Košík0
Způsoby doručení
Přepravce93 Kč
Osobní odběr BrnoZdarma

Odhlučnění střechy auta a výhody s tím spojené

Odhlučnění střechy patří i přes velmi zajímavou účinnost k méně žádaným úkonům na naší dílně, přesto si tato oblast vozu zaslouží vaši pozornost. Odhlučnění střechy poskytne hned několik zajímavých benefitů, které stojí za zmínku. Tím prvním je samozřejmě zamezení hluku, který přes střechu proniká do interiéru. Jedná se o aerodynamický hluk, hluk od větru, ale také například hluk při jízdě za děště, který po odhlučnění téměř neslyšíte. Dalším specifikem odhlučnění střechy je tepelně izolační funkce. V tomto článku tedy podrobně popíšeme jak vytlumit a odhlučnit střechu vozidla špičkovými materiály Comfortmat, které zajistí tichou a komfortní jízdu.

1) Demontáž stropnice a příprava povrchu

Než se pustíme do samotného odhlučnění, je nutné demontovat stropnici. Právě demontáž a opětovná montáž stropnice je na celém odhlučnění časově nejnáročnější a doporučujeme pracovat ve dvou lidech. Nejprve demontujeme A, B, C a v případě vozů typu kombi i D sloupky, jejichž demontáž nám umožní stropnici sundat. Sloupky drží obvykle na několika šroubkách, případně pouze na plastových příchytkách. Stropnice pak již drží obvykle na několika křapkách, případně suchém zipu. Je nutné také odpojit lampičky osvětlení a poté již nic nebrání sundání stropnice, kterou v ideálním případě vyndejte ven z auta. U některých vozů najdete na stropě nalepené tovární odhlučnění, které odstraňte a strop důkladně vyčistěte. K tomu vám perfektně poslouží například čistič Bilt Hamber Surfex HD, který rychle odstraní veškeré nečistoty a zároveň povrch odmastí. Jakmile strop vyčistíte, můžete se pustit do prvního kroku, kterým je aplikace antivibračního materiálu. 

2) Aplikace antivibračního materiálu 

První vrstvu odhlučnění tvoří již tradičně antivibrační materiál. Ten střechu zpevní a zamezí vibracím a rezonancím této oblasti. Zajistí také odstranění plechového zvuku, který slyšíte například po zaklepání na střechu zvenčí. To má v praxi za následek eliminaci zvuku dešťových kapek, které při jízdě za deště takřka neslyšíte. Pro tyto účely nejčastěji volíme antivibrační materiál z řady Premium, konkrétně Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Dark D2 je momentálně nejlehčím antivibračním materiálem o této tloušťce současnosti, což oceníte zejména při odhlučnění stropu. Jen pro úplnost, hmotnost materiálu je 2,48 kg na 1 m². Antivibrační materiál nalepte na povrch střechy a následně použijte přitlačovací váleček pro maximální přilnavost a účinnost tlumení. Antivibrační materiály totiž fungují na 100% pouze v případě, že jsou dokonale přilnuté k povrchu bez vzduchových mezer. Střecha vozu má zcela rovný povrch a aplikace materiálu je v podstatě nejsnadnější ze všech oblastí vozu. Doporučujeme pokrýt antivibračním materiálem kompletně celý povrch podlahy a nenechávat nikde volné plochy, ušetření jednoho kusu materiálu za to určitě nestojí. Nebojte se materiál po krajích překrýt, není to na škodu a účinek materiálu bude vyšší. Na celou střechu budete například v případě vozu Škoda Octavia potřebovat cca 7 kusů materiálu o rozměru 500 x 350 mm. Pro verzi kombi si však nachystejte o 3 kousky více. Jakmile máme hotovo, pustíme se do druhé vrstvy odhlučnění v podobě zvukově izolačního materiálu.

3) Aplikace zvukově a tepelně izolačního materiálu

Jako další vrstvu volíme zvukově izolační materiál. Na výběr máme ze dvou velmi účinných variant a je samozřejmě na vás, jakou zvolíte. My si popíšeme rovnou tu nejúčinnější možnou variantu odhlučnění střechy. Tou je zvukově i tepelně izolační materiál Comfotmat Skyline, který je přímo určen pro odhlučnění střechy vozu. Zároveň se jedná o nejlehčí zvukově izolační materiál s protihlukovou membránou na světě s hmotností 2,8 Kg na 1 m². I díky této membráně poskytuje Skyline vysokou úroveň zvukové izolace až -25 dB. Kromě toho Skyline poskytuje i tepelně izolační funkci, což oceníte zejména v létě. V horkých dnech se přes střechu nedostane tolik tepla a v autě déle vydrží chladnější teploty z klimatizace. V zimě je efekt opačný a pokud máte odhlučněno celé auto materiály Comfortmat, z interiéru vozu neuniká teplo. Tolik k teorii, pojďme si povědět něco o aplikaci, která je velmi snadná. Skyline stačí nalepit taktéž na celou plochu střechy, pouze s tím rozdílem, že materiál lepíme vedle sebe a kraje nepřekrýváme. Přitlačovací váleček v tomto případě nepoužíváme. Na celou střechu budete potřebovat stejné množství jako v případě antivibračního materiálu, tedy obvykle 7 kusů materiálu Comfortmat Skyline o rozměru 500 x 350 mm. Platí opět pro modelový příklad vozu Škoda Octavia ve verzi liftback, u kombíku to bude o 3 kusy materiálu více. Tímto je střecha prakticky odhlučněna a můžete se pustit do složení interiéru. Máme pro Vás však tip na ještě třetí vrstvu, která může být aplikována i samostatně. Pokračujeme tedy dalším bodem.

4) Aplikace protihlukové pěny

Tento bod je nesmírně důležitý, proto doporučujeme i nadále číst. Jako třetí vrstvu doporučujeme aplikovat ještě polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave. Tato pěna totiž dokáže pohltit hluk, který by byl schopen překonat první dvě vrstvy odhlučnění a zároveň vyplní prostor mezi střechou a stropnicí. Vlnitý povrch zamezí šíření hluku po rovném povrchu střechy a pohltí i další zvuky jako skřípaní nebo chrastění stropnice, případně kabeláže osvětlení, apod. Soft Wave disponuje tvarovou pamětí a je velmi flexibilní. I přes tloušťku 15 mm materiál můžete aplikovat téměř do všech prostor, protože se dokáže zmáčknout na pouhý jeden milimetr. Velkou výhodou tohoto materiálu je kromě excelentní schopnosti absorbce hluku také jeho hmotnost, která činí pouhých 0,6 kg na 1 m². Nyní přichází výše zmiňovaná důležitá informace. V případě, že oželíte lepší schopnosti absorbce hluku i teplné izolace střechy, kterou disponuje Comfortmat Skyline, nebo vás zajímá zejména nejnižší možná hmotnost odhlučnění, můžete kompletně vynechat bod č. 3 tohoto článku. To znamená vůbec neaplikovat zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Skyline a místo něj nalepit pouze v tomto bodě zmíněný Comfortmat Soft Wave. Střechu taktéž důkladně odhlučníte a ušetříte v průměru 3 až 4 kg hmotnosti. K aplikaci budete potřebovat stejné množství materiálu, můžete však zakoupit i 4x tak velký rozměr 1000 x 700 mm, který se vyloženě hodí pro tuto oblast. Pro aplikaci samozřejmě nepoužíváme přitlačovací valéček a pěnu pouze rukou přitlačíme. Všechny materiály Comfortmat disponují extrémně účinnou lepící vrstvou, která má stejný účinek od -50 do +150 stupňů a samovolně se nikdy neodlepí ani na vodorovné ploše jakou je střecha. 

Jaké materiály jsme tedy pro odhlučnění střechy použili?

Pro lepší přehled a orientaci v článku si na závěr shrneme všechny materiály a pomůcky, které jsme použili. Počet kusů materiálu vychází z běžného vozidla střední třídy typu Škoda Octavia nebo VW Passat (liftback nebo sedan). V případě výrazně větších či menších vozidel se můžou počty mírně lišit. Pro přesnější výběr materiálů doporučujeme navštívit náš konfigurátor odhlučnění, kde si můžete vybrat vhodné materiály dle typu vašeho vozidla. 

  • 7x antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 pro zpevnění a zamezení vibrací střechy.
  • 7x zvukově i tepelně izolační materiál Comfotmat Skyline pro odhlučnění a tepelnou izolaci střechy (tuto vrstvu je možné zcela vynechat).
  • 7x polyuretanová pěna Comfortmat Soft Wave pro odhlučnění střechy a vyplnění prostoru mezi střechou a stropnicí. 
  • 1x přítlačný váleček Comfortmat Roller pro účinnou aplikaci antivibračního materiálu.
  • 1x vysoce účinný čistič Bilt Hamber Surfex HD pro vyčištění plastové i kovové části podběhů.

Máte po přečtení tohoto článku stále obavy, že odhlučnění střechy sami nezvládnete, nebo nemáte vhodný prostor pro montáž? V takovém případě využijte možnosti odborné montáže v naší montážní dílně v Brně a sjednejte si termín na montáž odhlučnění. Objednat se můžete telefonicky na čísle 607 38 38 38, nebo nám napište na e-mail montaze@ahifi.cz. Rádi se s vámi také potkáme osobně na naší prodejně v Brně.

Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Podobné články

Jak nejúčinněji odhlučnit podlahu vozidla
Přes podlahu se do interiéru vozu dostává hluk od silnice, od kol, ale i od motoru, převodovky nebo výfuku. V našem článku se dozvíte jak odhlučnit podlahu vozu v několika krocích.
Celý článek
Jak na odhlučnění kufru v několika krocích
Odhlučnění zavazadlového prostoru má zásadní vliv na celkové odhlučnění vozu a proto je nutné zvolit správné materiály a postupy. Vše podstatné se dozvíte v našem článku.
Celý článek
Odhlučnění torpéda vozu krok za krokem
Odhlučnění torpéda sníží zejména hluk od motoru a také aerodynamický hluk při vyšších rychlostech. V našem článku se dozvíte přehledně v několika krocích jak odhlučnit torpédo auta a účinně tak snížit pronikání hluku do interiéru vozu. 
Celý článek
Jak správně odhlučnit dveře vozidla
Přední i zadní dveře jsou jedny z hlavních ploch, kterými do interiéru vozidla proniká vysoké procento hluku a jsou základním prvkem odhlučnění celého vozu.
Celý článek
Jak odhlučnit kapotu ve třech účinných variantách
Odhlučnění kapotu zpevní, zamezí vibracím a sníží hluk motoru. V našem článku se dozvíte jak kapotu odhlučnit přehledně v několika krocích.
Celý článek
Jak na odhlučnění předních podběhů vozidla
Odhlučnění předních podběhů má vliv zejména na hluk od vozovky, kol a létajících kamínků. V našem článku se dozvíte jak přední podběhy velmi účinně odhlučnit.
Celý článek
Comfortmat - revoluce v odhlučnění vozidel
Technologie jdou rychle dopředu a to platí i pro odhlučnění vozidel. Proto jsme museli přijít s novými hi-tech materiály a novou strategií pro nadcházející roky. Určitě čtěte dále, stojí to za to!
Celý článek

Komentáře k článku

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.