Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
VozidloŠkoda Kamiq
Datum realizace06.06.2025
Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace44 131 Kč s DPH
Snížení hluku ve Škoda Kamiq v rámci našeho Premium odhlučnění
Škoda Kamiq patří mezi nejprodávanější městská SUV na českém trhu. Nabízí skvělé jízdní vlastnosti, kvalitní zpracování a oblíbený český design. I u tohoto modelu narazíme na slabinu, která je typická pro většinu moderních automobilů – nedostatečnou tovární zvukovou izolaci. Při běžné jízdě je v interiéru slyšet hluk od pneumatik, aerodynamické ruchy i vibrace přenášené z karoserie, což se nejvíce projevuje při vyšších rychlostech a na hrubším povrchu.
Zákazník se proto rozhodl pro kompletní odhlučnění vozu v rámci našeho balíčku Premium, který představuje zlatou střední cestu co se týče ceny, rozsahu i účinnosti. Používáme antivibrační a zvukově izolační materiály Comfortmat nejnovější generace, které spolehlivě odfiltrují vibrace karoserie, hluk přenášený vzduchem i aerodynamický hluk. Odhlučnili jsme všechny důležité oblasti jako podlahu, zavazadlový prostor, kapotu, všechny dveře a podběhy ze strany interiéru.
Montáž trvala jeden pracovní den a provedl ji náš čtyřčlenný tým. Výsledkem je znatelně tišší a klidnější interiér, který zvyšuje komfort jízdy na jakékoli vzdálenosti. Na základě měření z obdobných vozů přináší odhlučnění v balíčku Premium průměrné snížení hladiny hluku v kabině o 3 až 3,5 dB při dálniční rychlosti, což odpovídá více než dvojnásobnému snížení hluku v interiéru v porovnání se sériovým stavem. Rozdíl je patrný ihned – při dálniční jízdě i na nekvalitních površích působí vůz výrazně tišším a prémiovějším dojmem.
Fotoreportáž

Práce na odhlučnění Škody Kamiq začínají důkladnou demontáží interiéru. Postupně odstraňujeme sedadla, středový tunel, výplně sloupků i veškeré čalounění podlahy a zavazadlového prostoru. Po odstrojení zůstává karoserie zcela odkrytá a ihned vynikne nedostatečná úroveň tovární zvukové izolace. Většina plechových částí není nijak ošetřena a pouze v některých místech se nachází tenká vrstva základního antivibračního materiálu, který však nedokáže účinně zabránit hluku a vibracím.

Odhlučnění začínáme u podlahy, která patří k hlavním zdrojům nežádoucího hluku v kabině. Právě tudy proniká nejvíce valivého hluku od pneumatik i vibrace přenášené konstrukcí podvozku. Kvůli své velikosti, členitému tvaru a různým výstupkům vyžaduje tato část vozu nejen precizní práci, ale i správně zvolený materiál, který si poradí zejména s nízkými frekvencemi. Aby byl účinek dostatečný, měl by materiál dosahovat akustického ztrátového činitele (MLF) okolo hodnoty 0,5 a tloušťky alespoň 3 mm. Právě takový materiál volíme – Comfortmat Viper.

Comfortmat Viper je prémiový antivibrační materiál vyvinutý speciálně pro účinné tlumení vibrací a nízkofrekvenčního hluku, typického zejména pro podlahu, podběhy a další akusticky namáhané části vozu. Jeho konstrukce kombinuje moderní tmelovou směs s vysokou přilnavostí a optimalizovaným akustickým ztrátovým činitelem (MLF) 0,49, což při tloušťce 3 mm zajišťuje velmi efektivní útlum i v náročných podmínkách. Horní vrstvu tvoří robustní hliníková fólie o tloušťce 120 mikronů, která materiálu dodává pevnost, stabilitu a zvyšuje jeho odolnost vůči mechanickému namáhání. Kromě vysoké účinnosti je Viper také výjimečně lehký, takže nepřidává zbytečně hmotnost vozu, což je výhodou zejména u moderních automobilů, kde se počítá každý kilogram.

Druhou vrstvu v rámci balíčku Premium tvoří membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot v charakteristické modré barvě. Používáme jeho nejnovější, druhou generaci, která díky inovativní technologii s mikrogranulemi Vacuum Spheres dosahuje ještě vyšší účinnosti než dříve. Blockshot je navržen pro potlačení především středních a nižších frekvencí hluku, které se do interiéru dostávají od vozovky, pneumatik a systému zavěšení kol. Celková tloušťka 7 mm včetně 2 mm protihlukové membrány umožňuje výrazné snížení pronikání hluku až o 36 dB, což představuje špičkový výsledek zejména při odhlučnění podlahy.

Kombinaci materiálů Viper a Blockshot aplikujeme na co největší plochu podlahy, abychom dosáhli maximální izolace vibrací i hluku. V přední části se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž účinně odhlučníme také přední podběhy z interiérové strany a využijeme tak větší plochu karoserie. Blockshot druhé generace díky svému inovativnímu složení výrazně zvyšuje účinnost první vrstvy, zlepšuje akustický ztrátový činitel Viperu a eliminuje rezonance plechů karoserie. Celková tloušťka izolace činí 10 mm, což poskytuje vynikající ochranu proti hluku od předních pneumatik i bez dodatečné aplikace z vnější strany.

Zavazadlový prostor ošetříme obdobným způsobem, protože právě tudy se do interiéru často šíří výrazné vibrace a hluk od zadních pneumatik. Z tohoto důvodu používáme stejné materiály jako při odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, který si i přes svou kompaktní konstrukci zachovává vysokou účinnost.

Zadní podběhy, které spolu s podlahou patří k nejvíce namáhaným částem vozu z hlediska vibrací a hluku, opatřujeme antivibračním materiálem Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a akustickém ztrátovém činiteli (MLF) 0,49. Tento materiál účinně eliminuje vibrace a nízkofrekvenční hluk přenášený od pneumatik. Na vnitřní plochy blatníků pak u balíčku Premium lepíme ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra.

Ve druhé vrstvě odhlučnění používáme různé materiály podle konkrétní části vozu, což se odráží i v odlišných barvách. Každá oblast totiž vyžaduje jiný typ tlumení pro dosažení optimálního výsledku. Na dno zavazadlového prostoru proto opět volíme Comfortmat Raptor, který se osvědčil i pod zadními sedadly. V této části vozu oceníme zejména jeho kompaktní tloušťku 4 mm, výbornou pružnost a jistotu, že po instalaci nebude problém s nasazením čalounění. Schopnost snížit pronikání hluku až o 30 dB je pak už jen příjemným bonusem, který tento materiál řadí mezi špičku ve své kategorii.

Zadní podběhy odhlučňujeme stejně důkladně jako podlahu, proto na ně aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot druhé generace. Ten díky své 7 mm konstrukci s 2 mm protihlukovou membránou účinně potlačuje střední a vyšší frekvence hluku přenášené od pneumatik a podvozku, navíc zvyšuje účinnost první vrstvy, což je v této oblasti klíčové. Díky vysoké pružnosti se materiál přizpůsobí i členitým tvarům podběhů a umožní bezproblémovou zpětnou montáž obložení.

Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme účinný antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.

Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 32 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.

Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení.

Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.

A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.











Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle