Můj účet

Jak odhlučnit torpédo auta krok za krokem

Odhlučnění torpéda patří k okrajovým oblastem celkového odhlučnění vozu, nicméně doporučujeme na tuto plochu nezapomínat. Torpédo najdete v motorové části auta pod jeho čelním sklem. Jeho odhlučnění sníží zejména hluk od motoru a také aerodynamický hluk při vyšších rychlostech. V našem článku se dozvíte přehledně v několika krocích jak vytlumit a odhlučnit torpédo auta a účinně tak snížit pronikání hluku do interiéru vozu. 

1. Příprava před samotným odhlučněním

Tak jako vždy je i při odhlučnění torpéda nutné povrch připravit a zejména umožnit přístup k plochám, na které aplikujeme tlumící materiály. Nejprve je nutné odšroubovat stěrače. Většinou to není větší problém, ale u některých vozů může být tento první krok i poměrně složitý v případě zarezlých šroubů stěračů. Pokud by se tak stalo, je potřeba šroub uvolnit. K tomu můžou pomoci přípravky na odstranění rzi nebo v ideálním případě stahovák. Jakmile se stěrače povede ošroubovat, odstraňte plastový kryt, který je před stěračem. Následně odpojte ostřikovače, případně vyhřívání trysek, pokud je ve výbavě vozu. Poté vás čeká odšroubování krytu topení a mechanismu stěračů a máte téměř hotovo. Zbývá jen odstranění původního odhlučnění, pokud nějaké ve voze je a důkladná příprava povrchu. 

2. Vyčištění povrchu a aplikace antivibračního materiálu

Před aplikací tlumících materiálů je nutné torpédo důkladně vyčistit a odmastit. K tomu vám perfektně poslouží například čistič Bilt Hamber Surfex HD. Tento vysoce účinný čistič a odmašťovač odstraní veškeré nečistoty jako je prach, běžnou silniční špínu, bláto, maziva nebo vosk. Jelikož se jedná o chemikálii, doporučujeme používat chemicky odolné rukavice. Pokud máte vyčištěno, můžete se pustit do dalšího kroku a tím je aplikace antivibračního materiálu. V našich montážích používáme nejčastěji prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D2, který disponuje v dané tloušťce 2,3 mm vysokým ILC a velmi nízkou hmotností. K aplikaci vám budou stačit 4 kusy tohoto antivibračního materiálu, který se snažte nalepit na veškerou plochu torpéda. Použít samozřejmě můžete antivibrační materiál i z nižší modelové řady Gold a Standard, které svou roli taktéž splní. K aplikaci použijte přitlačovací váleček pro maximální přilnavost a účinnost tlumení. Antivibrační materiály totiž fungují na 100% pouze v případě, že jsou dokonale přilnuté k povrchu bez vzduchových mezer. Kraje materiálu můžete překrývat, čímž i mírně zvýšíte jeho účinek.

3. Aplikace protihlukového materiálu

První část odhlučnění torpéda v podobě antivibračního materiálu máme tedy úspěšně za sebou. Antivibrační materiál zamezí vibracím a rezonancím způsobené provozem vozu a nyní je na řadě aplikace protihlukového materiálu. Tento prostor je typický velkou členitostí, proto je vhodné volit zvukově izolační materiál, který je flexibilní a dobře se s ním pracuje. Navíc musí být stoprocentně voděodolný, protože se v této oblasti zdržuje vlhkost a voda a pokud nechcete, aby byl zvenčí vidět, je vhodné zvolit materiál s nevýraznou barvou a designem. Všechny tyto podmínky splňuje zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene, který disponuje kromě výše uvedených vlastností i vysokou schopností snížit hluk o -12 dB. Pro účely odhlučnění torpéda si vystačíte s dvěma kusy tohoto materiálu, který je dostupný v rozměru 500 x 700 mm. Aplikace je poměrně jednoduchá a na stejnou plochu jako antivibrační materiál nalepte i Comfortmat Neoprene. Zatímco antivibrační materiál je vhodné po krajích překrývat, protihlukový materiál zejména díky jeho tloušťce 6 mm lepte vždy vedle sebe. Přitlačovací váleček v tomto případě nepoužívejte, materiál stačí nalepit a přitlačit ručně. 

Jaké materiály jsme tedy pro odhlučnění torpéda použili?

Pro lepší přehled a orientaci v článku si na závěr shrneme všechny materiály a pomůcky, které jsme použili. Počet kusů materiálu vychází z běžného vozidla střední třídy typu Škoda Octavia nebo VW Passat. V případě výrazně větších či menších vozidel se můžou počty mírně lišit. 

Máte po přečtení tohoto článku stále obavy, že odhlučnění torpéda sami nezvládnete, nebo nemáte vhodný prostor pro montáž? V takovém případě využijte možnosti odborné montáže v naší montážní dílně v Brně a sjednejte si termín na montáž odhlučnění. Objednat se můžete telefonicky na čísle 607 38 38 38, nebo nám napište na email montaze@ahifi.cz. Rádi se s vámi také potkáme osobně na naší prodejně v Brně.

Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Podobné články

Jak nejúčinněji odhlučnit zavazadlový prostor
S příchodem nových a účinnějších antivibračních a zvukově izolačních materiálů Comfortmat jsme aktualizovali náš článek týkajícího se odhlučněním kufru.
Celý článek
Jak nejúčinněji odhlučnit podlahu vozidla
Přes podlahu se do interiéru vozu dostává hluk od silnice, od kol, ale i od motoru, převodovky nebo výfuku. V našem článku se dozvíte jak odhlučnit podlahu vozu v několika krocích.
Celý článek
Jak na odhlučnění předních podběhů vozidla
Odhlučnění předních podběhů má vliv zejména na hluk od vozovky, kol a létajících kamínků. V našem článku se dozvíte jak přední podběhy velmi účinně odhlučnit.
Celý článek
Tlumení vs. odhlučnění dveří - jaké jsou rozdíly?
Dveře tlumíme z důvodu jejich odhlučnění nebo pro účely ozvučení vozu. Jaký je rozdíl mezi aplikací a použitými materiály se dozvíte v našem článku.
Celý článek
Jak správně odhlučnit dveře vozidla
Přední i zadní dveře jsou jedny z hlavních ploch, kterými do interiéru vozidla proniká vysoké procento hluku a jsou základním prvkem odhlučnění celého vozu.
Celý článek
Jak odhlučnit kapotu ve třech účinných variantách
Odhlučnění kapotu zpevní, zamezí vibracím a sníží hluk motoru pronikající do interiéru. V našem článku se dozvíte jak kapotu odhlučnit přehledně v několika krocích.
Celý článek
Comfortmat - revoluce v odhlučnění vozidel
Technologie jdou rychle dopředu a to platí i pro odhlučnění vozidel. Proto jsme museli přijít s novými hi-tech materiály a novou strategií pro nadcházející roky. Určitě čtěte dále, stojí to za to!
Celý článek

Komentáře k článku