- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
- VozidloAlfa Romeo 4C
- Datum realizace01.12.2022
- Časová náročnost18 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace24 933 Kč s DPH
Alfa Romeo 4C - odhlučnění
Tentokrát se nám na dílně objevil velmi zajímavý vůz, konkrétně sporťák Alfa Romeo 4C. A možná pro mnohé naše sledující nečekaně na odhlučnění. Tento lehký a zábavný automobil s motorem o výkonu 240 koní se zdál jeho majiteli nadmíru nekomfortní. Není žádným překvapením, že tento vůz má zcela jiné přednosti, než tovární zvukovou izolaci. To naopak zcela chybí, aby se co nejvíce snížila hmotnost automobilu za účelem lepších jízdních vlastností. Snažili jsme se najít kompromis mezi optimální hmotností a vysokou účinností, o kterou šlo majiteli primárně. Výsledných 27 Kg materiálů považujeme za přijatelnou hodnotu k zachování excelentních jízních vlastností se zlepšeným komfortem. Pro odhlučnění tohoto vozu jsme vycházeli z našeho balíčku odhlučnění Expert Plus, který jsme individuálně upravili pro potřeby tohoto automobilu. Nad rámec běžné instalace jsme navíc provedli čalounění podlahy a zadní části vozu, abychom zakryli nově aplikované materiály, jelikož tento automobil nemá z výroby ani žádné čalounění. Na voze pracovali 2 naši technici zároveň a montáž jsme tedy stihli během 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Obvykle začínáme fotografií kompletně demontovaného interiéru, u tohoto vozu však stačilo vyjmout sedačky a plastové výplně dveří. Na fotografii vidíte běžný stav bez jakékoliv tovární zvukové izolace nebo čalounění. Pouštíme se tedy do práce.
K celkovému odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.
Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.
V případě odhlučnění v nejvyšší konfiguraci volíme ve druhé vrstvě obvykle materiál Comfortmat Titan Lite s tloušťkou 7 mm, u této instalace však musíme volit odlišné řešení. U vozidla Alfa Romeo 4C není možné tak silný materiál aplikovat a navíc chceme ušetřit hmotnost, proto volíme jako alternativu Comfortmat Raptor s tloušťkou pouhých 4 mm. Přesto je jeho součástí protihluková membrána o síle 2 mm, což umožňuje i takto tenkému materiálu účinnost 30 dB.
Extreme i Raptor aplikujeme na všechny přístupné oblasti, konkrétně na podlahu a zadní přepážku, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a hluku.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Majitel tohoto vozu nás požádal kromě odhlučnění i o čalounění nově odhlučněných prostor. K tomu jsme použili kvalitní a velmi flexibilní samolepící potahovou látku taktéž od společnosti Comfortmat.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.