Můj účet

Balíček odhlučnění Ultra

Odhlučnění Ultra představuje absolutní vrchol v odhlučnění automobilů – nejen v naší nabídce, ale i v rámci celého českého trhu. Je to řešení bez kompromisů, které spojuje to nejlepší z balíčku Expert Plus s dalšími klíčovými kroky a vylepšeními. Používáme výhradně nejúčinnější materiály, které jsou dnes dostupné, a jdeme ještě dál v rozsahu odhlučněných oblastí. Kromě všech oblastí zahrnutých v balíčku Expert / Expert Plus odhlučňujeme také přední a zadní podběhy z vnější strany, což zajišťuje maximální utlumení hluku od pneumatik. Dále přidáváme neméně důležité detaily – A/B/C/D sloupky, dutiny a výztuhy, většinu plastů v interiéru a dokonce i spoje mezi jednotlivými materiály. Každý prvek je zpracován do posledního detailu, aby výsledek představoval naprosté maximum možného v odhlučnění vozu. Balíček Ultra je řešení pro ty, kteří chtějí to nejlepší – nejtišší interiér, nejvyšší komfort a technologicky nejvyspělejší materiály na trhu.

Shrnutí balíčku Ultra:

  • Kompletní odhlučnění všech ploch z balíčku Expert / Expert Plus.
  • Použití nejúčinnějších materiálů, které jsou dnes na trhu k dispozici.
  • Přidané odhlučnění předních i zadních podběhů z vnější strany.
  • Odhlučnění všech A/B/C/D sloupků, dutin a výztuh.
  • Ošetření většiny plastových dílů interiéru i spojů mezi materiály.
  • Ultra řešení bez kompromisů – maximální možné odhlučnění vozu.
  • Doba montáže se vzhledem k rozsahu a zaměření na detaily navyšuje na 2 dny.

1. Odhlučnění podlahy

U balíčku Ultra jsme se zaměřili důkladně na podlahu, která je pro celkové odhlučnění vozu nejdůležitější oblastí. Používáme nejúčinnější materiály – profesionální dvouvrstvý antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který s přehledem odfiltruje i nejsilnější vibrace, a následně nejvýkonnější zvukově izolační materiál současnosti - Comfortmat Titan. Ten i díky membráně o tloušťce 4 mm poskytuje nepřekonatelný útlum hluku, což nejvíce využijeme právě na podlaze, která je z hlediska hluku i vibrací nejvíce problematická. Silnější antivibrační materiál aplikujeme také v prostoru pod zadními sedačkami. Součástí izolace podlahy je také odhlučnění předních podběhů z vnitřní strany vozu, protože aplikujeme materiály až k palubní desce, což řeší tu nejkritičtější část podběhů.

Podlaha
  • 1. vrstva - Comfortmat Extreme - antivibrační materiál, 3,5 mm, MLF 0,63 - potlačení vibrací podlahy.
  • 2. vrstva - Comfortmat Titan - zvukově izolační materiál, 8 mm, ΔR = 38 dB - odhlučnění podlahy.
Prostor pod zadními sedačkami
  • 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačení vibrací prostoru pod zadními sedačkami.
  • 2. vrstva - Comfortmat Raptor - zvukově izolační materiál, 4 mm, ΔR = 32 dB - odhlučnění prostoru pod zadními sedačkami.

2. Odhlučnění zavazadlového prostoru včetně zadních podběhů

Zadní část vozu je spolu s podlahou největším zdrojem hluku a vibrací. Přes dno kufru a zadní podběhy se do interiéru přenáší zejména hluk od pneumatik. Proto jsme se i u balíčku Ultra zaměřili na co nejvyšší účinnost – na zadní podběhy aplikujeme, stejně jako na podlahu, kombinaci materiálů Comfortmat Extreme a Titan. Na dně kufru a blatnících zlepšujeme účinek použitím silnějšího antivibračního materiálu Comfortmat Viper, který účinněji potlačí vibrace a nízkofrekvenční hluk. Výsledkem je znatelné snížení hlučnosti zadní části vozu a celkově vyšší jízdní komfort.

Dno zavazadlového prostoru
  • 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačení vibrací dna kufru.
  • 2. vrstva - Comfortmat Raptor - zvukově izolační materiál, 4 mm, ΔR = 32 dB - odhlučnění dna kufru.
Zadní podběhy
  • 1. vrstva - Comfortmat Extreme - antivibrační materiál, 3,5 mm, MLF 0,63 - potlačení vibrací a nízkofrekvenčního hluku.
  • 2. vrstva - Comfortmat Titan - zvukově izolační materiál, 8 mm, ΔR = 38 dB - odhlučnění podběhů.
Blatníky
  • 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačení vibrací.
  • 2. vrstva - Comfortmat Integra - zvukově izolační materiál, 7 mm, ΔR = 32 dB - odhlučnění blatníků.

3. Odhlučnění předních, zadních a pátých dveří

Dveře patří mezi důležité části vozu pro odhlučnění, protože přes tenký plech proniká velké množství hluku a šíří se silné vibrace a rezonance. U odhlučnění Ultra jdeme ještě dál, než u našich vylepšených PLUS balíčků. Dveře zpevňujeme účinnějším antivibračním materiálem Comfortmat Viper, který aplikujeme na vější i vnitřní plech a důkladně se zaměřujeme i na plastové obložení dveří, kde zamezíme veškerým rezonancím a nežádoucích zvuků. Navíc plastové díly důkladně oblepíme těsnící páskou. Těmito kroky maximálně potlačíme vibrace, zamezíme pronikání hluku i rezonancím plastů a zároveň zlepšíme akustiku ozvučení – zejména v basových frekvencích. Stejný princip používáme i u pátých dveří, kde však volíme odlehčené materiály pro zachování spolehlivé funkce elektrického otevírání a pantů.

Přední a zadní dveře
  • 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačení vibrací vnějšího plechu.
  • 2. vrstva - Comfortmat Integra - zvukově izolační materiál, 7 mm, ΔR = 32 dB - odhlučnění dveří.
  • 3. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 2,3 mm, MLF 0,49 - potlačení vibrací vnitřního plechu.
  • 4. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 2,3 mm, MLF 0,49 - pro zpevnění plastové výplně dveří.
  • 5. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - paměťová polyuretanová pěna, 15 mm - pohlcení hluku a odstranění skřípání plastů.
  • 6. vrstva - Comfortmat Bitosoft Anticreak - těsnící páska na plasty, kterou utěsníme přechody mezi plechem a plastovou výplní.
Páté dveře
  • 1. vrstva - Comfortmat Cobra - antivibrační materiál, 2,3 mm, MLF 0,40 - potlačení vibrací plechu.
  • 2. vrstva - Comfortmat Vision - zvukově izolační materiál, 6 mm, ΔR = 15 dB - odhlučnění pátých dveří.
  • 3. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - paměťová polyuretanová pěna, 15 mm - pohlcení hluku a odstranění skřípání plastu.
  • 4. vrstva - Comfortmat Bitosoft Anticreak - těsnící páska na plasty, kterou utěsníme přechody mezi plechem a plastovou výplní.

4. Odhlučnění střechy

U balíčku Ultra se věnujeme také střeše, která účinně doplní celkové odhlučnění vozu. Očekávat můžete snížení aerodynamického hluku a okolního silničního hluku, což oceníte nejen při jízdě v tunelech. Účinek poznáte také za deštivého počasí, kdy téměř není slyšet hluk od dešťových kapek ani při nejvyšších rychlostech a za zmínku stojí i tepelná izolace střechy. Používáme kombinaci odlehčených antivibračních a zvuk pohlcujících materiálů s minimálním nárustem hmotnosti. V rámci odhlučnění Ultra aplikujeme účinnější materiály a přidáváme vrstvu navíc, která výrazně zvýší účinek odhlučnění i tepelně izolační vlastnosti. 
  • 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačení vibrací plechu střechy.
  • 2. vrstva - Comfortmat Skyline - zvukově izolační materiál, 6 mm, ΔR = 25 dB - odhlučnění a tepelná izolace střechy.
  • 3. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - paměťová polyuretanová pěna, 15 mm - pohlcení hluku přenášeného vzduchem.

5. Odhlučnění torpéda

Torpédo je prostor pod čelním sklem a jeho odhlučnění dokáže také přispět ke snížení hluku v interiéru. Stěrače vytvářejí při vyšších rychlostech silné vzduchové turbulence a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často poměrně velký, což způsobuje efekt ozvěny v bezprostřední blízkosti kabiny. Dalším důvodem aplikace je redukce hluku od motoru. Opět pracujeme ve dvou vrstvách a využíváme zcela voděodolné materiály. U balíčku Ultra aplikujeme účinnější antivibrační materiál, který je zásadni pro snížení hluku motoru.

  • 1. vrstva - Comfortmat Atom - antivibrační materiál, 4 mm, MLF 0,60 - potlačení vibrací a nízkofrekvenčního hluku.
  • 2. vrstva - Comfortmat Neoprene 10 - zvukově izolační materiál, 10 mm, ΔR = 18 dB - odhlučnění této oblasti.

6. Odhlučnění kapoty

Kapota má na celkové odhlučnění vozu spíše menší vliv, přesto její odhlučnění doporučujeme. Odhlučnění kapoty totiž zamezí šíření vibrací od provozu motoru do konstrukce vozu, mírně dokáže snížit hluk od motoru a navíc po aplikaci mizí typický „plechový“ zvuk při zavírání kapoty. Při instalaci vždy zachováváme původní vzhled vozu – pokud je k dispozici originální kryt motoru, aplikujeme izolaci přímo na něj. V případě jeho absence volíme jiné řešení po předchozí domluvě.
  • 1. vrstva - Comfortmat Cobra - antivibrační materiál, 2,3 mm, MLF 0,40 - potlačení vibrací a zpevnění plechu.
  • 2. vrstva - Comfortmat Vision - zvukově izolační materiál, 6 mm, ΔR = 15 dB - odhlučnění motorového prostoru.

7. Odhlučnění podběhů z vnější strany

V rámci balíčku Ultra se zaměřujeme i na odhlučnění předních a zadních podběhů z vnější strany, čímž zajistíme maximální odhlučnění od hluku pneumatik. Jako jediní v České republice máme k dispozici materiály pro odhlučnění i tzv. kobercových podběhů, které se objevují především u prémiových automobilů. Podběhy tedy odhlučníme bez kompromisů u každého vozidla.
  • 1. vrstva - Comfortmat Extreme - antivibrační materiál, 3,5 mm, MLF 0,63 - potlačení vibrací kovové části podběhu.
  • 2. vrstva - Comfortmat Locker - zvukově izolační materiál, 3 mm - odhlučnění plastového i "kobercového" typu podběhu.

8. Odhlučnění A/B/C/D sloupků

Součástí odhlučnění Ultra je také aplikace materiálů do A, B, C a případně i D sloupků. Tyto části karoserie jsou umístěné přímo u oken a těsnění, a proto se na ně přenáší aerodynamický hluk vznikající prouděním vzduchu kolem vozu. Ten proniká do interiéru nejčastěji právě přes dutiny ve sloupcích, kde může rezonovat a zvyšovat hlučnost v kabině, zejména při vyšších rychlostech. Sloupky zároveň fungují jako rezonátory, které přenášejí vibrace a okolní hluk od provozu či pneumatik. Dodatečným odhlučněním se tyto jevy výrazně omezí – sníží se šum od větru, potlačí rezonance a zlepší se celkový akustický komfort. Díky tomu není poslech hudby rušený a interiér působí tišším a klidnějším dojmem i při dálničních rychlostech.

  • 1. vrstva - Comfortmat Cobra - antivibrační materiál, 2,3 mm, MLF 0,40 - potlačení vibrací a zpevnění plastu.
  • 2. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - paměťová polyuretanová pěna, 15 mm - pohlcení hluku přenášeného vzduchem.

9. Odhlučnění dutin karoserie

Při maximálním odhlučnění vozu je důležité nezapomínat ani na karosářské dutiny, prahy, zadní blatníky nebo různé technické kapsy. Tyto prostory často fungují jako zvukové komory, které zesilují hučení a rezonance pronikající do interiéru, přitom běžné antivibrační materiály zde kvůli nepravidelnému tvaru a vlhkosti nelze použít. Řešením je speciální materiál Comfortmat Soundtrap – viskoelastická pěna s paměťovým efektem, která se po vložení roztáhne a dokonale vyplní celý prostor. Díky otevřené buněčné struktuře účinně pohlcuje i nízké frekvence, zamezuje šíření rezonancí a navíc je částečně chráněna proti vlhkosti. Výplní dutin se nejen sníží hluk a vibrace, ale také zvýší tuhost karoserie a celkový akustický komfort ve voze.

  • Comfortmat Soundtrap - blok z viskoelatické pěny - pohlcení hluku v dutinách a technických otvorech.

10. Ošetření všech spojů mezi materiály

Comfortmat myslí při odhlučnění opravdu na každý detail a jedním z nich je i spojování jednotlivých materiálů. A to nejen mezi sebou, ale i mezi materiálem a karoserií. K tomu slouží speciální páska Comfortmat Band, která překrývá spoje a zajišťuje jejich zvukotěsné i vodotěsné propojení. Díky tomu je aplikace nejen maximálně efektivní, ale také esteticky čistá – pásky jsou totiž dostupné ve všech barvách materiálů Comfortmat, takže spoje působí jednotně a neruší výsledný vzhled instalace. 

Cena za odhlučnění Ultra

Cena za balíček odhlučnění Ultra začíná na 69 990 Kč vč. DPH a zahrnuje kompletní materiál i práci. Uvedená cena odpovídá středně velkým automobilům, jako je Kia Ceed nebo VW Golf. Finální cena se odvíjí od množství použitých materiálů a času potřebného k montáži, a proto je u menších či větších vozů odlišná.

Doplňková služba: Odhlučnění palubní desky

Jako doplňkovou službu k balíčku nabízíme také odhlučnění palubní desky, které patří mezi naše nadstandardní doplňkové služby. Palubní deska je rozsáhlý plastový celek, v němž se při jízdě snadno vytváří vibrace a nežádoucí rezonance. Ty se pak přenášejí přímo do interiéru, kde je cestující vnímají jako pazvuky, vrzání nebo jemné dunění. Precizním rozebráním a aplikací odlehčených antivibračních a akustických materiálů Comfortmat dokážeme tyto projevy eliminovat. Zásadním přínosem je ale také velmi výrazné snížení hluku od motoru, které dokážeme dostat na naprosté minimum. Výsledkem je pevnější a tišší palubní deska bez rušivých zvuků, výrazně nižší hlučnost v kabině a celkově prémiový dojem z interiéru. Palubní desky většiny automobilů jsme schopni odhlučnit v rámci 1 dne, u prémiových vozidel pak během 2 dnů.
  • 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibrační materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačení vibrací a zpevnění plastů.
  • 2. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - paměťová polyuretanová pěna, 15 mm - pohlcení hluku a zamezení nežádoucích zvuků).
  • 3. vrstva - Comfortmat Bitosoft Anticreak - těsnící páska na plasty, kterou utěsníme přechody mezi plastovými díly.

Cena: od 18 990 Kč (cena odpovídá většině automobilů, u složitějších desek a prémiových vozů se navyšuje o strávený čas).

Proč odhlučnění právě u nás

  • Oslavili jsme 20 let na trhu – zkušenosti mluví za nás, máme za sebou tisíce odhlučněných automobilů.
  • Používáme materiály, které opravdu fungují – vše vychází z objektivních měření, ověřených postupů výrobce i letité praxe.
  • Jsme výhradními dovozci značky Comfortmat – máme přístup k nejnovějším technologiím a sami určujeme cenu materiálů.
  • Žádné kompromisy, přesné postupy – aplikujeme jen optimální řešení, i když je náročnější na čas či dovednosti.
  • Máte možnost výběru – nabízíme jak nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu, tak odlehčené varianty pro elektromobily a sportovní auta.
  • Moderní montážní dílna (300 m²) – dokážeme pracovat na více autech současně a téměř všechny montáže zvládneme během 1 dne.
  • 8 zkušených techniků – přistupujeme k vašemu autu s maximální pečlivostí a profesionalitou.
  • Zázemí pro zákazníky – během montáže můžete trávit čas v našem lounge s posezením, občerstvením a OLED televizí.
  • Půjčíme vám auto – pokud potřebujete být během montáže mobilní, máte k dispozici náš VW Golf 8.
Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Komentáře k článku