Můj účet
Košík0
Způsoby doručení
Přepravce93 Kč
Osobní odběr BrnoZdarma

Odhlučnění kapoty auta přehledně v několika krocích

Odhlučnění kapoty sice patří k tém méně důležitým částem vozu, které doporučujeme odhlučnit, přesto je nejen v našich končinách velmi žádané. Odhlučněná kapota je pevnější, je zbavená vibrací a rezonancí a motor je samozřejmě znatelně tišší. Odhlučnění kapoty využijete i tehdy, pokud máte poškozené originální odhlučnění, nebo ve voze chybí. V našem článku si v několika bodech detailně představíme špičkové protihlukové a antivibrační materiály Comfortmat, které výhradně používáme pro odhlučnění vozidel a dozvíte se v několika podrobných krocích jak účinně vytlumit a odhlučnit kapotu vozu. Pojďme tedy na to. 

1. Demontáž originálního odhlučnění

Tento první krok samozřejmě řešíte pouze v tehdy, pokud ve voze původní odhlučnění je. Vycházíme tedy ze situace, kdy většina našich zákazníků ve vozidle má originální kryt kapoty, který plní i roli velmi neúčinného odhlučnění. V případě, že tomu tak ve vašem voze není a originální kryt není přítomen, máme samozřejmě řešení i pro tyto případy. O tom však až v druhé části tohoto článku. Demontáž originálního odhlučnění je poměrně jednoduchá a budete k ní potřebovat například šroubovák, nebo naši sadu nástrojů do interiéru vozidla. Kryt kapoty je přichycen na několika plastových úchytech, které odcvakněte a následně můžete jednoduše kryt odebrat. Při demontáži dbejte na vaši bezpečnost a také si dávejte pozor na nechtěné poškození kapoty. Ta je samozřejmě lakovaná a dá se lehce poškrábat. Po demontáži krytu se můžete pustit do přípravy samoté kapoty na aplikaci antivibračního materiálu.

2. Příprava kapoty a aplikace antivibračního materiálu

Tak jako vždy je nutné povrch nejprve důkladně připravit pro aplikaci antivibračního materiálu, tzn. perfektně kapotu vyčistit a odmastit. K tomu vám perfektně poslouží například čistič Bilt Hamber Surfex HD, který rychle odstraní veškeré nečistoty a zároveň povrch odmastí. Nyní je tedy kapota připravena pro aplikaci antivibračního materiálu. Pro provní krok odhlučnění kapoty volíme ultralehký prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D2. Ten kapotu zpevní a dokonale zamezí vibracím a rezonancím. Použít můžete samozřejmě i antivibrační materiály Comfortmat z jiné modelové řady, my však pracujeme při odhlučnění aut výhradně s prémiovou řadou Dark, která se chlubí nejlepším poměrem hmotnosti a účinnosti na světě. Přítomnost tohoto materiálu poznáte například tehdy, když na kapotu zaklepete prstem, nebo ji zavřete. Pryč je nepěkný plechový zvuk. A jelikož vibrace tvoří zásadní část hluku, je antivibrační materiál nezbytný jako základ pro odhlučnění každé ploch vozidla. Antivibrační materiál aplikujte pouze na otvory v kapotě a následně použijte přitlačovací váleček pro maximální přilnavost a účinnost tlumení. Na kapotu obvykle vystačí 2 ks antivibračního materiálu o rozměru 500 x 350 mm, u některých vozidel však bude potřeba větší počet, například u vozu Škoda Octavia třetí generace 3 kusy. Nyní se můžet pustit do dalšího kroku a tím je aplikace zvukově izolačního materiálu.

3. Odhlučnění kapoty

V tuto chvíli pracujeme s předpokladem, že ve vozidle je originální kryt kapoty. V takovém případě si jej přeje většina našich zákazníků zejména z designových důvodů zachovat a nenahrazovat účinnějším odhlučněním. I pro takové případy máme velmi účinný způsob jak kapotu vozidla odhlučnit. Ideálním řešením pro tyto účely je zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision o rozměru 1000 x 700 mm a tloušťce 6 mm. Vision je moderní, ultralehký a velmi flexibilní materiál, jehož největší devízou je velmi nízká hmotnost a zároveň excelentní schopnost absorbce hluku. Je voděodolný, nehořlavý a odolný vůči extrémním teplotám. Používá se pro odhlučnění prakticky všechy ploch vozidla a to zejména tam, kde je vyžadována nízká hmotnost materiálu. A jak Vision aplikujeme? Materiál nalepíme na originální kryt kapoty a snažíme se, aby kopíroval jeho tvar. Vision stačí přitlačit rukou a není třeba používat přitlačovací váleček. Pro tento způsob odhlučnění kapoty téměř vždy s přehledem vystačí 1 kus materiálu Comfortmat Vision o rozměru 1000 x 700 mm. Záměrně zmiňujeme tento rozměr, protože Vision je k dostání i v menším rozměru 500 x 350 mm. Jakmile máte materiál Comfortmat Vision nalepený na originálním krytu kapoty, můžete jej nasadit zpět. Aby bylo možné kryt znovu přichytit na kapotu, je nutné nechat prostor okolo plastových příchytů. Díky tomu je opětovné nasazení jednoduché a bezproblémové.

4. Alternativní metody odhlučnění

Může se však stát, že ve voze originální kryt kapoty chybí. Některá vozidla jej z výroby vůbec nemají, kryt může být i poškozený například od kun a je nutné jej nahradit. Jak postupovat v takovém případě? Pro tyto účely máme k dispozici špičkový membránový materiál Comfortmat Skyline, který byl vyvinut speciálně pro odhlučnění stropu a kapoty. Skyline je zvukově i tepelně izolační materiál s protihlukovou membránou, který poskytuje vysokou úroveň zvukové izolace - 25 dB. Díky speciální hliníkové vrstvě snese i extrémní teploty, které panují v oblasti motorového prostoru. Aplikace je opačná než v případě bodu 3 našeho článku, Skyline se tedy nalepí jako druhá vrstva na antivibrační materiál a pokryje se většina plochy kapoty. Toto řešení je výrazně účinnější, nicméně není tak esteticky lákavé, jako v případě výše uvedené varianty s originálním krytem. Na celou kapotu budete potřebovat obvykle 3 kusy materiálu Comfortmat Skyline, záleží však na typu vozidla a velikosti kapoty. Máme pro vás i třetí a poslední řešení a to v případě, že by se vám nepozdávala stříbrná barva materiálu Comfortmat Skyline. Kapota lze odhlučnit při zachování stejného postupu, ale s materiálem černé barvy, konkrétně Comfortmat Neoprene. Ten se také nalepí jako druhá vrstva na antivibrační materiál po celé ploše kapoty. Neoprene není tak účinný jako Comfortmat Vision nebo Skyline ale je v černé barvě, která se podobá originálnímu krytu kapoty a pro tyto účely se více hodí. Na odhlučnění celé kapoty jsou potřeba taktéž 3 kusy tohoto materiálu. Na výběr tedy máte z několika velmi účinných řešení. Materiály společnosti Comfortmat vynikají právě vysokou variabilitou, kdy každou plochu lze odhlučnit několika způsoby dle účinnosti, hmotnosti i právě designu. 

Jaké materiály jsme tedy pro odhlučnění kapoty použili?

Pro lepší přehled a orientaci v článku si na závěr shrneme všechny materiály a pomůcky, které jsme použili. Počet kusů materiálu vychází z běžného vozidla střední třídy typu Škoda Octavia, VW Passat, nebo v článku zobrazený VW Golf VII. V případě výrazně větších či menších vozidel se můžou počty mírně lišit. Na kapotu vozidla tedy použijeme následující materiály:

  • 2x (výjimečně 3x) antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 pro zamezení vibrací kapoty.
  • 1x protihlukový materiál Comfortmat Vision na odhlučnění kapoty (instalace na původní kryt kapoty). 
  • 1x přítlačný váleček Comfortmat Roller pro účinnou aplikaci antivibračního materiálu.
  • 1x vysoce účinný čistič Bilt Hamber Surfex HD pro vyčištění plastové i kovové části podběhů.
Pro přesný výpočet materiálů dle velikosti vozu můžete využít také náš konfigurátor odhlučnění. Máte po přečtení tohoto článku stále obavy, že odhlučnění kapoty sami nezvládnete, nebo nemáte vhodný prostor pro montáž? V takovém případě využijte možnosti odborné montáže v naší montážní dílně v Brně a sjednejte si termín na montáž odhlučnění. Objednat se můžete telefonicky na čísle 607 38 38 38, nebo nám napište na email montaze@ahifi.cz. Rádi se s vámi také potkáme osobně na naší prodejně v Brně.

Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Podobné články

Jak na odhlučnění předních podběhů vozidla
Odhlučnění předních podběhů má vliv zejména na hluk od vozovky, kol a létajících kamínků. V našem článku se dozvíte jak přední podběhy velmi účinně odhlučnit.
Celý článek
Jak na odhlučnění kufru v několika krocích
Odhlučnění zavazadlového prostoru má zásadní vliv na celkové odhlučnění vozu a proto je nutné zvolit správné materiály a postupy. Vše podstatné se dozvíte v našem článku.
Celý článek
Jak správně odhlučnit dveře vozidla
Přední i zadní dveře jsou jedny z hlavních ploch, kterými do interiéru vozidla proniká vysoké procento hluku a jsou základním prvkem odhlučnění celého vozu.
Celý článek
Comfortmat - revoluce v odhlučnění vozidel
Technologie jdou rychle dopředu a to platí i pro odhlučnění vozidel. Proto jsme museli přijít s novými hi-tech materiály a novou strategií pro nadcházející roky. Určitě čtěte dále, stojí to za to!
Celý článek

Komentáře k článku

5|Petr , 04.10.2021, 12:01
Dobrý den,chci odhlučnit kapotu na Megane 3, je tam poměrně málo a ještě k tomu malých otvorů pro nalepení antivibračního materiálu. Má smysl pouze nainstalovat na originální kryt kapoty materiál comformat Vision, který mi zbyl z předchozí instalace a antivibrační materiál nepoužít vůbec?Díky za reakci.
Odpověď: Marek Flek - AHIFI.CZ, 04.10.2021 13:17
Dobrý den Vážený zákazníku, smysl to má, ale rozhodně bych doporučil si dát tu práci a mezi výztuhy aplikovat antivibrační materiál.
4|Tomáš , 14.10.2021, 12:54
Dobrý den, chtěl bych se zeptat... Na Golfu IV mám látkový potah krytu kapoty, tím pádem nevím, jestli bude Vision na něm držet... Mohl bych Vision nalepit na dark a až pak vrátit látkový kryt kapoty? Díky za odpověd.
Odpověď: Marek Flek - AHIFI.CZ, 14.10.2021 13:16
Dobrý den Vážený zákazníku, ano, i takto lze aplikovat.
3|Otakar , 18.06.2021, 11:22
Dobrý den comformat neoprene se lepí k sobě nebo s přesahem a pokud ano tak s jakym děkuji šašecí
Odpověď: Robert Čech - AHIFI.CZ, 18.06.2021 14:17
Dobrý den Vážený zákazníku. Neoprene se lepí k sobě. Není potřebný žádný přesah.
2|Andrej , 08.09.2021, 20:53
Dobrý den pomůže nějak znatelně, když se vyplní materiálem SGM Isol FS 4 pouze otvory v kapotě k rychlejšímu zahřátí motoru v zimě? Nebo je to k tomuhle účelu zbytečné, dokud se nepokryje zespoda poctivě celá kapota?
Odpověď: Marek Flek - AHIFI.CZ, 09.09.2021 13:02
Dobrý den Vážený zákazníku, určitě to pomůže, pokud se však bude aplikovat pouze mezi výztuhy, nebude pravděpodobně efekt až tak zásadní.
1|Libor Skarupa , 13.06.2020, 20:02
Zdravím.... Proč když lepším první vrstvu na kapotu Dark, tak se lepí jen do těch otvorů??? a nepokryji i větší část??? Je to účelové, nebo kvůli úspoře materiálu... Co když to pokryjí i s prekrytim... Bude to vadit??? Díky za odpověď
Odpověď: Marek Flek - AHIFI.CZ, 15.06.2020 10:02
Dobrý den Vážený zákazníku, vadit to rozhodně nebude, ale je to zbytečné. Antivibrační materiál ma za úkol eliminovat přenos rezonancí a vibrací, které se zpravidla projeví pouze na větších plochách, kde není žádná výztuha. Je tedy spíše zbytečné lepit tento materiál přes výztuhy kapoty, které mají dostatečnou tuhost, ale určitě tím nic nepokazíte. V úvahu je třeba brát pouze nárůst váhy.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.