Druh instalaceKompletní výměna audio systému, včetně DSP a ladění zvuku
VozidloMercedes-Benz V-Class
Datum realizace18.04.2025
Časová náročnost25 hodin (2 pracovní dny pro 4 techniky)
Cena instalace89 299 Kč s DPH
Mercedes-Benz V-Class - nové ozvučení (náhrada Burmester audio system)
- Nové

Mercedes-Benz V-Class patří mezi nejoblíbenější vozy své kategorie, ať už jde o rodinné cestování nebo komfortní firemní přepravu. Přesto dokáže zklamat v jednom zásadním ohledu - v továrním ozvučení. V tomto případě šlo o příplatkový systém Burmester, který bohužel nenaplňuje očekávání. Zvuk postrádá dynamiku, detail i přesnost a celkový poslechový zážitek nesplinil to, co zákazník očekával. Proto jsme byli osloveni z důvodu kompletní výměny ozvučení za řešení, které odpovídá prémiové třídě.
Automobily tohoto typu je radost ozvučovat a to zejména z důvodu velkorysého prostoru. Díky tomu si můžeme dovolit instalovat vysoce kvalitní analogové zesilovače i externí DSP procesor, což je pro výslednou kvalitu zvuku vždy nesrovnatelně lepší možnost, než použití multikanálových zesilovačů třídy D s integrovaným DSP. Toho jsme samozřejmě využili a zvolili pokročilý analogový zesilovač Crescendo, který se prezentuje vysoce věrným a muzikálním zvukem. K němu jsme vybrali reproduktory od italských ESB, konkrétně vyšší řadu Quattromila. Ta zaujme především svým zvukovým projevem, jenž ve své cenové kategorii výrazně vyčnívá, ale také prémiovým zpracováním a použitými technologiemi. Pod sedačku spolujezdce jsme skryli subwoofer JL Audio, o jehož napájení se stará monoblok Morel řady MPD.
Celý systém je řízen externím DSP procesorem Helix, který nám umožnil doladit ozvučení na míru konkrétnímu interiéru. Pomocí měření a kalibrace jsme nastavili optimální zvukovou charakteristiku tak, aby odpovídala jak prostoru vozu, tak přání zákazníka. Výsledkem je detailní, prostorový a dynamický zvuk, který výrazně převyšuje schopnosti původního systému a přináší skutečný hi-fi zážitek. A to v rámci zachování původního vzhledu interiéru. Pro maximální hudební zážitek jsme vůz také kompletně odhlučnili, pro účely této reportáže jsme se však věnovali pouze ozvučení.
Fotoreportáž

Nejprve představení instalovaných produktů, na jejichž výběru si vždy dáváme pečlivě záležet. Cílem této instalace bylo dosáhnout vysoké věrnosti zvuku v cenové kategorii do 100 tisíc Kč a to při zachování původního vzhledu interiéru. Vsadili jsme komponentní systém od italských ESB, konkrétně vyšší řadu Quattromila. Ta zaujme především svým zvukovým projevem, jenž ve své cenové kategorii výrazně vyčnívá, ale také prémiovým zpracováním a použitými technologiemi. O dodání výkonu i typicky "teplého" zvuku pokročilých analogových zesilovačů se stará čtyřkanál Crescendo 5A4, doplněný monoblokem Morel pro subwoofer JL Audio. Vše řízeno DSP procesorem Helix.
Zaostřeno na detail - a to doslova. Výškový reproduktor ESB série 4000 je skutečným mistrovským dílem a to nejen ve své třídě. Krásný design ocelové mřížky doplněný hliníkovým a na CNC obráběným pouzdrem zaujme na první pohled. A na ten druhý samozřejmě zvuk. Kalota z průhledného hedvábí poskytuje detailní a věrné podání vysokých kmitočtů, sama za sebe mluví i nízká rezonanční frekvence 990 Hz, která umožňuje reprodukci i nižších frekvencí. Tyto reproduktory jednoznačně patří k našim favoritům pro živou i elektronickou hudbu.
Na této fotografii vidíte důvod, proč je automobily tohoto typu radost ozvučovat. Velkorysý prostor umožní instalovat vysoce kvalitní analogové zesilovače i externí DSP procesor, což je pro výslednou kvalitu zvuku vždy nesrovnatelně lepší možnost, než použití multikanálových zesilovačů třídy D s integrovaným DSP. Zvolili jsme analogový "SQ" zesilovač Crescendo, který se prezentuje vysoce věrným a muzikálním zvukem. K němu jsme doplnili kompaktní monoblok Morel řady MPD a chybět nesmí DSP procesor Helix. Samozřejmostí jsou jako vždy kvalitní kabeláž z OFC mědi a signálové kabely vyšší třídy.
Do automobilů Mercedes tohoto typu s instalací subwooferu pod sedačku spolujezdce se nám nejvíce osvědčil malý subwoofer JL Audio série W3 o průměru 200 mm. Společně s minimálními nároky na ozvučnici se jedná o ideální řešení pro velmi kvalitní podání basové složky a více než dostatečného výkonu.
A jak sami můžete vidět, subwoofer se vměstná na původní pozici místo nevýrazného řešení od příplatkového systému Burmester.

Přeskočili jsme k instalaci reproduktorů. Po první a druhé vrstvě odhlučnění se díváte na tu třetí v podobě antivibračního materiálu a také na středobas ESB. Díky pokročilým technologiím a exkluzivním materiálům bylo dosaženo nejen velmi kvalitního zvuku, ale i nadstandardního výkonu. Středobasové reproduktory zaujmou svým robustním designem, který napovídá výkonovému potenciálu těchto reproduktorů. Těm vévodí magnet (Y-35) naddimenzovaných rozměrů pro dostatek energie a snadno reprodukovatelné špičky exkurze, robustní hliníková kmitací cívka s měděným pláštěm zase zvládne velmi vysoký výkon a zároveň reprodukuje hudbu s extrémní realističností a vysokou dynamikou. Pro výsledný zvuk je důležitý i materiál membrány, v tomto případě se jedná o dlouhovláknitou buničinu, která se prezentuje věrným a nezabarveným zvukem.
Výškové reproduktory jsme s dovolením klienta neumístili pod originální mřížku, ale přiznali jsme je. A to za jediným účelem - dosažení vyšší kvality zvuku. Vzhledem k designovému provedení tohoto výškového reproduktoru to považujeme za optimální řešení, poslední slovo má ale vždy samozřejmě náš zákazník.
Krásné mřížky Burmester konečně mají své opodstatnění a zakrývají odpovídající reproduktory. K tomu byl ale potřeba náš zásah.
Důležitou součástí instalace je i ovladač DSP procesoru, který jsme umístili do přihrádky středového tunelu, kde je vždy po ruce posluchači. Helix Conductor je nezbytným pomocníkem pro změnu hlasitosti, volbu zdroje signálu, výběr zvukového presetu a dalších nastavení. Plusem je i ergonomický a povedený design. I díky tomuto ovladači můžete vybírat mezi zdroji - ať už je to hlavní jednotka auta, nebo mobilní telefon nebo třeba hi-res přehrávač.
A ještě srovnání s továrními reproduktory Burmester. Výkonný robustní magnet, pevný hliníkový koš, kvalitní materiály membrán a a dalších komponentů i příkladné zpracování. To vše se projevuje ve výsledné kvalitě zvuku.

Velmi důležitá a obvykle opomíjená metoda - analýza vstupního signálu. Na první fotografii vidíme jednotlivá měření signálu z levé a pravé strany. Na první pohled při měření těchto signálů není kromě továrního nastavení ekvalizéru patrné nic zvláštního. Problém nastává ve chvíli, kdy se oba signály spojí. V ideálním případě by se měly tyto dva signály sečíst a při opětovném měření obou dohromady by měla výsledná křivka vypadat stejně jako při měřeních jednotlivých kanálů.Stále častěji se však setkáváme s továrními audio systémy, kde výrobce použije jeden nebo i více all-pass filtrů. Příklad takové situace vidíme na druhé fotografii – signály z levé a pravé strany se nesčítají správně. Na třetí fotografii je zobrazen již námi upravený signál po aplikaci all-pass filtrů.
Následně se může náš technik Ján pustit do měření frekvenční odezvy reproduktorů. Akustika interiéru automobilu je velmi specifická a je proto nutné korigovat nejen nevhodné umístění reproduktorů, ale také pozici posluchače a všechny překážky, které mohou ovlivnit cestu zvuku Z toho důvodu změříme frekvenční odezvu každého reproduktoru zvlášť a naměřená data následně zadat do DSP procesoru. Pro měření používáme kvalitní kalibrovaný mikrofon a profesionální software REW. Cílem tohoto postupu je dosažení co nejlineárnější frekvenční odezvy, což i v akusticky složitém prostředí automobilu umožní dosáhnout maximálně věrného a kvalitního zvuku.
Po každém měření nastavujeme pro daný reproduktor prostorovou korekci pomocí ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů najednou. Je patrné, že každý reproduktor má svou specifickou EQ křivku, která zohledňuje jeho umístění i akustické podmínky v autě.V DSP procesoru dále nastavujeme časové korekce, pásmové propusti, úrovně hlasitosti, typy filtrů a další klíčové parametry. Díky tomu v hudbě vyniknou i ty nejjemnější detaily, které interpret do nahrávky vložil, a celá hudební scéna se přesune ze dveří přímo před vás.
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz