Druh instalaceOdhlučnění Expert Plus
VozidloVolkswagen Tayron
Datum realizace24.07.2025
Časová náročnost34 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace58 987 Kč s DPH
Volkswagen Tayron – odhlučnění prostorného SUV v plném rozsahu
Zákazník proto zvolil náš nejúčinnější balíček Expert Plus, který kombinuje vícevrstvé odhlučnění s využitím špičkových materiálů Comfortmat. V rámci montáže jsme ošetřili podlahu, střechu, dveře, přední i zadní podběhy, zadní část vozu i motorový prostor v oblasti torpéda. Největší důraz jsme kladli na podlahu a podběhy, kde jsme použili nejvýkonnější antivibrační a zvukově izolační materiály, které dokáží účinně eliminovat nízkofrekvenční hluky od pneumatik a podvozku.
Samotná instalace probíhala jeden pracovní den a na zakázce se podílel náš zkušený čtyřčlenný tým. Výsledkem je citelně tišší a kultivovanější interiér, kde vynikne prémiový charakter vozu a pohodlí při delších cestách. Na základě našich měření přináší tato specifikace průměrné snížení hluku o 3,5 až 4 dB, což odpovídá více než dvojnásobnému útlumu oproti sériovému stavu. Rozdíl je patrný nejen na dálnici, ale i v městském provozu, kde Tayron působí podstatně komfortněji a luxusněji.Zobrazit produkty >Skrýt produkty >
Fotoreportáž
Po demontáži interiéru je dobře patrné, že tovární odhlučnění je u tohoto vozu spíše symbolické. Nicméně nutno dodat, že alespoň na střeše a podbězích se nachází slabá tovární izolace, což nebývá standardem. Téměř však chybí ochrana proti vibracím, což je u tak velkého SUV zásadní problém. Úkolem této montáže je proto aplikace vícevrstvého řešení, které účinně eliminuje hluk a vibrace v kabině.
Podlaha vozu je první částí, na kterou se při montáži zaměřujeme. Právě zde vzniká nejvíce vibrací a nízkofrekvenčního hluku, proto vyžaduje precizní ošetření. Používáme materiál Comfortmat Extreme, jenž při tloušťce 3,5 mm dosahuje hodnoty MLF 0,63 – parametru, který jej řadí na samotný vrchol ve své třídě. Díky tomu dokáže účinně eliminovat i výrazné vibrace a nízkofrekvenční hluk od podvozku.
Comfortmat Extreme je tvořen kombinací dvou speciálně vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou fólií. Spodní tmel si po vychladnutí zachovává pružnost a účinně tlumí vibrace přenášené přes podlahu. Hliníková fólie část hluku odráží, zatímco bitumenová vrstva po ztuhnutí funguje jako pevná ochrana. Celý systém uzavírá vnější fólie, díky které tento materiál dosahuje jedinečné schopnosti eliminovat vibrace a nízkofrekvenční hluk.
Prostor pod zadními sedačkami je specifický zejména tím, že je zde obvykle velmi málo místa a není možné aplikovat standardní materiály. Tato oblast však není tak náchylná na vibrace a hluk jako podlaha, proto je mírné snížení účinnosti materiálu možné. Nejprve tedy aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper, který na svou tloušťku 3 mm disponuje vysokou účinností a ve výsledku se každý ušetřený milimetr počítá.
Na podlahu a zadní podběhy aplikujeme jako druhou vrstvu Comfortmat Titan, membránový materiál nejvyšší kategorie. Díky kombinaci 8 mm celkové tloušťky se 4 mm membránou dosahuje izolace až 38 dB, což je rekordní hodnota na dnešním trhu. Titan tak představuje maximální možnou ochranu proti hluku v kritických částech vozu.
Tento materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní navazuje polymerová membrána o tloušťce taktéž 4 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Tovární odhlučnění v přední části vozu samozřejmě ponecháváme pro další zvýšení účinku našeho odhlučnění.
Na prostor pod zadními sedačkami i ve druhé vrstvě aplikujeme membránový zvukově izolační materiál se sníženou tloušťkou, avšak nikoliv na úkor účinnosti. Oranžový Comfortmat Raptor s celkovou tloušťkou pouhých 4 mm obsahuje protihlukovou membránu o síle 2 mm a díky těmto vlastnostem je Raptor optimálním řešením pro tyto stísněné prostory.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, aplikujeme v první vrstvě stejně jako na podlahu antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a vysoký akustický ztrátový činitel umožní důkladné zamezení veškerých vibrací a nízkofrekvenčního hluku od pneumatik, který je typický pro zadní podběhy.
V druhé vrstvě najdete v zavazadlovém prostoru obvykle tři různé materiály a to ne pouze z estetických důvodů. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme zpravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru.
Také zadní podběhy odhlučňujeme materiálem Comfortmat Titan, který jsme použili i na podlahu. Díky své výjimečné schopnosti izolovat hluk je pro tuto část vozu ideální volbou. Na boční plochy aplikujeme tenčí materiál Raptor, aby později nedošlo k problémům při zpětné montáži čalounění.
Součástí balíčku Expert Plus je také dvouvrstvé odhlučnění střechy, které má významný vliv na celkový komfort. První vrstvu tvoří materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten zpevňuje plech střechy, eliminuje rychle se šířící vibrace a účinně snižuje hluk dešťových kapek. Díky vysoké přilnavosti a tepelné odolnosti drží Viper pevně přichycený po celou dobu životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří profesionální zvukově absorpční materiál z polyuretanové pěny, konkrétně Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Soft Wave znemožní aerodynamickému a okolnímu silničnímu hluku proniknout přes střechu do interiéru a eliminuje tření mezi čalouněním střechy kovem. Materiál má i tepelně izolační funkci a vůz je tedy kompletně chráněn před tepelnými ztrátami v každém ročním období.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Jako druhou vrstvu aplikujeme Comfortmat Integra druhé generace – moderní zvukově izolační materiál s výbornou odolností proti vlhkosti. U nové Integry došlo ke zvýšení izolačních schopností přitom materiál zůstává lehký a ideálně se hodí i pro použití v náročných podmínkách, jako jsou dveře vozu.
Dalším krokem je aplikace antivibračního materiálu Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, jenž patří k nejlehčím ve své kategorii. Tato vrstva účinně eliminuje vibrace a rezonance vnitřního plechu dveří a zároveň u většiny vozidel vytváří uzavřenou ozvučnici pro reproduktory. Výsledkem je nejen tišší interiér, ale i kvalitnější podání hudby.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Instalace se blíží ke konci, interiér vozu pečlivě opětovně složíme a předáme vozidlo jeho nedočkavému majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz







