audison, ESB, Zapco, Harmonic Harmony, Crescendo, Audible Physics nebo Quartorigo nám umožňuji ozvučit prakticky každé auto v různých cenových relacích, včetně kategorie high-end. Ruku v ruce s kvalitními produkty jde však také schopnost takové systémy naladit a zvolit optimální komponenty pro daný vůz. V průběhu času jsme se zúčastnili spousty školení, mezi které patřil i intenzivní tréning s mistrem všech mistrů Peterem Steinbacherem, se kterým jsme následně pořádali i setkání s příznivci kvalitního zvuku u nás v Brně. Dnes se již úzce specializujeme na pokročilé audio systémy a nebojíme se žádné výzvy, včetně systémů se soutěžními ambicemi.
Naše nové logo v inovované zelené barvě již nainstalované na budově
Otevíráme nový showroom
Nový showroom, byť s výrazným zpožděním, jsme otevřeli až v roce 2024, tedy po dvou letech od nastěhování. Otevření bohužel zbrzdily problémy s podložím a nedostatečná analýza vlhkosti betonu ze strany zhotovitele. Následná pokládka nové podlahy byla brzy znehodnocena a následoval kolotoč reklamací. Do té doby fungovala dočasná prodejna s omezenými službami a neadekvátními podmínkami pro naše zákazníky, naštěstí je vše již minulostí. Nový showroom a další prostory v Ahifi navrhlo oceňované studio Kogaa, které ma za sebou spousty prestižních projektů, včetně kompletního návrhu a realizace nedávno rekonstruovaného obchodního centra Futurum v Brně. Celý interiér je realizován v industriálním stylu a kombinuje prvky betonu, oceli a dřeva. Na showroomu jsou připraveni naši tři zkušení prodejci, kteří vám rádi poradí s výběrem produktů a ochotně s vámi prodiskutují a domluví instalaci do vašeho automobilu. Jelikož vše je v Ahifi na jedné adrese, tak u nás můžete zakoupit veškeré skladové produkty z naší nabídky. Na prodejně jsou vystaveny produkty všech důležitých výrobců ze světa autohifi a autokosmetiky a během měsíce února bude zprovozněna i vzorkovna s materiály pro odhlučnění vozidel. K dispozici je také demopanel s autorádii a pečlivě vybranými reproduktory, který názorně demonstruje rozdíly mezi nimi i přínos případně vyšší investice do dražších reproduktorů. Poslechnout si můžete reproduktory v cenové kategorii od 2 do 75 tisíc Kč a rozhodnout se pro nejvhodnější řešení. Součástí našeho areálu je i rozsáhlé parkoviště, kde vždy pohodlně zaparkujete.
Poděkování našim zaměstnancům, partnerům a samozřejmě všem zákazníkům
Co napsat závěrem? Nechceme z toho dělat Miss World, ale musíme nahlas zakřičet DÍKY! V prvé řadě díky všem zaměstnancům Ahifi. Těm, kteří tvoří již delší dobu kostru Ahifi, ale i těm, kteří jsou u nás krátce nebo již u nás nepracují. Každý jeden se neodmyslitelně zapsal do historie Ahifi a přispěl svou osobností a pracovními výkony do naší DNA. Začali jsme s jedním zaměstnancem v roce 2009 a dnes, začátkem roku 2025 je nás s nejnovějšími posilami celkem 30. Vytvořil se tu team, který ladí nejen po stránce pracovní, ale i lidské. A to i když se daří, ale také v časech méně příjemných. Team profesionálů a skvělých lidí, kteří nekopou jen sami za sebe, ale vzájemně si ochotně pomáhají. Máme to štěstí, že se nám vyhýbá i fluktuace zaměstnanců a spousta z nás je v Ahifi pět, osm, ale i více než deset let. Díky vám všem!
Poděkovat se sluší i všem našim zahraničním a českým dodavatelům, kteří nás pilně a včasně zásobují zbožím, ale i veškerým partnerům, kteří se podíleli jakoukoliv měrou na rozvoji Ahifi. Ať už se jedná o marketingovou a IT agenturu, výrobce nábytku, zhotovitele skladu, grafické studio, kurýry nebo topenáře, všichni mají svůj podíl na tom, kde se dnes nacházíme.
A především ještě jednou díky vám, našim zákazníkům, bez kterých bychom na těch 20 let nikdy nedosáhli!
V roce 2024 otevíráme náš nový showroom Ahifi na ulici Trnkova 3140/119g v Brně
Rok 2025 ve znamení oslav 20 let
A co nás čeká v roce 2025? Rozhodli jsme se pojmout tento rok slavnostně a každý měsíc vám představíme jednu důležitou značku, která je výrazně spjata s historií Ahifi. Těšit se můžete i na související slevové akce, ale i pravidelnou porci informací o Ahifi. Představíme vám aktuální prostory nebo zaměstnance a plánujeme i oficiální event v našem sídle společně s jedním z významných výrobců autokosmetiky. Postupně také zfinalizujeme hned několik projektů: