Sériové odhlučnění je u většiny aut dlouhodobě na velmi nízké úrovni – výrobci se soustředí především na splnění přísných norem, co nejnižší hmotnost a samozřejmě i cenu. Výsledkem je, že se do kabiny dostává velké množství hluku od pneumatik, podvozku či aerodynamiky. Je přitom jedno, zda jde o spalovací auto, nebo elektromobil – v obou případech je tovární zvuková izolace nedostatečná. U elektromobilů však může být problémem hmotnost dodatečné izolace. Proto přinášíme náš nový balíček odhlučnění Aero, který přináší účinné odhlučnění při minimálním nárůstu hmotnosti.
Odhlučnění Aero je ideálním řešením pro elektromobily, sportovní auta a všechny vozy, kde je nízká hmotnost požadavkem.
Proč jsme představili odhlučnění zaměřené na nízkou hmotnost
V široké veřejnosti se často objevuje názor, že elektromobily jsou tichá auta. Je to ale omyl. Jediným rozdílem oproti konvenčním vozům je absence spalovacího motoru, takže odpadá jen hluk běžícího agregátu. Ten je však paradoxně to poslední, co většinu zákazníků trápí. Největším zdrojem nepohodlí bývá valivý hluk od pneumatik a aerodynamický hluk, který snadno proniká přes tenké plechy karoserie – a ten je u obou typů vozů prakticky stejný.
U elektromobilů je však tento nedostatek patrný ještě více. Automobilky se snaží hmotnost zbytečně nenavyšovat a tichý pohon navíc zvýrazní okolní hluk. U elektromobilů ale hraje zásadní roli hmotnost. Při krátkých trasách ji řidič většinou neřeší, ale při delších cestách může každý kilogram navíc snižovat dojezd. Podobné je to i u sportovních vozů, kde má vyšší hmotnost vliv na jízdní dynamiku. Přesto drtivá většina našich zákazníků hmotnost neřeší – navýšení o 70 až 90 kg považují za přijatelnou a logickou daň za tichý a komfortní interiér.
My jsme však chtěli nabídnout řešení i pro ty zákazníky, u nichž hraje hmotnost zásadní roli. Nemusí to být nutně elektromobil nebo sportovní auto – důvody mohou být různé. Podstatné je, že existuje požadavek na co nejnižší hmotnost, ale zároveň bez výrazného snížení účinnosti nebo rozsahu odhlučnění. A my jsme díky nové generaci materiálů Comfortmat řady Aerospace našli způsob, jak tento požadavek splnit.
Materiály Comfortmat Aerospace umožní snížení hmotnosti až o 40%
Tradiční odhlučnění automobilu funguje na léty osvědčeném dvouvrstvém principu. Nejprve se na plech aplikuje antivibrační materiál, který eliminuje vibrace a rezonance karoserie. Na něj pak přijde vrstva zvukové izolace, která tlumí vzduchem přenášený hluk. Tento systém je vysoce účinný, ale zároveň znamená vyšší hmotnost, tloušťku a náročnější montáž.
Materiály Comfortmat Aerospace přinášejí revoluční změnu, protože v jediné vrstvě dokáží kombinovat antivibrační účinek i zvukovou izolaci. Jejich unikátní struktura využívá vibroakustickou matrici se zpěněnými elastickými granulemi, které rozptylují vibrace napříč širokým spektrem frekvencí a zároveň zlepšují izolaci hluku, včetně nízkých frekvencí. Vybrané modely doplňuje ještě elastická membrána, která zvyšuje útlum vzdušného hluku.
Výsledek? Úspora hmotnosti až 40 % oproti tradičnímu dvouvrstvému řešení, přitom se stále výrazným účinkem, v některžých důležitých parametrech dokonce na úrovni špičkových materiálů. Materiály Aerospace však nenahrazují konvenční odhlučnění, které je svou účinností zkrátka nenahraditelné. Aerospace však představuje alternativu pro moderní vozy, u nichž se počítá každý kilogram a přitom zachovává vynikající výsledek odhlučnění.
Moderní vibroakustické materiály Comfortmat Aerospace všechny pohromadě – Volt, Pulsar, Zenith a Galaxy.
Co tedy přináší náš nový balíček odhlučnění Aero?
Odhlučnění Aero je naším novým řešením, který se však zásadně liší od všech ostatních. Využívá nové vibroakustické materiály Comfortmat Aerospace, které se aplikují v jediné vrstvě. Zachováváme rozsah odhlučnění všech klíčových oblastí karoserie – konkrétně odhlučňujeme podlahu, zavazadlový prostor, podběhy ze strany interiéru a všechny dveře. Vynecháváme kapotu, která není u elektromobilů přínosem. Oproti tradičním balíčkům ale Aero umožňuje výrazně nižší hmotnost materiálů, kratší dobu montáže a díky tomu příznivější cenu. Průměrná hmotnost materiálů se pohybuje v rozmězí 35 až 40 Kg, respektive okolo 45 Kg u vylepšeného balíčku Aero Plus. Odhlučnění Aero je tedy řešením pro ty, kteří chtějí ušetřit významnou porci kilogramů při zachování nadstandardní účinnosti. Doba montáže je zpravidla 1 den, cena začíná na 29 990 Kč včetně DPH a odpovídá středně velkým vozům.
Shrnutí balíčku Aero:
- Odhlučnění všech zásadních oblastí vozu kromě střechy.
- Prémiové vibroakustické materiály Comfortmat Aerospace v jediné vrstvě.
- Úspora hmotnosti až 40 % oproti klasickým balíčkům.
- Ideální pro elektromobily a sportovní vozy, kde je důležitá nízká hmotnost.
- Možnost využití u všech tradičních vozů bez omezení.
- Vysoká účinnost odhlučnění, zlepšení akustiky i tepelného komfortu.
- Montáž během jednoho dne ve tříčlenném týmu.
- Možnost volby varianty Aero Plus s účinnějšími materiály stejné řady.
Proč jít do toho s námi?
Odhlučnění auta je komplexní proces, který vyžaduje zkušenosti, správné postupy a odborné know-how. Je to také o důvěře – svěřit nám rozebrání vašeho vozu, často prémiového nebo zcela nového, a spolehnout se na to, že vše složíme zpět s maximální pečlivostí. Pro nás je závazkem vždy kvalitně odvedená práce, precizní zpracování každého detailu a výsledek, který odpovídá nejvyššímu standardu.- Oslavili jsme 20 let na trhu – zkušenosti mluví za nás, máme za sebou tisíce odhlučněných automobilů.
- Používáme materiály, které opravdu fungují – vše vychází z objektivních měření, ověřených postupů výrobce i letité praxe.
- Jsme výhradními dovozci značky Comfortmat – máme přístup k nejnovějším technologiím a sami určujeme cenu materiálů.
- Žádné kompromisy, přesné postupy – aplikujeme jen optimální řešení, i když je náročnější na čas či dovednosti.
- Máte možnost výběru – nabízíme jak nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu, tak odlehčené varianty pro elektromobily a sportovní auta.
- Moderní montážní dílna (300 m²) – dokážeme pracovat na více autech současně a téměř všechny montáže zvládneme během 1 dne.
- 8 zkušených techniků – přistupujeme k vašemu autu s maximální pečlivostí a profesionalitou.
- Zázemí pro zákazníky – během montáže můžete trávit čas v našem lounge s posezením, občerstvením a OLED televizí.
- Půjčíme vám auto – pokud potřebujete být během montáže mobilní, máte k dispozici náš VW Golf 8.

Comfortmat Galaxy a jeho složení – vibroakustická vrstva se zpěněnými elastickými granulemi, akustická membrána a hliníkovou fólie na povrchu.


