Košík0
Způsoby doručení
Přepravce93 Kč
Osobní odběr BrnoZdarma

Comfortmat Integra - nejúčinnější způsob odhlučnění dveří

Přední i zadní dveře jsou jedny z hlavních ploch, kterými do interiéru auta proniká vysoké množství hluku a jsou základním prvkem odhlučnění celého vozu. Plech dveří je zatěžován nejen výrazným hlukem, ale i vibracemi, otřesy, změnami teplot a kondenzací. Jejich odhlučnění vyžaduje vysoce kvalitní materiál, který pohltí silniční hluk, je voděodolný a zároveň minimalizuje navýšení hmotnosti dveří a zatíženosti závěsů. Comfortmat Integra je moderní zvukově izolační materiál, který byl vyroben speciálně pro dveře vozu a splňuje všechny výše uvedené požadavky. A nejen ty, Integra je v současnosti nejúčinnější protihlukový materiál určený pro odhlučnění dveří a my si v tomto článku rozebereme základní vlastnosti tohoto skvělého materiálu. 

Membránová technologie

Hlavní zbraní Integry je její složení. Kromě zvukově izolační vrstvy obsahuje i unikátní protihlukovou membránu s jedinečnou strukturou, která umožňuje dosáhnout působivé zvukové izolace až -28 dB. Toto je velmi vysoké a momentálně nepřekonatelné číslo pro takto tenký a voděodolný materiál určený speciálně do dveří vozidel. Jen pro srovnání uvedeme, že průměrná úroveň zvukové izolace konkurenčních produktů určených do dveří (například STP Accent 6, Gladen Aero Wave, Silent Coat Neoprene 6, CTK Elastic 6, apod.) je pouze -12 až -15 dB. Takový rozdíl je v praxi více než znatelný a dveře se tak stávají pro silniční hluk neproniknutelnou bariérou.

Nízká hmotnost

Hmotnost jednoho kusu Integry je 537 g, což znamená 3,25 kg na 1 m² plochy. Tyto hodnoty katapultují Integru k jednomu prvenství a jedná se tedy o nejlehčí membránový materiál současnosti, který je určený do dveří vozu. Na jedny dveře spotřebujete dva kusy tohoto materiálu, dveře tedy zatížíte o pouhý 1 Kg. Taková hmotnost nezpůsobuje žádné problémy se zatížením závěsů po celou dobu životnosti vozidla. Samozřejmě existují i lehčí protihlukové materiály ovšem s výrazně nižší účinností a schopností snížit pronikání hluku v tak zásadní oblasti jako jsou dveře.  

Tloušťka pouze 6 mm

V rámci odhlučnění dveří je jakákoliv tloušťka nad 6 mm příliš a u některých modelů vozidel může znamenat problém. Ten se týká zejména stahování oken, které mohou o materiál zavadit. Integra tedy splňuje další náročný požadavek pro instalaci do dveří a to při zachování následujícími třemi vrstvami a technologiemi výroby:enormní účinnosti. Navzdory své malé tloušťce a nízké hmotnosti disponuje Integra celkem třemi vrstvami. První vrstvu tvoří patentovaná adhezivní vrstva AdiT s těsnícím účinkem a extrémní přilnavostí, druhou vrstvou je zvuková izolace, která díky své komorové struktuře velmi účinně pohltí okolní hluk a konečně třetí vrstvu tvoří akustická membrána, která hluk nepropustí dále a zvyšuje účinnost vnitřní vrstvy.  

Odolnost vůči vlhkosti

Vnitřní část dveří je nejvlhčí oblast auta, kterou odhlučňujeme. Právě zde se neustále hromadí kondenzace, při stahování oken se dovnitř dveří dostává dešťová voda a takové podmínky můžou postupně zničit strukturu většiny běžných materiálů pohlcujících hluk. Integra se ničeho takového nebojí a její složení je zcela necitlivé na účinky vlhkého prostředí. Integra neabsorbuje vodu, nehnije, nerozkládá se a zachovává si stejné vlastnosti dokonce i v zimě, když se vodá usadí na vnitřních stěnách dveří a promění se v led. Samostatnou kapitolou je pak lepící vrstva Integry, která dokonale přilne jak ke kovu, tak k první vrstvě odhlučnění v podobě antivibračního materiálu. Koeficient adheze je 5 až 8 N / cm, což výrazně převyšuje výkon materiálů ostatních výrobců. Testy prokázaly, že dokonce ani dlouhodobé ponoření do vody nevede k žádnému narušení fixace a tměl neumožňuje vlhkosti a vzduchu dostat se pod Integru.

Teplotní odolnost

Charakteristickým znakem Integry i dalších zvukově izolačních materiálů společnosti Comfortmat je tepelná stabilita v až neuvěřitelném rozmezí od -50 ℃ do + 150 ℃. Je to díky unikátní lepivé vrstvě, která byla vytvořeno pro sezonu 2019/2020 za spolupráce s předními evropskými společnostmi zabývajícími se touto problematikou. Konkurenční produkty často používají tavná lepidla, která při zahřívání mění své vlastnosti a stávají se nestabilními. Výsledkem je, že se materiál začne odlupovat při teplotách nejen okolo 60 až 80 ℃, čemuž často dochází v letních měsících, ale i v mrazu. S Integrou se však nic takového prakticky nemůže stát a můžete se spolehnout na stejnou funkci tohoto materiálu po celou životnost vozidla. 

Ochrana před tepelnými ztrátami

Struktura materiálu Comfortmat Integra nejen že nepropustí hluk do interiéru, ale má i tepelně izolační vlastnosti. Tepelná izolace dveří pomáhá jak v zimě, tak v létě. V zimě v interiéru vydrží teplejší teploty po dobu i několika hodin po vypnutí motoru. Podobný, ale opačný efekt pocítíte v létě, kdy v interiéru déle udržíte chladné teploty i po vypnutí klimatizace. Stejnou funkci mají i ostatní membránové materiály Comfortmat Blockshot a Skyline a při kompletním odhlučnění bude vůz i tepelně izolován.

A jak tedy kompletně odhlučnit dveře?

Pro kompletní odhlučnění dveří samozřejmě nestačí použít pouze Integru a dveře tlumíme celkem čtyřmi vrstvami antivibračních a zvukově izolačních materiálů. Nejprve na vnější plech dveří aplikujeme prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Jeho měrná hmotnost je pouhých 2,4 kg / m² a přitom akustický ztrátový činitel (MLF) je na vysoké hodnotě 0,35. Jedná se momentálně o nejlehčí materiál na světě s tak vysokou účinností. I právě proto je tento antivibrační materiál ideálním právě pro dveře vozidla. Následně jako druhou vrstvu aplikujeme v tomto článku recenzovaný materiál Comfortmat Integra. Poté aplikujeme opět antivibrační materiál Comfortmat D2 na vnitřní plech plech dveří, čímž zamezíme vibracím vnitřního plechu a všech dalších jeho částí. Posledním krokem je odhlučnění čalounění dveří pomocí flexibilní tvarově pěny Comfortmat Soft Wave, která vyplní prostor této oblasti a zamezí také vrzání a skřípání plastových dílů. Podobný postup a stejné materiály volíme také v případě pátých dveří. V našem článku "jak odhlučnit dveře" se dozvíte mnohem více detailních informací včetně fotoreportáže. 

Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Podobné články

Jak odhlučnit střechu auta?
Odhlučnění střechy účinně zamezí pronikání hluku přes střechu vozu a poskytne také její tepelnou izolaci. V našem dalším článku se podíváme jak na to.
Celý článek
Jak nejúčinněji odhlučnit podlahu vozidla
Přes podlahu se do interiéru vozu dostává hluk od silnice, od kol, ale i od motoru, převodovky nebo výfuku. V našem článku se dozvíte jak odhlučnit podlahu vozu v několika krocích.
Celý článek
Jak na odhlučnění kufru v několika krocích
Odhlučnění zavazadlového prostoru má zásadní vliv na celkové odhlučnění vozu a proto je nutné zvolit správné materiály a postupy. Vše podstatné se dozvíte v našem článku.
Celý článek
Odhlučnění torpéda vozu krok za krokem
Odhlučnění torpéda sníží zejména hluk od motoru a také aerodynamický hluk při vyšších rychlostech. V našem článku se dozvíte přehledně v několika krocích jak odhlučnit torpédo auta a účinně tak snížit pronikání hluku do interiéru vozu. 
Celý článek
Jak správně odhlučnit dveře vozidla
Přední i zadní dveře jsou jedny z hlavních ploch, kterými do interiéru vozidla proniká vysoké procento hluku a jsou základním prvkem odhlučnění celého vozu.
Celý článek
Jak odhlučnit kapotu ve třech účinných variantách
Odhlučnění kapotu zpevní, zamezí vibracím a sníží hluk motoru. V našem článku se dozvíte jak kapotu odhlučnit přehledně v několika krocích.
Celý článek

Komentáře k článku

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.