Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
VozidloLexus RX450
Datum realizace20.10.2025
Časová náročnost33 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace52 059 Kč s DPH
Lexus RX450 – odhlučnění prémiového sedanu pro maximální komfort
Lexus RX 450 představuje harmonické spojení luxusu, pokročilých technologií a precizního zpracování, které jsou pro tuto prémiovou značku typické. Elegantní SUV vyšší třídy nabízí mimořádný komfort, tichý hybridní pohon a důmyslné bezpečnostní systémy. Přesto i u takto propracovaného vozu lze v některých situacích zaznamenat zvýšenou hlučnost – zejména při dálničních rychlostech nebo na hrubším povrchu se do kabiny může přenášet hluk od kol, podběhů či spodních partií karoserie, což může částečně narušit jinak výjimečně klidnou atmosféru interiéru.
Majitel vozu se proto rozhodl pro kompletní odhlučnění v rámci našeho balíčku Expert Plus, který nedávno prošel modernizací. Nově využíváme špičkový zvukově izolační materiál Comfortmat Titan, aplikovaný především na podlahu a podběhy – tedy části karoserie, které jsou nejvíce vystaveny hlukové zátěži. Tento materiál dokáže utlumit hluk až o 38 dB, čímž se řadí mezi nejúčinnější řešení současnosti. Dvouvrstvá konstrukce kombinující materiály z profesionální řady Expert zajišťuje maximální akustický efekt a dlouhodobou odolnost.
Instalace probíhala v průběhu jednoho pracovního dne za účasti našeho čtyřčlenného týmu. Po dokončení byla změna okamžitě znatelná – interiér působí ještě tišeji a komfortněji, čímž se umocňuje prémiový charakter vozu Lexus. Na základě našich měření přináší odhlučnění snížení hluku v kabině o 3,5 až 4 dB, což odpovídá více než dvojnásobnému útlumu oproti sériovému stavu. Výsledkem je klidnější a kultivovanější prostředí, které odpovídá filozofii značky Lexus – dokonalému propojení výkonu, komfortu a ticha
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž

Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.

Začínáme tradičně s odhlučněním podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku, zejména v oblasti nízkých frekvencí, nejnáročnější na výběr vhodných materiálů. Proto v balíčku Expert + využíváme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tento materiál, ačkoliv má tloušťku pouze 3,5 mm, nabízí akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. Díky tomu je nejúčinnějším antivibračním materiálem na trhu v kategorii do 4 mm, což ho činí ideálním pro naše instalace zaměřené na maximální účinnost.

Comfortmat Extreme je tvořen kombinací dvou speciálně vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou fólií. Spodní tmel si po vychladnutí zachovává pružnost a účinně tlumí vibrace přenášené přes podlahu. Hliníková fólie část hluku odráží, zatímco bitumenová vrstva po ztuhnutí funguje jako pevná ochrana. Celý systém uzavírá vnější fólie, díky které tento materiál dosahuje jedinečné schopnosti eliminovat vibrace a nízkofrekvenční hluk.

Na podlahu a zadní podběhy aplikujeme jako druhou vrstvu Comfortmat Titan, membránový materiál nejvyšší kategorie. Díky kombinaci 8 mm celkové tloušťky se 4 mm membránou dosahuje izolace až 38 dB, což je rekordní hodnota na dnešním trhu. Titan tak představuje maximální možnou ochranu proti hluku v kritických částech vozu.

Tento materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní navazuje polymerová membrána o tloušťce taktéž 4 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Tovární odhlučnění v přední části vozu samozřejmě ponecháváme pro další zvýšení účinku našeho odhlučnění.

Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.

Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, aplikujeme v první vrstvě stejně jako na podlahu antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a vysoký akustický ztrátový činitel umožní důkladné zamezení veškerých vibrací a nízkofrekvenčního hluku od pneumatik, který je typický pro zadní podběhy.

V druhé vrstvě najdete v zavazadlovém prostoru obvykle tři různé materiály a to ne pouze z estetických důvodů. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme zpravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru.

Také zadní podběhy odhlučňujeme materiálem Comfortmat Titan, který jsme použili i na podlahu. Díky své výjimečné schopnosti izolovat hluk je pro tuto část vozu ideální volbou.

Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.

Jako druhou vrstvu aplikujeme Comfortmat Integra druhé generace – moderní zvukově izolační materiál s výbornou odolností proti vlhkosti. U nové Integry došlo ke zvýšení izolačních schopností přitom materiál zůstává lehký a ideálně se hodí i pro použití v náročných podmínkách, jako jsou dveře vozu.

Dalším krokem je aplikace antivibračního materiálu Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, jenž patří k nejlehčím ve své kategorii. Tato vrstva účinně eliminuje vibrace a rezonance vnitřního plechu dveří a zároveň u většiny vozidel vytváří uzavřenou ozvučnici pro reproduktory. Výsledkem je nejen tišší interiér, ale i kvalitnější podání hudby.

Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.

A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.

Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.

A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.

Na požádání klienta provádíme odhlučnění i z venkovní strany podběhů. Na pečlivě očištěné a odmaštěné plechové části aplikujeme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme.

Na vnější stranu plastových podběhů aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Raptor. Ten díky své tloušťce 4 mm umožní bezproblémové opětovné složení a voděodolnost materiálu zajistí dlouhodobý účinek bez rizika degradace.

Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Instalace se blíží ke konci, interiér vozu pečlivě opětovně složíme a předáme vozidlo jeho nedočkavému majiteli.

Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru.

Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru. Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene 10 a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.














Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle