Košík0
Způsoby doručení
Přepravce93 Kč
Osobní odběr BrnoZdarma

Jak na nejúčinnější odhlučnění vozu?

Kvalitní odhlučnění vozu umožní výrazné snížení hluku, který proniká do interiéru vozu a značně tak zvýší komfort a pohodlí při jíždě. Účinek odhlučnění je závislý zejména na zvolených materiálech, na správné aplikaci a samozřejmě také na rozsahu odhlučnění. Ideálním případem je samozřejmě vytlumení a odhlučnění kompletně celého vozidla, je však možné odhlučnit pouze určité oblasti, jejichž ohlučnění více či méně sníží množství hluku pronikajícího do interiéru. V tomto článku si shrneme nejen jak odhlučnit celé auto, ale i jednotlivé oblasti s odkazem na podrobný článek, který se týká odhlučnění konkrétní plochy vozidla. Tento článek je tedy zejména takovým rozcestníkem pro kompletní odhlučnění vozu. 

Postup při odhlučnění vozidel

Pro začátek si řekneme několik základních informací o průběhu odhlučnění vozidel. Nejprve je samozřejmě potřeba demontovat veškeré části interiéru, abychom se dostali na samotný plech karoserie. Ten je následně nutné zbavit veškerých nečistot, mastnosty, případně zbytků továrního odhlučnění. Poté se dostáváme k samotnému odhlučnění, přičemž je velmi důležité zvolení nejen vhodných materiálů, ale i samotného postupu. Nejdříve tedy aplikujeme antivibrační materiál jako první vrstvu a následně zvukově izolační, neboli protihlukový materiál, jako druhou, případně i třetí vrstvu odhlučnění. Nejčastější chybou je právě vynechání jedné z těchto vrstev, což v podstatě znemožní účinné odhlučnění vozu. Na následujících řádcích si tedy krátce napíšeme něco o jednotlivých vrstvách odhlučnění.

1. Aplikace antivibračního materiálu

Pokud se ptáte, proč je důležité nejprve aplikovat antivibrační materiál, odpověď je následující. Všechny oblasti vozu jsou zatěžovány vibracemi a rezonancemi, které se šíří jako hluk. Nejprve je tedy nutné pomocí účinného antivibračního materiálu potlačit, nebo ideálně zcela zamezit vibracím. Jak už to znáte i z jiných oborů, tak i antivirační materiály jsou různých kvalit a účinnosti a doporučujeme dbát na správný výběr vhodného antivibračního materiálu. Důležitá je jeho účinnost, tedy hodnota akustického ztrátového činitele (MLF) a s ním spojená i vhodná tloušťka materiálu. Pokud nám dovolíte trochu teorie, tak akustický ztrátový činitel (anglicky mechanical loss factor) vyjadřuje schopnost materiálu pohlcovat šířící se zvuk a měnit energii vytvořených vibrací na energii tepelnou. Teoretický maximální ztrátový činitel je 1, což znamená žádné vibrace. Platí tedy, že čím vyšší je ztrátový činitel, tím lépe. Nekvalitní nebo základní antivibrační materiály mají MLF okolo 0,10 až 0,15 a ty bychom na odhlučnění vozu samozřejmě nedoporučili. My používáme nejčastěji antivibrační materiál z řady Premium Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a ILC 0,35, což je solidní základ pro vysoce účinné odhlučnění vozu. U dražších instalací odhlučnění však volíme silnější a účinější materiál Comfortmat Dark D3, nebo Dark D4 s akustickým ztrátovým činitelem o hodnotě až 0,49. U některých vozů však jdeme ještě dál a aplikujeme v současnosti nejúčinnější antivibrační o tloušťce 3,5 mm Comfortmat Extreme s vysokým ILC 0,63, který téměř dokonale zamezí téměř všem vibrací. Vždy tedy záleží na konkrétním vozu, ale samozřejmě i rozpočtu a finančních možnostech zákazníka. Ještě bychom zmínili příjemný bonus při aplikaci antivibračního materiálu a to jeho antikorozní vlastnosti. 

2. Aplikace zvukově izolačního materiálu

Jako druhou a v některých případech i třetí vrstvu odhlučnění aplikujeme zvukově izolační, chcete-li protihlukový materiál. Jako hlavní funkcí je tedy zamezit pronikání hluku do interiéru vozu a zvýšit úroveň protihlukové izolace vozidla. Některé protihlukové materiály používáme také na zemezení vrzání a skřípání plastů interiéru. Pro každou oblast vozu je vhodné použít vhodný zvukově izolační materiál, který je určený speciálně právě pro danou část vozidla. Pro odhlučnění vozidel používáme nejčastěji špičkové membránové materiály Comfortmat, které jsou právě díky své unikátní protihlukové membráně schopné snížit hluk v interiéru na možné minimum. Konkrétně se jedná například o Comfortmat Integra určený speciálně do dveří vozu, Comfortmat Blockshot pro odhlučnění zavazadlového prostoru a podlahy, nebo Comfortmat Skyline pro odhlučnění střechy. Důvodem proč používáme odlišné materiály je jejich účinnost, hmotnost nebo tepelně izolační vlastnosti. Pro představu nejúčinnějším ze zmíněných materiálů je Comfortmat Blockshot se schopností zvukově izolace až -31 dB a hmotností 4,3 kg / m², oproti tomu například zvukově izolační materiál Comfortmat Vision disponuje zvukovou izolací -15 dB a hmotností 0,5 Kg / m². Tento materiál používáme zejména v případě, že je pro zákazníka důležitá především celková hmotnost vozu, případně na oblasti s nižším zatížením hlukem. Zajímavostí je, že všechny zmíněné materiály jsou stoprocentně voděodolné, neabsorbují vlhkost a nehnijí. Jejich extra přilnavá samolepící vrstva zaručuje, že se materiály samovolně neodlepí dokonce ani pod vodou a mají stejný lepící účinek při teplotách od -50 do +150 stupňů. Kromě toho plní i tepelně izolační funkci, což oceníte jak vlétě, tak v zimě. 

Odhlučnění dveří

Přední i zadní dveře jsou jedny z hlavních ploch, kterými do interiéru auta proniká vysoké procento hluku a jsou základním prvkem odhlučnění celého vozu. I proto právě odhlučněním dveří začínáme a jedná se také o nejčastější úkon na naší brněnské dílně. Kvalitně odhlučněné dveře dokáží totiž výrazně snížit hluk v interiéru vozu, i když žádné další oblasti vozu odhlučněné nejsou. Je to i díky tomu, že dveře odhlučňujeme celkem čtyřmi vrstvami antivibračních a zvukově izolačních materiálů. Nejprve na vnější plech dveří aplikujeme prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Jeho měrná hmotnost je pouhých 2,4 kg / m² a přitom akustický ztrátový činitel (MLF) je na vysoké hodnotě 0,35. Jedná se momentálně o nejlehčí materiál na světě s tak vysokou účinností. I právě proto je tento antivibrační materiál ideálním právě pro dveře vozidla. Následně jako druhou vrstvu aplikujeme protihlukový materiál Comfortmat Integra, který je určený speciálně pro dveře vozu. Tento materiál umožňuje díky unikátní protihlukové membráně bezkonkurenční schopnost odhlučnění dveří a poskytuje zvukovou izolaci až -28 dB. Integra je samozřejmě stoprocentně voděodolný materiál, který neabsorbuje vlhkost. Poté aplikujeme opět antivibrační materiál Comfortmat D2 na vnitřní plech plech dveří, čímž zamezíme vibracím vnitřního plechu. Posledním krokem je odhlučnění čalounění dveří pomocí flexibilní tvarově pěny Comfortmat Soft Wave, která vyplní prostor této oblasti a zamezí také vrzání a skřípání plastových dílů. Podobný postup a stejné materiály volíme také v případě pátých dveří. V našem článku "jak odhlučnit dveře" se dozvíte mnohem více detailních informací včetně fotoreportáže. 

Odhlučnění zavazadlového prostoru

Zavazadlový prostor má pro celkové odhlučnění taktéž značný význam a i proto je hned po dveřích našimi zákazníky druhou nejžádanější oblastí k odhlučnění. Přes kufr a zejména zadní podběhy totiž proniká do interiéru velké množství hluku a to zejména u vozidel s odkládacím platem (pevným, nebo posuvným). Pro odhlučnění zavazadlového prostoru nejčastěji používáme dvě varianty. Ta první počítá se dvěmi vrstvami odhlučnění, druhá a samozřejmě účinnější dokonce se třemi. Již tradičně jako první vrstvu volíme antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který účinně zabrání vibracím karoserie. Comfortmat Dark D2 aplikujeme na celý zavazadlový prostor kromě zadních podběhů, kde použijeme silnější variantu Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Na zadní podběhy ze strany kufru aplikujeme silnější materiál z důvodu výrazně vyšších vibrací i hluku právě v této oblasti. Pro odhlučnění celého zavazadlového prostoru využíváme prémiový dvouvrstvý membránový materiál Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm, který i díky své protihlukové membráně poskytuje vysokou úroveň zvukové izolace - 31 dB. Pro zajímavost konkurenční produkty umožňují průměrně cca o 15 dB nižší snížení hluku. V rámci zavazadlového prostoru stejným materiálem odhlučňujeme i zadní podběhy a blatníky. Právě zadní podběhy v případě účinnější varianty odhlučňujeme celkem ve třech vrstvách. První vrstvou je antivibrační materiál Dark D3, druhou pak zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision a třetí vrstvu tvoří unikátní membránový materiál Comfortmat Blockator, který zcela eliminuje vibrace a hluk, který byl schopný překonat první dvě vrstvy odhlučnění. Kombinace těchto tří materiálů umožní dosáhnout maximální možné úrovně zvukové izolace až -35 dB v rozsahu od 50 do 3000 Hz. V našem dalším článku "jak odhlučnit kufr" se dozvíte mnohem více detailních informací včetně fotoreportáže. 

Odhlučnění podlahy

Odhlučnění podlahy je od našich zákazníků méně žádané zejména kvůli časové i finanční náročnosti. Nicméně má na celkové odhlučnění vozu zásadní vliv, protože právě přes podlahu se do interiéru vozu s lehkostí dostává hluk od silnice, od kol, ale i od motoru, převodovky nebo výfuku. Tovární odhlučnění je zpravidla u všech vozidel nedostačující, a proto důrazně doporučujeme odhlučnění podlahy i přes její vyšší finanční i časovou náročnost neopomíjet. Podlahu odhlučňujeme ve dvou, nebo v případě účinnější varianty až ve třech vrstvách odhlučnění. Základem je antivibrační materiál, v tomto případě opět Comfortmat Dark D2 z řady Premium, u některých vozů však aplikujeme i silnější variantu Comfortmat Dark D3, nebo nejúčinnější antivibrační materiál Comfortmat Extreme o tloušťce 3,5 mm a ILC 0,63, který téměř dokonale zamezí všem vibracím této oblasti. Pro odhlučnění celé podlahy využíváme prémiový dvouvrstvý membránový materiál Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm, který aplikujeme i v případě odhlučnění zavazadlového prostoru. Blockshot i díky své protihlukové membráně poskytuje vysokou úroveň zvukové izolace - 31 dB, což je v současné době bezkonkurenční řešení v rámci odhlučnění jedním materiálem. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme buď materiál stejný, nejčastěji však z důvodu nižší tloušťky flexibilnější materiál Comfortmat Vision. Zmínili jsme i účinnější variantu, která se skládá celkem ze tří vrstev materiálů. První vrstvou je tradičně antivibrační materiál, následně druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Vision a konečně třetí vrstva v podobě membránového materiálu Comfortmat Blockator, který zcela eliminuje vibrace a hluk, který byl schopný překonat první dvě vrstvy odhlučnění. Blockator disponuje extrémní schopností zvukové izolace (až -35 dB) v rozsahu od 50 do 3000 Hz a v kombinaci s materiálem Comfortmat Vision se jedná o vůbec nejúčinnější možnost odhlučnění vozu současnosti. V našem dalším článku "jak odhlučnit podlahu" se dozvíte mnohem více detailních informací včetně fotoreportáže. 

Odhlučnění kapoty

Odhlučnění kapoty má pro celkové odhlučnění vozu spíše menší význam, přesto je velmi oblíbené a i proto je odhlučnění kapoty zahrnuto do všech našich zvýhodněných balíčků odhlučnění. Kapotu odhlučňujeme výhradně ve dvou vrstvách a to ve třech různých variantách. První vrstvu tvoří antivibrační materiál, který kapotu zpevní a zamezí vibracím. Doporučujeme použít Comfortmat Dark D2 zejména z důvodu jeho velmi malé hmotnosti a přitom vysoké účinnosti. Antivibrační materiál aplikujte pouze na otvory v kapotě a následně použijte přitlačovací váleček pro maximální přilnavost a účinnost tlumení. Na kapotu obvykle vystačí 2 ks antivibračního materiálu o rozměru 500 x 350 mm, u některých vozidel však bude potřeba větší počet, například u vozu Škoda Octavia třetí generace 3 kusy. Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál a právě nyní přichází na řadu zmíněné tři varianty. Jelikož většina našich zákazníků si přeje zachovat originální kryt kapoty, jako druhou vrstvu aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision právě na původní kryt motoru z jeho vnitřní strany. Kapotu tedy odhlučníme při zachování původního vzhledu. A jak Vision aplikujeme? Materiál nalepíme na originální kryt kapoty a snažíme se, aby kopíroval jeho tvar. Vision stačí přitlačit rukou a není třeba používat přitlačovací váleček. Pro tento způsob odhlučnění kapoty téměř vždy s přehledem vystačí 1 kus materiálu Comfortmat Vision o rozměru 1000 x 700 mm. Druhá varianta nastává tehdy, pokud originální kryt ve voze chybí již z výroby, nebo byl poškozen. V takovém případě aplikujeme protihlukový materiál Comfortmat Neoprene přímo na kapotu jako druhou vrstvu na antivibrační materiál a pokryjem většinu plochy kapoty. Výhodou tohoto materiálu je kromě vysoké schopnosti absorbce hluku i jeho černá barva, díky které odhlučnění vypadá téměř jako originální. Třetí varianta je zdaleka ta nejúčinnější. Dodržujeme totožný postup, ale použijeme výrazně účinnější membránový materiál Comfortmat Skyline, který byl vyvinut speciálně pro odhlučnění stropu a kapoty. V obou případech budete pro odhlučnění celé kapoty potřebovat obvykle 3 kusy materiálu Skyline nebo Neoprene. V našem článku "jak odhlučnit kapotu" se dozvíte více detailních informací včetně fotoreportáže. 

Odhlučnění předních podběhů

Odhlučnění předních podběhů má velký význam zejména v případě, pokud nedojde k odhlučnění podlahy vozidla. Ale i tehdy má samozřejmě nezanedbatelný efekt. Odhlučnění předních podběhů dokáže účinně zmírnit pronikání hluku do interiéru vozidla od předních kol a silnice. Zároveň zamezí hluku od létajících kamínků nebo zvuku tlumičů a je tedy důležitým prvkem pro celkové odhlučnění vozu. Přední a samozřejmě i zadní podběhy jsou namáhány výraznými vibracemi, které je nejprve nutné co nejvíce eliminovat. Na tuto oblast je tedy vhodné aplikovat účinnější antivibrační materiál silnější tloušťky a proto volíme antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 z modelové řady Premium. Ten disponuje tloušťkou 4 mm a již velmi vysokým akustickým ztrátovým činitelem (anglicky MLF - mechanical loss factor) o hodnotě 0,49. Materiál s takovými parametry dokáže již velmi účinně zabránit vibracím i efektu "zvonění" v této části karoserie. Na jeden podběh bude potřeba cca 2,5 až 3 kusů antivibračního materiálu, na oba podběhy tedy 5 až 6 kusů dle velikosti auta. Nejdůležitější je aplikovat materiál zejména na části nejblíže ke kabině vozu, můžete však v ideálním případě antivibračním materiálem vytlumit celý podběh. Materiál však z estetických důvodů neaplikujeme na viditelná místa, která nezakrývá plastový podběh. Z karoserie se přesouváme na plastové podběhy a dostáváme se k samotnému odhlučnění podběhů. Na odhlučnění předních podběhů používáme prémiový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot, který se skládá ze dvou vrstev a jeho celková tloušťka je 7 mm. Blockshot je unikátní membránový materiál, který i díky své protihlukové membráně poskytuje vysokou úroveň zvukové izolace - 31 dB. Blockshot je zcela voděodolný, nenasává vodu ani vlhkost, nehnije a nerozkládá se. Plastový podběh nejen důkladně odhluční, ale i zpevní a zamezí hluku od vozovky a to včetně odlétajících kamínků. Není tedy potřeba aplikovat na plastové podběhy jako první vrstvu antivibrační materiál, protože Blockshot v rámci odhlučnění plastových podběhů s přehledem zastoupí i jeho funkci. Před aplikací materiálu plastový podběh důkladně vyčistěte a odmaštěte. Následně na jeden podběh nalepte 2 až 3 kusy materiálu dle velikosti podběhu a snažte se pokrýt co možná největší plochu. Na oba přední podběhy bude tedy potřeba nejčastěji 5 až 6 kusů materiálu Comfortmat Blockshot. Více informací se dozvíte v našem článku "jak odhlučnit přední podběhy".

Odhlučnění střechy

Odhlučnění střechy patří i přes velmi zajímavou účinnost k méně žádaným úkonům na naší dílně, přesto si tato oblast vozu zaslouží vaši pozornost. Odhlučnění střechy poskytne hned několik zajímavých benefitů, které stojí za zmínku. Tím prvním je samozřejmě zamezení hluku, který přes střechu proniká do interiéru. Jedná se o aerodynamický hluk, hluk od větru, ale také například hluk při jízdě za děště, který po odhlučnění téměř neslyšíte. Dalším specifikem odhlučnění střechy je tepelně izolační funkce. První vrstvu odhlučnění tvoří již tradičně antivibrační materiál. Ten střechu zpevní a zamezí vibracím a rezonancím této oblasti. Zajistí také odstranění plechového zvuku, který slyšíte například po zaklepání na střechu zvenčí. To má v praxi za následek eliminaci zvuku dešťových kapek, které při jízdě za deště takřka neslyšíte. Pro tyto účely nejčastěji volíme antivibrační materiál z řady Premium, konkrétně Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Dark D2 je momentálně nejlehčím antivibračním materiálem o této tloušťce současnosti, což oceníte zejména při odhlučnění stropu. Jako další vrstvu volíme zvukově izolační materiál. Na výběr máme ze dvou velmi účinných variant a je samozřejmě na vás, jakou zvolíte. My si popíšeme rovnou tu nejúčinnější možnou variantu odhlučnění střechy. Tou je zvukově i tepelně izolační materiál Comfotmat Skyline, který je přímo určen pro odhlučnění střechy vozu. Zároveň se jedná o nejlehčí zvukově izolační materiál s protihlukovou membránou na světě s hmotností 2,8 Kg na 1 m². I díky této membráně poskytuje Skyline vysokou úroveň zvukové izolace až -25 dB. Kromě toho Skyline poskytuje i tepelně izolační funkci, což oceníte zejména v létě. V horkých dnech se přes střechu nedostane tolik tepla a v autě déle vydrží chladnější teploty z klimatizace. V zimě je efekt opačný a pokud máte odhlučněno celé auto materiály Comfortmat, z interiéru vozu neuniká teplo. Jako třetí vrstvu doporučujeme aplikovat ještě polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave. Tato pěna totiž dokáže pohltit hluk, který by byl schopen překonat první dvě vrstvy odhlučnění a zároveň vyplní prostor mezi střechou a stropnicí. Vlnitý povrch zamezí šíření hluku po rovném povrchu střechy a pohltí i další zvuky jako skřípaní nebo chrastění stropnice, případně kabeláže osvětlení, apod. Soft Wave disponuje tvarovou pamětí a je velmi flexibilní. I přes tloušťku 15 mm materiál můžete aplikovat téměř do všech prostor, protože se dokáže zmáčknout na pouhý jeden milimetr. Velkou výhodou tohoto materiálu je kromě excelentní schopnosti absorbce hluku také jeho hmotnost, která činí pouhých 0,6 Kg na 1 m². Více informací najdete v našem článku "jak odhlučnit střechu".

Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírování fotografií nebo textu je zakázáno! Všechna práva vyhrazena.

Související produkty

Comfortmat G2Antivibrační materiál Comfortmat Gold G2TipRychlý náhled (14 hodnocení)antivibrační materiál, 500 x 350 mm, tloušťka 2,3 mm, hmotnost 579 g99 KčSklademComfortmat D2Antivibrační materiál Comfortmat Dark D2TipRychlý náhled (44 hodnocení)antivibrační materiál, 500 x 350 mm, tloušťka 2,3 mm, hmotnost 435 g119 KčSklademComfortmat D4Antivibrační materiál Comfortmat Dark D4TipRychlý náhled (4 hodnocení)antivibrační materiál, 500 x 350 mm, tloušťka 4 mm, hmotnost 785 g179 KčSklademComfortmat ExtremeAntivibrační materiál Comfortmat ExtremeTipRychlý náhled (4 hodnocení)antivibrační materiál, 500 x 350 mm, tloušťka 3,5 mm, hmotnost 875 g199 KčSklademComfortmat Soft Wave 15 XLZvukově izolační materiál Comfortmat Soft Wave 15 XLTipRychlý náhled (12 hodnocení)prémiový pěnový materiál pohlcující hluk, 1000 x 700 mm, tloušťka 15 mm399 KčSklademComfortmat IntegraZvukově izolační materiál Comfortmat Integra-27 %TipAkceRychlý náhled (22 hodnocení)špičkový zvukově izolační materiál do dveří, 500 x 350 mm, tloušťka 6 mm87 Kč119 Kč SklademComfortmat BlockshotZvukově izolační materiál Comfortmat BlockshotTipRychlý náhled (32 hodnocení)špičkový zvukově izolační materiál, 500 x 350 mm, tloušťka 7 mm, odhlučnění podlahy, kufru a podběhů129 KčSklademComfortmat SkylineZvukově izolační materiál Comfortmat Skyline (500 x 350 mm)TipRychlý náhled (17 hodnocení)špičkový zvukově izolační materiál, 500 x 350 mm, tloušťka 6 mm, odhlučnění stropu a kapoty119 KčSklademComfortmat BlockatorZvukově izolační materiál Comfortmat BlockatorTipRychlý náhled (12 hodnocení)protihluková bariéra, 500 x 350 mm, tloušťka 3 mm, odhlučnění podlahy, kufru a podběhů119 KčSklademComfortmat VisionZvukově izolační materiál Comfortmat VisionTipRychlý náhled (13 hodnocení)lehký zvukově izolační materiál, 500 x 350 mm, tloušťka 6 mm, odhlučnění dveří, podlahy, kufru a podběhů109 KčSkladem

Podobné články

Jak odhlučnit střechu auta?
Odhlučnění střechy účinně zamezí pronikání hluku přes střechu vozu a poskytne také její tepelnou izolaci. V našem dalším článku se podíváme jak na to.
Celý článek
Jak na odhlučnění předních podběhů vozidla
Odhlučnění předních podběhů má vliv zejména na hluk od vozovky, kol a létajících kamínků. V našem článku se dozvíte jak přední podběhy velmi účinně odhlučnit.
Celý článek
Jak nejúčinněji odhlučnit podlahu vozidla
Přes podlahu se do interiéru vozu dostává hluk od silnice, od kol, ale i od motoru, převodovky nebo výfuku. V našem článku se dozvíte jak odhlučnit podlahu vozu v několika krocích.
Celý článek
Jak na odhlučnění kufru v několika krocích
Odhlučnění zavazadlového prostoru má zásadní vliv na celkové odhlučnění vozu a proto je nutné zvolit správné materiály a postupy. Vše podstatné se dozvíte v našem článku.
Celý článek
Odhlučnění torpéda vozu krok za krokem
Odhlučnění torpéda sníží zejména hluk od motoru a také aerodynamický hluk při vyšších rychlostech. V našem článku se dozvíte přehledně v několika krocích jak odhlučnit torpédo auta a účinně tak snížit pronikání hluku do interiéru vozu. 
Celý článek
Jak správně odhlučnit dveře vozidla
Přední i zadní dveře jsou jedny z hlavních ploch, kterými do interiéru vozidla proniká vysoké procento hluku a jsou základním prvkem odhlučnění celého vozu.
Celý článek
Jak odhlučnit kapotu ve třech účinných variantách
Odhlučnění kapotu zpevní, zamezí vibracím a sníží hluk motoru pronikající do interiéru. V našem článku se dozvíte jak kapotu odhlučnit přehledně v několika krocích.
Celý článek
Comfortmat - revoluce v odhlučnění vozidel
Technologie jdou rychle dopředu a to platí i pro odhlučnění vozidel. Proto jsme museli přijít s novými hi-tech materiály a novou strategií pro nadcházející roky. Určitě čtěte dále, stojí to za to!
Celý článek

Komentáře k článku

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.