Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
VozidloMazda CX-60
Datum realizace12.05.2025
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace51 063 Kč s DPH
Mazda CX-60 – akustický upgrade na skutečně tiché SUV
Mazda CX-60 představuje nejmodernější a technologicky nejvyspělejší model této japonské automobilky pro evropský trh. Robustní SUV vyšší střední třídy s plug-in hybridním pohonem nabízí vysoký výkon, bohatou výbavu, prémiové zpracování a typicky řidičský charakter, pro který jsou vozy Mazda tak oblíbené. Přes všechny své kvality však ani tento model neunikl slabinám v oblasti tovární zvukové izolace. Zejména při jízdě po dálnici nebo nerovném povrchu je v interiéru patrný hluk od kol, podběhů, prahů i podvozku, který narušuje jinak velmi příjemné jízdní prostředí.
Zákazník se proto rozhodl pro odhlučnění vozu v rámci našeho balíčku Premium Plus, který nedávno prošel vylepšením. Nově jsme do něj zařadili zvukově izolační materiál Comfortmat Titan, který používáme pro podlahu a podběhy – tedy dvě nejvíce zatížené oblasti karoserie. Titan představuje díky schopnosti útlumu hluku až 38 dB nejúčinnější materiál současnosrti a jeho přínos je v praxi ihned patrný. Dvouvrstvé řešení kombinující materiály profesionální řady Expert umožňuje maximální možný účinek v rámci daného rozsahu odhlučnění.
Montáž prováděl náš čtyřčlenný tým v průběhu jednoho pracovního dne. Výsledkem je výrazně tišší interiér, který podtrhuje prémiový charakter vozu a zvyšuje komfort zejména při dálničních přesunech nebo jízdě po nerovnostech. Dle našich zkušeností a měření v obdobných vozech přináší odhlučnění Comfortmat ve variantě Premium Plus snížení hluku v kabině o 3,5 až 4 dB, což akusticky odpovídá více než dvojnásobnému útlumu hluku oproti sériovému stavu. Rozdíl je znatelný hned při prvních kilometrech – kabina působí tišším, klidnějším a luxusnějším dojmem.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž

Vůz je odstrojen a plechy vyčištěné a odmaštěné. A jak můžete vidět, vozidlo je z výroby prakticky neodhlučněno. Chybí jakákoliv zvuková izolace i výraznější ochrana proti vibracím, kterou najdete jen bodově na podlaze a na dně kufru. Absenci zvukové izolace na zadních podbězích považujeme téměř za zločin. Naším cílem je tedy celý vůz opatřit dvěma vrstvami materiálů, které umožní výrazné snížení hluku v interiéru.

Startujeme tradičně odhlučněním podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Premium Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.

Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.

Druhou vrstvu u balíčku Premium Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan. Celková tloušťka 8 mm spolu s 4 mm silnou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 38 dB, což je momentálně nejvyšší hodnota na trhu současnosti. Titan je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.

Tento materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní navazuje polymerová membrána o tloušťce taktéž 4 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Materiál je samozřejmě voděodolný a díky extrémně přilnavé samolepící vrstvě se nemusíte obávat samovolnému odlepení.

Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.

Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, aplikujeme v první vrstvě stejně jako na podlahu antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a akustický ztrátový činitel 0,63 jednotek umožní důkladné zamezení veškerých vibrací a nízkofrekvenčního hluku od pneumatik, který je typický pro zadní podběhy.

V druhé vrstvě najdete v zavazadlovém prostoru obvykle tři různé materiály a to ne pouze z estetických důvodů. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme zpravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru.

Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy. Comfortmat Titan se vyznačuje rekordní schopností zvukové izolace a kde jinde tento materiál použít, než na zadní podběhy. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří, kde ještě více vyniknou jeho vlastnosti.

Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.

Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 32 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.

Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení.

Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.

A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.



Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle