Jak aplikovat ochranný antikorozní vosk Bilt Hamber na podvozek svépomocí
Vhodné místo
Na naší montážní dílně máme k dispozici mobilní nůžkový zvedák, který se sporadicky používá třeba na výměnu oleje ve firemních autech nebo při přezouvání pneumatik. Je nám jasné, že takovou možnost nebude mít každý. Kdo ale chce, cestu si vždy najde - proto je tento článek cílený na ty zákazníky, kteří se nebojí někde si zvedák zajistit, eventuálně to provést doma na nájezdech nebo na montážní díře - prostě si dokáží pradit jinak. Možnost zvednutí auta přímo určuje komfort čištění a možnosti následné aplikace vosku. Je také potřeba počítat s tím, že při oplachu bude použita voda, kterou je nutné někam odčerpat nebo nechat odtéct. My jsme na odpadní vodu použili náš stroj na čištění podlah, který si s tím hravě poradil. Tento článek je tedy určen těm odvážnějším a šikovnějším z nás.Kolik to zabere času
Než s celým procesem aplikace vosku začnete, je třeba si rozplánovat čas, který na tuto akci budete potřebovat. Jsou zde dvě možnosti. Buď auto důkladně vyčistíte v jeden den a necháte na druhý den dokonale vyschnout a vosk tedy aplikujete den následující, nebo to zvládnete v rámci jednoho dne, kdy auto vyčistíte, důkladně vyfoukáte podvozek vzduchem tak, aby tam nikde nezůstala voda a potom v ten samý den můžete antikorozní vosk aplikovat. Nám zabralo rozebrání potřebných částí podvozku čas zhruba 4 až 5 hodin, záleží o jaký model auta se jedná. Auta jen s předním náhonem vám zaberou méně času. Čištění podvozku pak trvá zhruba 3 až 4 hodiny a aplikace vosku pak cca 2 hodiny. Po aplikaci je důležité aspoň jeden den nechat vosk zrát a až pak lze vrátit všechny plastové části zpět. Celá akce vám tedy může zabrat s přestávkami 3 až 4 dny - je to důležitý údaj pro toho, kdo si hodlá zvedák zapůjčit.Začínáme s odstrojením
Předpokládejme, že auto je pečlivě umístěné na zvedáku. Začněte s demontáží kol, kdy se vám otevře prostor s podběhy, kde bývá nejvíce nečistot. Po demontáži kol je vhodné odstrojit plastové nebo látkové podběhy, ochranné plasty podvozku, případně oddělat některé štíty, které chrání karoserii před horkým výfukem. Cílem je - co nejvíce odhalit karoserii. Podběhy lze umývat na autě nebo je zdemontovat. My jsme pohledovou část podběhů umývali na autě kvůli uchycení a vnitřní část už mimo auto. V předním blatníku za kolem je u mnoha automobilek rizikové místo, usazuje se tam během let špína, listí a díky tomu se pak časem stane, že auto v těchto místech začně předčasně rezivět. Tuto skutečnost určitě znáte třeba u "jedničkové" Škody Fabie. Ale tento neduh se týká i mnohem většího počtu aut, např. i u "trojkového" Superbu, kde je navíc v blatníku speciální akustická pěna, která je část roku vlhká a tvoří tak skvělé prostředí pro budoucí korozi.Vyčištění podvozku
Na vyčištění podvozku si nachystejte chemicky odolný štětec, například. Liquid Elements Brush Heavy Brush - strong, který má pevné nylonové štětiny, které lépe odstraňují silné znečištění podvozku. Můžete ale použít i jakýkoliv kartáč nebo štětec, ale měl by mít tvrdší štětiny. My jsme na čištění podvozku použili námi dlouhé roky používaný víceúčelový čistič Bilt Hamber Surfex-HD, který umí odstranit většinu znečištění na podvozku a je zcela biologicky odbouratelný. Na některých částech podvozku se ale může nacházet i tér a polétavá rez, to u nás naštěstí nebylo. Pokud takové znečištění najdete, použijte lokálně na daná místa odstraňovač polétavé rzi Bilt Hamber Korrosol, nebo váš jiný oblíbený odstraňovač polétavé rzi a pak opravdu účinný čistič téru a asfaltu Gyeon Q2M Tar REDEFINED. Při každém čištění vždy nejprve přípravek na místo nastříkejte a nechte chvíli působit. Nikdy nedělejte tu chybu, že nastříkáte čistič na povrch a ihned začnete čistit! Čistič potřebuje čas na to, aby začal působit a fungovat. Snažte se při mytí podvozku auta vyčistit každé zákoutí, používejte při práci kvalitní světlo a udělejte maximum pro to, abyste se zbavili co možná nějvětšího množství znečištění. Po vyčištění je důležité zbytky nečistot vystříkat pomocí tlakového čističe. Buďte v tomto důslední! Odstrojené části podvozku pak už umyjete v mezičase mimo auto a necháte vyschnout, případně po mytí vysušíte sušicím ručníkem. Pokud jste si jistí, že jste udělali maximum, podvozek vyfoukejte od vody, nebo nechte do druhého dne vyschnout. Při práci používejte ochranné gumové rukavice a dílenské brýle, které ochrání vaše oči.Antikorozní vosk Bilt Hamber Dynax-UC
Bilt Hamber Dynax-UC je vysoce výkonný antikorozní vosk, který vytváří tenký, téměř průhledný ochranný film. Jeho pevný, voskovitý film je bohatý na unikátní inhibitory koroze vyhledávající kovy, které zastavují stávající korozi a zabraňují korozi nové. Dynax-UC lze aplikovat na holé kovové nebo lakované povrchy, kdekoli je to potřeba, a je zcela bezpečný pro použití na drtivé většině lakovaných povrchů. Je ideální tam, kde by tmavé vosky nebo ochranné nátěry podvozku narušovaly lakovaný povrch karoserie nebo spodní části vozidla. Jedná se o odolný voskový film, který poskytuje mechanickou ochranu chráněnému povrchu. Dynax-UC je ideální produkt pro zajištění vysoké úrovně ochrany nejen během zimních měsíců. Antikorozní vosk vytváří pružný film, který nepraská a neodlupuje se, odpuzuje vodu, sůl i nečistoty. Má velmi široké použití na spodní panely karoserie, podvozky, podlahy, prahy, chrom, zavěšení kol, upevnění, okraje podběhů kol atd. Dynax-UC je také ideální i pro ochranu motocyklů, slitin, hliníku, lodí, sekaček, strojů, nářadí a spousty dalšího zařízení.
Aplikace čirého antikorozního vosku na podvozek
Jakmile je podvozek vysušený, můžeme přejít na aplikaci ochranného vosku Bilt Hamber Dynax. Bilt Hamber nabízí dvě základní provedení antikorozních vosků na podvozek: Bilt Hamber Dynax-UC a Bilt Hamber Dynax-UB. UC je z anglického slova clear (čirý, průhledný) a UB jako black (černý), v tomto případě ale spíše hnědý, pořád lehce průhledný. Bilt Hamber Dynax-UB je možné zakoupit i v tekuté formě v plechovce a natírat jej štětcem, kdy ve dvou vrstvách nabízí extrémní ochranu až 100 mikronů. My jsme zvolili právě variantu průhledného vosku Dynax UC. Čiré provedení se podle nás hodí více na moderní auta, to tmavší provedení je možná zase vhodnější na auta staršího roku výroby. Celý podvozek jsme nastříkali ve dvou vrstvách po 30 minutách, kdy je potřeba vosk aplikovat ideálně na všechna místa na podvozku vozidla, a to včetně podběhů, ramen, nápravnic atd. Bilt Hamber Dynax-UC nanášejte v jemných vrstvách, tloušťka ochranného filmu by měla být navyšována vrstvami, lepší jsou dvě lehké vrstvy než jedna silná vrstva. S tloušťkou suchého filmu okolo 50 mikronů zůstává Dynax-UC prakticky průhledný. Vosk do konečné pevnosti vytvrdne po 24 až 96 hodinách, i když vozidlo lze v případě potřeby používat již po 30 minutách. Suchý film je pevný jako svíčkový vosk a po úplném vytvrzení bude ve srovnání s jinými ochrannými vosky odolávat zachycování nečistot. Před samotným nástřikem jsme ještě natřeli antikorozní černou barvou na kovy i zadní nápravnici, držáky nádrže a některé kovové části, jelikož tyto části už byly značně povrchově zkorodované.Složení auta a spotřeba materiálu
Po nástřiku antikorozním voskem je vhodné auto ponechat alespoň jeden den v suchu a v teple, aby mohl antikorozní vosk kvalitně vytvrdnout. Poté můžete začít montovat zpět části podvozku, ochranné plasty, podběhy a kola. Auto po aplikaci ochranného vosku zvenku příjemně voní, životnost vašeho auta je prodloužena, a to dohromady vytváří příjemný pocit z dobře vykonané práce. Na vyčištění podvozku u vozidla Porsche Cayenne jsme spotřebovali 3 litry nezředěného víceúčelového čističe Bilt Hamber Surfex-HD. V tomto případě už se vyplatí pořídit si větší, 5litrové balení. Na ochranu podvozku jsme použili tři 750ml lahve antikorozního vosku Bilt Hamber Dynac-UC. Na závěr bychom chtěli doporučit provádět tuto ochranu před příchodem zimy, ideálně v létě, kdy je auto zbavené soli a kdy rychle vysychá. Podle našich zkušeností vydrží tento antikorozní vosk na autě při nájezdu 30 000 km ročně čtyři až šest let. Pozor ale na agresivní čističe a rozpouštědla! Ty mohou voskovou antikorozní vrstvu narušit a někdy i odstranit, ale nepředpokládá se, že by někdo po aplikaci antikorozního vosku na takto ochráněný podvozek agresivní rozpouštědla použil.











































