Druh instalaceSound quality audio systém se zachováním designu interiéru
VozidloVolkswagen Touareg R
Datum realizace12.06.2025
Časová náročnost31 hodin (2 pracovní dny pro 2 techniky)Cena instalace129 170 Kč s DPH
Volkswagen Touareg R – hudební zážitek v plné studiové kvalitě
Základ systému tvoří třípásmové komponentní reproduktory Morel nové řady Sensus, která přináší pokročilý, dynamický zvuk s mimořádným zpracováním, jak je u Morelu standardem. Protože hlavním cílem byla kvalita reprodukce, padla volba na analogové zesilovače Crescendo třídy AB. Tento výrobce se specializuje na produkty zaměřené čistě na „sound quality“ a jeho zesilovače jsou vyhlášené muzikálním, přirozeným přednesem. Systém doplňuje subwoofer od italské značky ESB Audio, jenž v sobě spojuje vyrovnaný výkon, přesnost a minimální nároky na ozvučnici – díky tomu zabírá v prostorném kufru Touaregu jen minimum místa. Také tři zesilovače i DSP procesor byly kompletně skryty a našly své místo v boční části zavazadlového prostoru, kde nijak nepřekážejí.
Aby mohl majitel naplno využít potenciál instalovaného systému, doplnili jsme vůz o externí hi-res přehrávač Fiio. Ten umožňuje přehrávání hudby ve studiové kvalitě a zcela obchází tovární hlavní jednotku. Standardní poslech přes originální rádio samozřejmě zůstává zachován, Fiio je ale ta kvalitnější alternativa, díky které může ozvučení vozu ukázat svůj skutečný potenciál.
Výsledkem je instalace, která zůstává zcela nenápadná a nijak nenarušuje luxusní charakter interiéru. Po finálním naladění pomocí DSP procesoru získal majitel dokonale vyvážený a detailní zvuk přizpůsobený konkrétnímu automobilu a samozřejmě i posluchači. Touareg R se tak proměnil v unikátní spojení síly, elegance a hudební dokonalosti, která potěší i ty nejnáročnější posluchače.Zobrazit produkty >Skrýt produkty >
Fotoreportáž
Do předních dveří vozu instalujeme třípásmové reproduktory Morel Sensus 63 – model nové řady, která kombinuje technologie vyšších řad s dostupnější cenou zaplňuje mezeru mezi sériemi Tempo Ultra a Virtus. Výškový reproduktor s ručně vyráběnou hedvábnou kalotou a dvojitým neodymovým magnetem přináší jemné a detailní výšky, středový měnič s membránou DPC a hybridním magnetickým systémem zajišťuje čitelné vokály i akustické nástroje a o basy se stará středobas s litým hliníkovým košem Uniflow™ a velkou kmitací cívkou pro přesnost a výkon bez zkreslení. Celkově se jedná o povedený systém, který podtrhne ozvučení tohoto vozu.
O napájení reproduktorů se starají analogové zesilovače Crescendo, které jsou vyhlášené svým muzikálním a přirozeným zvukem. Model 5A4 třídy AB je určený pro výškové a středové reproduktory, kde nejlépe vynikne jeho detailní a jemný přednes. Pro středobasy jsme zvolili zesilovač nižší řady 3A4, který jim dodává potřebnou dynamiku a kontrolu. Subwoofer pak pohání výkonný monoblok 1A1 třídy D, jenž zajišťuje dostatek výkonu i přesné podání nízkých frekvencí.
Subwoofer ESB řady 3000 je ukázkou kvalitního italského inženýrství. Membrána z nelisovaného papíru s typickým červeným prošíváním kombinuje lehkost a pevnost pro rychlou a přesnou odezvu basů. Zároveň však subwoofer dosahuje vysokého výkonu, díky velkorysému magnetickému systému. V dané ceně se jedná o cenově i kvalitativně vyvážený produkt přesně zapadající do potřeb této instalace.
Pro subwoofer jsme zvolili uzavřenou ozvučnici o objemu 20 litrů, která zabírá v kufru minimum prostoru. I přes kompaktní rozměry dokáže nabídnout dynamický, rychlý a přesně kontrolovaný bas, ideální pro poslech v duchu „sound quality“.
Výhodou velkého SUV je nejen komfort posádky, ale i možnost elegantního ukrytí audio techniky. Všechny tři zesilovače společně s externím DSP procesorem jsme instalovali do bočnice zavazadlového prostoru, takže nezabírají žádné použitelné místo. Instalace je navíc natolik nenápadná, že je na fotografii téměř nemožné jednotlivé komponenty vůbec rozeznat – přesto tvoří srdce celého systému a starají se o jeho precizní zvuk. A to zejména zobrazený DSP procesor pokročilé řady PRO.
Aby celý systém mohl ukázat svůj skutečný potenciál, bylo potřeba zaměřit se i na samotný zdroj hudby. U takto kvalitních instalací je hlavní jednotka vozu často limitujícím prvkem – signál prochází přes tovární elektroniku a výhybky, což i přes profesionální naladění ubírá na věrnosti. Proto majitel sáhl po samostatném Hi-Res přehrávači FiiO, který umožňuje přehrávání hudby ve studiové kvalitě bez jakéhokoliv zásahu továrního systému. Výsledkem je čistý, detailní a dynamický zvuk, který DSP procesor dokáže zpracovat na maximum. Samozřejmostí zůstává i možnost poslechu přes originální rádio či mobilní telefon, avšak pro dosažení nejvyšší možné kvality je právě FiiO jasnou volbou.
Důležitou, i když nikoliv nezbytnou, součástí instalace je také ovladač DSP procesoru Helix Conductor. Tento kompaktní prvek umožňuje pohodlně měnit hlasitost, přepínat zdroje signálu, volit zvukové presety a využívat další funkce, které zvyšují komfort při poslechu. Jeho velkou předností je nejen funkčnost, ale i velmi zdařilý, ergonomický design, který skvěle zapadá do interiéru vozu. Samozřejmě zůstává možnost ovládání přes originální prvky automobilu, Conductor však přináší uživateli širší kontrolu a okamžitý přístup k nastavení zvuku.
Po odhlučnění dveří v první vrstvě jsme přešli k instalaci reproduktorů. Druhá vrstva odhlučnění antivibračním materiálem Comfortmat Viper, který účinně eliminuje zbytkové rezonance a připravuje ideální prostředí pro reproduktory. Do dveří jsme osadili středobasové a středové měniče nové řady Morel Sensus. Středobasy se vyznačují robustní konstrukcí s litým hliníkovým košem Uniflow™ a výkonným magnetickým systémem, což jim umožňuje hrát s vysokou dynamikou a minimálním zkreslením. Jejich membrána z materiálu DPC poskytuje přirozený a neutrální charakter zvuku. Středové reproduktory pak rozšiřují zvukovou scénu a zajišťují excelentní čitelnost vokálů i jemných detailů. Kombinací odhlučnění a špičkových reproduktorů jsme vytvořili ideální základ pro věrnou reprodukci hudby.
Detail, který však dokáže pozvednout úroveň zvuku. U všech našich instalací aplikujeme okolo středobasového reproduktoru vodotěsné proužky z pěny s uzavřenými buňkami, které těsní k plastové výplni dveří a soustřeďují veškerou zvukovou energii do interiéru vozidla, místo aby se odrážela uvnitř výplně dveří. To vede ke znatelnému zlepšení zvuku středobasu.
Další vrstvou tlumení je opět antivibrační materiál, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Soft Wave 15 o tloušťce 15 mm. Soft Wave je flexibilní pěna s tvarovou pamětí a lepí se na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Výškové reproduktory jsme umístili do A-sloupků, což představuje ideální kombinaci zachování designu interiéru a vhodných podmínek pro kvalitní reprodukci zvuku. Díky nesměrovému charakteru výškových reproduktorů Morel je v této pozici dosaženo velmi přirozeného a detailního podání výšek.
Nyní již fotografie umístění výškových reproduktorů, vše tedy zůstává na svém místě. Nedostatky tovární pozice jsme následně schopni úspěšně korigovat ekvalizací na DSP procesoru.
Na závěr instalace tradiční měření frekvenční odezvy jednotlivých reproduktorů a následné detailní nastavení zvuku pomocí DSP procesoru. Akustika interiéru automobilu je velmi specifická a z hlediska zvuku poměrně problematická. Je proto nutné korigovat nejen nevhodné umístění reproduktorů, ale také pozici posluchače a všechny překážky, které mohou ovlivnit cestu zvuku – například sedačky, středový tunel, volant nebo palubní desku.Na výslednou ekvalizační křivku každého reproduktoru má vliv celá řada faktorů – prostor za reproduktorem, materiál membrány a koše, ale i zmíněné překážky v interiéru. Proto je nezbytné přesně změřit frekvenční odezvu každého reproduktoru zvlášť a naměřená data následně zadat do DSP procesoru.Pro měření používáme kvalitní kalibrované mikrofony a profesionální software REW. Cílem tohoto postupu je dosažení co nejlineárnější frekvenční odezvy, což i v akusticky složitém prostředí automobilu umožní dosáhnout maximálně věrného a kvalitního zvuku.
Po každém měření nastavujeme pro daný reproduktor prostorovou korekci pomocí ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů najednou. Je patrné, že každý reproduktor má svou specifickou EQ křivku, která zohledňuje jeho umístění i akustické podmínky v autě.V DSP procesoru dále nastavujeme časové korekce, pásmové propusti, úrovně hlasitosti, typy filtrů a další klíčové parametry. Díky tomu v hudbě vyniknou i ty nejjemnější detaily, které interpret do nahrávky vložil, a celá hudební scéna se přesune ze dveří přímo před vás, takže si poslech užijete opravdu naplno.
Na poslední fotografii je zobrazeno 7 různých měření v jednom grafu – konkrétně 2x výškové, 2x středobasové reproduktory a subwoofer. Klíčové je, aby levá a pravá strana vozu byly akusticky co nejvíce vyrovnané. Finální měření po správném nastavení časových korekcí a zfázování všech reproduktorů navíc umožní doplnit případné mezery ve frekvenční charakteristice v oblasti výhybek. Výsledkem je pak co nejlineárnější frekvenční odezva celého systému.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz


