Druh instalaceKompletní odhlučnění
VozidloOpel Zafira Life
Datum realizace03.07.2025
Časová náročnost40 hodin (1 pracovní den pro 5 techniků)Cena instalace76 294 Kč s DPH
Opel Zafira Life - odhlučnění a výměna reproduktorů
Tentokrát jsme v naší dílně přivítali vůz Opel Zafira Life – prostorný a moderní minivan, který ve výrobním programu automobilky Opel nahradil dřívější model Vivaro. Nová Zafira se dočkala technických vylepšení, větších rozměrů a modernizace multimediální výbavy. Přesto jí zcela chyběla jedna zásadní vlastnost – klidná a tichá jízda. Motor a pneumatiky generují v interiéru nadměrný hluk, který je znatelný i při nižších rychlostech, a právě to byl hlavní důvod, proč se její majitel rozhodl svěřit vůz do našich rukou.
Naším cílem bylo proměnit hlučný interiér Zafiry v komfortní prostředí, ve kterém si cestující vychutnají ticho a pohodu. To znamenalo důkladné odhlučnění všech problémových oblastí karoserie. Využili jsme k tomu prémiové tlumicí materiály Comfortmat, které jsme aplikovali minimálně ve dvou vrstvách na všechny klíčové části – od předních, posuvných a zadních dveří, přes podlahu, boky, podběhy, torpédo až po kapotu. Nezapomněli jsme ani na plastové díly v interiéru, které rovněž přenášejí hluk.
Pro tento konkrétní vůz jsme zvolili náš rozšířený balíček Premium Plus, který je oproti balíčku Expert vylepšen o silnější a účinnější tlumicí materiály. Díky tomu je odhlučnění opravdu na maximální možné úrovni. Jelikož se jedná o velké MPV, spotřeba materiálu i časová náročnost byla vyšší, a tak na zakázce současně pracovali čtyři naši technici. I tak jsme vše zvládli dokončit během jednoho pracovního dne.
Výhodou použitého materiálu Comfortmat není jen odhlučnění, ale také tepelná izolace, která zlepší klima ve voze v létě i v zimě – kabina se pomaleji zahřívá a chladne, což oceníte během celého roku.
Součástí úprav byla také výměna továrních reproduktorů za kvalitní model Morel Maximo Ultra 602 HE MKII, který je ideální pro přímé napojení na originální autorádio. Tyto reproduktory se vyznačují jednoduchou instalací, výborným zvukem a nově navrženým wooferem s hybridním magnetem a vylepšeným zavěšením. Výsledkem je hlubší a dynamičtější basová složka a vylepšené středy. Oproti předchozí generaci se zvýšil výkon o 50 %, přičemž vysoká citlivost umožňuje použití bez zesilovače – i když s ním systém samozřejmě rozvine svůj plný potenciál.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž

Opel Zafira Life je kompletně odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Respektive není co ukazovat, zcela holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na veškerý druh hluku. Vypadá to, jako by výrobce na zvukovou izolaci úplně zapomněl. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.

Startujeme tradičně odhlučněním podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.

Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.

Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy téměř 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.

U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49 jednotek. Materiál je lehký, velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.

Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Extreme. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme u balíčku Expert Plus v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Viper. Jedná se tedy o stejně účinný materiál jako v případě zadní části podlahy.

Na zadní část podlahy aplikujeme oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je díky své tloušťce 4 mm ideálním materiálem pro tuto oblast. Nenechte se však zmást tenkou tloušťkou, Raptor obsahuje stejně jako Blockshot 2 mm silnou protihlukovou membránu a díky tomu dosahuje účinnosti až 30 dB. A díky tomu náleží Raptoru titul nejúčinnějšího zvukově izolačního materiálu na trhu o této tloušťce.

Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na dno kufru. Podívejme se také na Raptor důkladněji. I Raptor patří mezi moderní membránové materiály a nahrazuje tedy 2 vrstvy odhlučnění. Je však ze všech nejtenčí a je tedy složen z 2 mm silné zvukově izolační vrstvy a protihlukové membrány taktéž s tloušťkou 2 mm. Právě membrána dodává tomuto materiálu deklarovanou účinnost až 30 dB, což je při této tloušťce unikátní počin. Samozřejmě i Raptor je zcela voděodolný a můžete jej použít prakticky kamkoliv.

U balíčku Premium Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Ten střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.

Druhou vrstvu odhlučnění střechy tvoří zvukově a tepelně izolační membránový materiál vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy Comfortmat Skyline. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 25 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.

Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.

Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 27 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.

Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.

Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.

A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.

Vzhledem k vysoké účinnosti a správné kombinaci materiálů Comfortmat podběhy standardně odhlučňujeme pouze z vnitřní strany. I tak je toto řešení s přehledem účinnější, než konkurenční řešení z obou stran. Na přání však provádíme i dodatečné odhlučnění z vnější strany, což přináší ještě znatelnější výsledek. V první vrstvě používáme stejně jako na podlaze Comfortmat Extreme.

Na přední i zadní podběhy následně aplikujeme membránový materiál Comfortmat Raptor. Ten díky své tloušťce 4 mm umožní bezproblémové opětovné složení a voděodolnost materiálu zajistí dlouhodobý účinek bez rizika degradace.

Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.

Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.

A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.

Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru.

Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.








Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle