Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium a výměna reproduktorů
VozidloŠkoda Kamiq
Datum realizace28.07.2025
Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace51 350 Kč s DPH
Škoda Kamiq - odhlučnění a vylepšení továrního audio systému
Škoda Kamiq je oblíbené kompaktní SUV, které si našlo cestu k velkému množství českých řidičů díky své praktičnosti, příjemné jízdě a univerzálnímu využití. Přestože působí jako solidně postavený vůz, v oblasti tovární zvukové izolace trpí stejnými nedostatky jako většina současných modelů. Do interiéru se tak dostává hluk od podvozku, pneumatik i proudícího vzduchu, což je znát hlavně při dálničních rychlostech nebo na hrubším povrchu.
Majitel se proto rozhodl pro odhlučnění vozu v rámci našeho balíčku Premium, který představuje ideální kompromis mezi cenou, rozsahem a účinností. Použili jsme nejmodernější materiály Comfortmat, jejichž kombinace antivibrační a zvukově izolační funkce účinně eliminuje vibrace karoserie i vzduchem šířený hluk. Odhlučnili jsme všechny klíčové části – podlahu, zavazadlový prostor, kapotu, všechny dveře i podběhy ze strany interiéru.
Součástí montáže byla i výměna předních a zadních továrních reproduktorů za kvalitnější komponenty německého výrobce Gladen. Díky tomu, že dveře byly v rámci odhlučnění už kompletně rozebrány a vytlumeny, je tato úprava rychlá a efektivní, bez jakýchkoliv dalších zásahů do vozu. Zlepšení zvuku je přitom výrazné – nové reproduktory přinášejí detailnější a dynamičtější projev, který celkově povyšuje zážitek z jízdy. Montáž provedl náš čtyřčlenný tým během jednoho pracovního dne. Výsledkem je znatelně tišší a komfortnější interiér, který působí dospělejším dojmem než v sériovém stavu, a navíc nabídne kvalitnější ozvučení díky novým reproduktorům.
Fotoreportáž
Demontáž interiéru je prvním krokem při odhlučnění vozu Škoda Kamiq. Odstraníme sedadla, středovou konzoli, obložení sloupků i čalounění podlahy a zavazadlového prostoru, takže zůstane odhalená samotná karoserie. V tu chvíli je zřejmé, že sériová zvuková izolace je velmi omezená – většina plechových částí je zcela bez ochrany a jen ojediněle se objeví tenká vrstva základního antivibračního materiálu, který hluk ani vibrace účinně neeliminuje.
Odhlučnění začínáme u podlahy, která patří k hlavním zdrojům nežádoucího hluku v kabině. Právě tudy proniká nejvíce valivého hluku od pneumatik i vibrace přenášené konstrukcí podvozku. Kvůli své velikosti, členitému tvaru a různým výstupkům vyžaduje tato část vozu nejen precizní práci, ale i správně zvolený materiál, který si poradí zejména s nízkými frekvencemi. Aby byl účinek dostatečný, měl by materiál dosahovat akustického ztrátového činitele (MLF) okolo hodnoty 0,5 a tloušťky alespoň 3 mm. Právě takový materiál volíme – Comfortmat Viper.
Comfortmat Viper je prémiový antivibrační materiál vyvinutý speciálně pro účinné tlumení vibrací a nízkofrekvenčního hluku, typického zejména pro podlahu, podběhy a další akusticky namáhané části vozu. Jeho konstrukce kombinuje moderní tmelovou směs s vysokou přilnavostí a optimalizovaným akustickým ztrátovým činitelem (MLF) 0,49, což při tloušťce 3 mm zajišťuje velmi efektivní útlum i v náročných podmínkách. Horní vrstvu tvoří robustní hliníková fólie o tloušťce 120 mikronů, která materiálu dodává pevnost, stabilitu a zvyšuje jeho odolnost vůči mechanickému namáhání. Kromě vysoké účinnosti je Viper také výjimečně lehký, takže nepřidává zbytečně hmotnost vozu, což je výhodou zejména u moderních automobilů, kde se počítá každý kilogram.
Prostor pod zadními sedačkami je specifický zejména tím, že je zde obvykle velmi málo místa a není možné aplikovat standardní materiály. Proto je ideální pracovat s antivibračním materiálem o tloušťce okolo 2 mm. Tato oblast však není tak náchylná na vibrace a hluk jako podlaha, proto je mírné snížení účinnosti materiálu možné. Nejprve tedy aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který na svou tloušťku disponuje vysokou účinností a ve výsledku se každý ušetřený milimetr počítá.
Druhou vrstvu v rámci balíčku Premium tvoří membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot v charakteristické modré barvě. Používáme jeho nejnovější, druhou generaci, která díky inovativní technologii s mikrogranulemi Vacuum Spheres dosahuje ještě vyšší účinnosti než dříve. Blockshot je navržen pro potlačení především středních a nižších frekvencí hluku, které se do interiéru dostávají od vozovky, pneumatik a systému zavěšení kol. Celková tloušťka 7 mm včetně 2 mm protihlukové membrány umožňuje výrazné snížení pronikání hluku až o 36 dB, což představuje špičkový výsledek zejména při odhlučnění podlahy.
Kombinaci materiálů Viper a Blockshot aplikujeme na co největší plochu podlahy, abychom dosáhli maximální izolace vibrací i hluku. V přední části se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž účinně odhlučníme také přední podběhy z interiérové strany a využijeme tak větší plochu karoserie. Blockshot druhé generace díky svému inovativnímu složení výrazně zvyšuje účinnost první vrstvy, zlepšuje akustický ztrátový činitel Viperu a eliminuje rezonance plechů karoserie. Celková tloušťka izolace činí 10 mm, což poskytuje vynikající ochranu proti hluku od předních pneumatik i bez dodatečné aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami i ve druhé vrstvě aplikujeme membránový zvukově izolační materiál se sníženou tloušťkou, avšak nikoliv na úkor účinnosti. Oranžový Comfortmat Raptor s celkovou tloušťkou pouhých 4 mm obsahuje protihlukovou membránu o síle 2 mm, která přispívá ke schopnosti zvukové izolace až 30 dB. Díky uvedeným vlastnostem je Raptor optimálním řešením pro tyto stísněné prostory.
Zavazadlový prostor ošetříme obdobným způsobem, protože právě tudy se do interiéru často šíří výrazné vibrace a hluk od zadních pneumatik. Z tohoto důvodu používáme stejné materiály jako při odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm, který si i přes svou kompaktní konstrukci zachovává vysokou účinnost.
Zadní podběhy, které spolu s podlahou patří k nejvíce namáhaným částem vozu z hlediska vibrací a hluku, opatřujeme antivibračním materiálem Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a akustickém ztrátovém činiteli (MLF) 0,49. Tento materiál účinně eliminuje vibrace a nízkofrekvenční hluk přenášený od pneumatik. Na vnitřní plochy blatníků pak u balíčku Premium lepíme ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra.
Ve druhé vrstvě odhlučnění používáme různé materiály podle konkrétní části vozu, což se odráží i v odlišných barvách. Každá oblast totiž vyžaduje jiný typ tlumení pro dosažení optimálního výsledku. Na dno zavazadlového prostoru proto opět volíme Comfortmat Raptor, který se osvědčil i pod zadními sedadly. V této části vozu oceníme zejména jeho kompaktní tloušťku 4 mm, výbornou pružnost a jistotu, že po instalaci nebude problém s nasazením čalounění. Schopnost snížit pronikání hluku až o 30 dB je pak už jen příjemným bonusem, který tento materiál řadí mezi špičku ve své kategorii.
Zadní podběhy odhlučňujeme stejně důkladně jako podlahu, proto na ně aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot druhé generace. Ten díky své 7 mm konstrukci s 2 mm protihlukovou membránou účinně potlačuje střední a vyšší frekvence hluku přenášené od pneumatik a podvozku, navíc zvyšuje účinnost první vrstvy, což je v této oblasti klíčové. Díky vysoké pružnosti se materiál přizpůsobí i členitým tvarům podběhů a umožní bezproblémovou zpětnou montáž obložení.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme účinný antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 32 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Na fotografii můžete vidět i reproduktory Gladen řady M-line, kterými jsme osadili přední i zadní dveře.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.


Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle