Druh instalaceKompletní odhlučnění v rámci balíčku Expert
VozidloKia Ceed SW
Datum realizace23.05.2025
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace52 849 Kč s DPH
Kia Ceed Sportswagon – komplexní odhlučnění balíčkem Expert
Na přání zákazníka jsme proto provedli kompletní odhlučnění vozu v rámci našeho balíčku Expert. Ten zahrnuje aplikaci minimálně dvou vrstev prémiových materiálů Comfortmat, které spojují vysokou účinnost antivibrační úpravy s moderními vícevrstvými membránovými materiály pro potlačení vzduchem šířeného hluku. Odhlučnili jsme podlahu, zavazadlový prostor, střechu, kapotu, torpédo, všechny dveře a podběhy ze strany interiéru.
Montáž trvala jeden pracovní den a provedl ji náš čtyřčlenný tým. Výsledkem je znatelně tišší a klidnější interiér, který zvyšuje komfort jízdy na jakékoli vzdálenosti. Na základě měření z obdobných vozů přináší odhlučnění v balíčku Expert průměrné snížení hladiny hluku v kabině o 3,5 dB při dálniční rychlosti, což odpovídá více než dvojnásobnému snížení hluku v interiéru v porovnání se sériovým stavem. Rozdíl je patrný ihned – při dálniční jízdě i na nekvalitních površích působí vůz výrazně tišším a prémiovějším dojmem.Zobrazit produkty >Skrýt produkty >
Fotoreportáž
Práce na odhlučnění Kia Ceed začínají rozsáhlou demontáží interiéru. Postupně vyjmeme sedadla, středový tunel, obložení sloupků i veškeré čalounění podlahy a zavazadlového prostoru. Po odstrojení zůstane odkrytá karoserie, na níž je okamžitě patrná minimální úroveň továrního odhlučnění. Většina ocelových ploch je zcela bez úpravy, jen místy se nachází tenká vrstva základního antivibračního materiálu, která však nedokáže účinně eliminovat hluk a vibrace.
Odhlučnění začínáme u podlahy, která patří k hlavním zdrojům nežádoucího hluku v kabině. Právě tudy proniká nejvíce valivého hluku od pneumatik i vibrace přenášené konstrukcí podvozku. Kvůli své velikosti, členitému tvaru a různým výstupkům vyžaduje tato část vozu nejen precizní práci, ale i správně zvolený materiál, který si poradí zejména s nízkými frekvencemi. Aby byl účinek dostatečný, měl by materiál dosahovat akustického ztrátového činitele (MLF) okolo hodnoty 0,5 a tloušťky alespoň 3 mm. Právě takový materiál volíme – Comfortmat Viper.
Comfortmat Viper je prémiový antivibrační materiál vyvinutý speciálně pro účinné tlumení vibrací a nízkofrekvenčního hluku, typického zejména pro podlahu, podběhy a další akusticky namáhané části vozu. Jeho konstrukce kombinuje moderní tmelovou směs s vysokou přilnavostí a optimalizovaným akustickým ztrátovým činitelem (MLF) 0,49, což při tloušťce 3 mm zajišťuje velmi efektivní útlum i v náročných podmínkách. Horní vrstvu tvoří robustní hliníková fólie o tloušťce 120 mikronů, která materiálu dodává pevnost, stabilitu a zvyšuje jeho odolnost vůči mechanickému namáhání. Kromě vysoké účinnosti je Viper také výjimečně lehký, takže nepřidává zbytečně hmotnost vozu, což je výhodou zejména u moderních automobilů, kde se počítá každý kilogram.
Místa pod zadními sedadly patří k nejnáročnějším částem vozu z hlediska aplikace tlumicích materiálů – prostoru je zde minimum a použití standardních silnějších vrstev není možné. Proto volíme antivibrační materiál s tloušťkou 2,3 mm, konkrétně Comfortmat Cobra, který i přes svou malou tloušťku nabízí nadprůměrnou schopnost potlačit vibrace a zároveň šetří každý dostupný milimetr prostoru.
Druhou vrstvu v rámci balíčku Premium tvoří membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot v charakteristické modré barvě. Používáme jeho nejnovější, druhou generaci, která díky inovativní technologii s mikrogranulemi Vacuum Spheres dosahuje ještě vyšší účinnosti než dříve. Blockshot je navržen pro potlačení především středních a nižších frekvencí hluku, které se do interiéru dostávají od vozovky, pneumatik a systému zavěšení kol. Celková tloušťka 7 mm včetně 2 mm protihlukové membrány umožňuje výrazné snížení pronikání hluku až o 36 dB, což představuje špičkový výsledek zejména při odhlučnění podlahy.
Kombinaci materiálů Viper a Blockshot aplikujeme na co největší plochu podlahy, abychom dosáhli maximální izolace vibrací i hluku. V přední části se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž účinně odhlučníme také přední podběhy z interiérové strany a využijeme tak větší plochu karoserie. Blockshot druhé generace díky svému inovativnímu složení výrazně zvyšuje účinnost první vrstvy, zlepšuje akustický ztrátový činitel Viperu a eliminuje rezonance plechů karoserie. Celková tloušťka izolace činí 10 mm, což poskytuje vynikající ochranu proti hluku od předních pneumatik i bez dodatečné aplikace z vnější strany.
Do prostoru pod zadními sedadly aplikujeme ve druhé vrstvě membránový zvukově izolační materiál s menší tloušťkou, který si však zachovává plnou účinnost. Použitý Comfortmat Raptor v oranžovém provedení má celkovou tloušťku pouze 4 mm, z čehož plnou polovinu tvoří 2 mm protihluková membrána. Díky této konstrukci dokáže Raptor snížit pronikání hluku až o 30 dB, a to i v místech s omezeným prostorem. Právě tato kombinace kompaktních rozměrů a vysoké účinnosti z něj činí ideální volbu pro odhlučnění stísněných částí vozu.
Zavazadlový prostor ošetříme obdobným způsobem, protože právě tudy se do interiéru často šíří výrazné vibrace a hluk od zadních pneumatik. Z tohoto důvodu používáme stejné materiály jako při odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, který si i přes svou kompaktní konstrukci zachovává vysokou účinnost.
Zadní podběhy, které spolu s podlahou patří k nejvíce namáhaným částem vozu z hlediska vibrací a hluku, opatřujeme antivibračním materiálem Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a akustickém ztrátovém činiteli (MLF) 0,49. Tento materiál účinně eliminuje vibrace a nízkofrekvenční hluk přenášený od pneumatik. Na vnitřní plochy blatníků pak u balíčku Premium lepíme ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra
Ve druhé vrstvě odhlučnění používáme různé materiály podle konkrétní části vozu, což se odráží i v odlišných barvách. Každá oblast totiž vyžaduje jiný typ tlumení pro dosažení optimálního výsledku. Na dno zavazadlového prostoru proto opět volíme Comfortmat Raptor, který se osvědčil i pod zadními sedadly. V této části vozu oceníme zejména jeho kompaktní tloušťku 4 mm, výbornou pružnost a jistotu, že po instalaci nebude problém s nasazením čalounění. Schopnost snížit pronikání hluku až o 30 dB je pak už jen příjemným bonusem, který tento materiál řadí mezi špičku ve své kategorii.
Zadní podběhy odhlučňujeme stejně důkladně jako podlahu, proto na ně aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot druhé generace. Ten díky své 7 mm konstrukci s 2 mm protihlukovou membránou účinně potlačuje střední a vyšší frekvence hluku přenášené od pneumatik a podvozku, navíc zvyšuje účinnost první vrstvy, což je v této oblasti klíčové. Díky vysoké pružnosti se materiál přizpůsobí i členitým tvarům podběhů a umožní bezproblémovou zpětnou montáž obložení.
U balíčku Premium odhlučňujeme ve dvou vrstvách také střechu, která má svůj podíl na celkové akustické pohodě ve voze. První vrstvu tvoří ultra lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2 mm, jehož nízká hmotnost je pro tuto část vozu ideální – nezatěžuje konstrukci střechy, ale zároveň účinně zpevňuje tenký plech a omezuje rychlé šíření vibrací. Díky tomu se snižuje i hluk například od dopadajících dešťových kapek.
Druhou vrstvu tvoří profesionální zvukově absorpční materiál z polyuretanové pěny, konkrétně Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Soft Wave znemožní aerodynamickému a okolnímu silničnímu hluku proniknout přes střechu do interiéru a eliminuje tření mezi čalouněním střechy kovem. Materiál má i tepelně izolační funkci a vůz je tedy kompletně chráněn před tepelnými ztrátami v každém ročním období.
Dveře odhlučňujeme celkem v pěti vrstvách. První přichází na řadu antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který aplikujeme na vnější plech dveří. Jeho úkolem je spolehlivě eliminovat vibrace a zároveň zpevnit tenký plech. U dveří je nízká hmotnost materiálu naprosto zásadní, protože nesmí negativně ovlivnit zatížení pantů. Cobra tuto podmínku splňuje bez kompromisů.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra nové generace, vyvinutý pro odhlučnění dveří. Zachovává všechny klíčové vlastnosti – je absolutně voděodolný a i ve vlhkém prostředí drží pevně na svém místě. Nové složení s mikrogranulemi Vacuum Spheres výrazně navýšilo účinnost – útlum hluku vzrostl z původních 28 dB na 32 dB, a to při zachování stejné nízké hmotnosti. Díky inovované konstrukci s jedinou vrstvou je Integra ještě flexibilnější, přičemž skvěle ukazuje, jak Comfortmat neustále posouvá technologie kupředu.
Dalším krokem je aplikace antivibračního materiálu Comfortmat Cobra na vnitřní plech dveří. Tato vrstva účinně potlačuje vibrace, posiluje snížení hluku u většiny vozidel zároveň pomáhá vytvořit uzavřenou ozvučnici pro reproduktory. Díky tomu se zlepší celkový projev audiosystému, zejména pak basová složka středobasového reproduktoru, která získá na plnosti a přesnosti. Tento efekt je patrný i u sériově osazených reproduktorů, kde přináší slyšitelný posun v kvalitě zvuku.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Soft Wave 15 o tloušťce 15 mm, ještě předtím jsme však plast zpevnili opět materiálem Comfortmat Cobra. Soft Wave je flexibilní pěna s tvarovou pamětí a lepí se na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup opakujeme i u zadních dveří.
Neuniknou nám ani páté dveře, jenž jsou důležité pro kompletní akustickou úpravu zavazadlového prostoru. První vrstvu tvoří opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Díky své nízké hmotnosti nezatěžuje konstrukci dveří, přitom účinně potlačuje vibrace a omezuje přenos hluku zvenčí.
Jako druhou vrstvu volíme červený zvukově izolační materiál Comfortmat Vision. Nabízí dostatečný útlum hluku a zároveň disponuje mimořádně nízkou hmotností, která dveře prakticky nijak nezatěžuje. Díky tomu je ideální volbou pro místa, kde je hmotnostní úspora stejně důležitá jako účinná zvuková izolace.
Závěrečnou vrstvu tvoří polyuretanový materiál s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, který již v této montáži využíváme opakovaně. Aplikujeme jej na plastovou výplň pátých dveří, kde díky své tloušťce 15 mm účinně brání skřípání plastů a eliminuje nežádoucí zvuky způsobené pohybem kabeláže či dalších komponent umístěných uvnitř dveří.
Odhlučnění torpéda dokáže také přispět k celkovému snížení hluku v interiéru. Stěrače vytvářejí při vyšších rychlostech silné vzduchové turbulence a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často poměrně velký, což způsobuje efekt ozvěny v bezprostřední blízkosti kabiny. Dalším důvodem pro tlumení této oblasti je redukce hluku od motoru. Nejprve proto aplikujeme opět Comfortmat Cobra, který účinně potlačí vibrace přenášené z motoru a zpevní plechové části torpéda.
Jako druhou vrstvu zde volíme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene, a to hned z několika důvodů. Poskytuje spolehlivou úroveň zvukové izolace a zároveň je zcela voděodolný, což je v této exponované části vozu naprosto zásadní. Díky černému provedení je navíc po instalaci prakticky neviditelný, což oceníme zejména tam, kde je torpédo opatřeno mřížkou a materiál by mohl být jinak vidět.
Součástí odhlučnění je také kapota, na kterou jako první vrstvu aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Ten zpevní plech kapoty, eliminuje vibrace přenášející se do dalších částí vozu a odstraní i typický plechový zvuk při jejím zavření. Na původní kryt kapoty pak lepíme zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který účinně tlumí hluk motoru, aniž by měnil vzhled motorového prostoru. Po dokončení instalace pečlivě složíme interiér a vůz předáme majiteli připravený k jízdě.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.

Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle