Druh instalaceOdhlučnění Expert Plus
VozidloToyota Corolla
Datum realizace25.07.2025
Časová náročnost33 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace55 584 Kč s DPH
Toyota Corolla - kompletní zvuková izolace pro komfortní cestování
Zákazník si zvolil kompletní program odhlučnění Expert Plus, který představuje naši nejúčinnější variantu, pokud se nebavíme o individuálnímu balíčku Ultra. Expert Plus zahrnuje aplikaci minimálně dvou vrstev špičkových materiálů Comfortmat, kombinujících maximální antivibrační účinek s moderními membránovými materiály pro utlumení vzduchem šířeného hluku. V rámci montáže jsme odhlučnili podlahu včetně zavazadlového prostoru, střechu, torpédo, kapotu, přední, zadní i páté dveře a podběhy ze strany interiéru. V nejzatíženějších partiích, jako je podlaha a podběhy, jsme použili extra silné antivibrační materiály a vícevrstvou kombinaci membrán s vysokým útlumem, aby byl výsledný efekt co nejvyšší.
Montáž probíhala v průběhu jednoho pracovního dne za účasti našeho čtyřčlenného týmu. Výsledkem je znatelně tišší a komfortnější kabina, která odpovídá vyššímu standardu, než jaký Toyota v sériovém stavu nabízí. Rozdíl je patrný okamžitě – při dálničním tempu, ale i při jízdě po běžných silnicích, kdy je Corolla díky odhlučnění výrazně tišší, komfortnější a působí dospělejším dojmem.Zobrazit produkty >Skrýt produkty >
Fotoreportáž
Proces odhlučnění Toyoty Corolla začíná kompletním rozebráním interiéru. Postupně vyjmeme sedadla, středovou konzoli, koberec s čalouněním podlahy, obložení sloupků i výplně zavazadlového prostoru. Auto se tak promění v odkrytou karoserii, na níž je dobře patrné, jak slabě Toyota řeší sériovou zvukovou izolaci. Většina plechových panelů zůstává zcela bez ochrany, případně pokrytá jen bodově základního antivibračního materiálu.
Podlaha vozu je první částí, na kterou se při montáži zaměřujeme. Právě zde vzniká nejvíce vibrací a nízkofrekvenčního hluku, proto vyžaduje precizní ošetření. Používáme materiál Comfortmat Extreme, jenž při tloušťce 3,5 mm dosahuje hodnoty MLF 0,63 – parametru, který jej řadí na samotný vrchol ve své třídě. Díky tomu dokáže účinně eliminovat i výrazné vibrace a nízkofrekvenční hluk od podvozku.
Comfortmat Extreme je tvořen kombinací dvou speciálně vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou fólií. Spodní tmel si po vychladnutí zachovává pružnost a účinně tlumí vibrace přenášené přes podlahu. Hliníková fólie část hluku odráží, zatímco bitumenová vrstva po ztuhnutí funguje jako pevná ochrana. Celý systém uzavírá vnější fólie, díky které tento materiál dosahuje jedinečné schopnosti eliminovat vibrace a nízkofrekvenční hluk.
Na podlahu a zadní podběhy aplikujeme jako druhou vrstvu Comfortmat Titan, membránový materiál nejvyšší kategorie. Díky kombinaci 8 mm celkové tloušťky se 4 mm membránou dosahuje izolace až 38 dB, což je rekordní hodnota na dnešním trhu. Titan tak představuje maximální možnou ochranu proti hluku v kritických částech vozu.
Tento materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní navazuje polymerová membrána o tloušťce taktéž 4 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Tovární odhlučnění v přední části vozu samozřejmě ponecháváme pro další zvýšení účinku našeho odhlučnění.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, aplikujeme v první vrstvě stejně jako na podlahu antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a vysoký akustický ztrátový činitel umožní důkladné zamezení veškerých vibrací a nízkofrekvenčního hluku od pneumatik, který je typický pro zadní podběhy.
V druhé vrstvě najdete v zavazadlovém prostoru obvykle tři různé materiály a to ne pouze z estetických důvodů. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme zpravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru.
Také zadní podběhy odhlučňujeme materiálem Comfortmat Titan, který jsme použili i na podlahu. Díky své výjimečné schopnosti izolovat hluk je pro tuto část vozu ideální volbou.
Součástí balíčku Expert Plus je také dvouvrstvé odhlučnění střechy, které má významný vliv na celkový komfort. První vrstvu tvoří materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten zpevňuje plech střechy, eliminuje rychle se šířící vibrace a účinně snižuje hluk dešťových kapek. Díky vysoké přilnavosti a tepelné odolnosti drží Viper pevně přichycený po celou dobu životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří profesionální zvukově absorpční materiál z polyuretanové pěny, konkrétně Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Soft Wave znemožní aerodynamickému a okolnímu silničnímu hluku proniknout přes střechu do interiéru a eliminuje tření mezi čalouněním střechy kovem. Materiál má i tepelně izolační funkci a vůz je tedy kompletně chráněn před tepelnými ztrátami v každém ročním období.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Jako druhou vrstvu aplikujeme Comfortmat Integra druhé generace – moderní zvukově izolační materiál s výbornou odolností proti vlhkosti. U nové Integry došlo ke zvýšení izolačních schopností přitom materiál zůstává lehký a ideálně se hodí i pro použití v náročných podmínkách, jako jsou dveře vozu.
Dalším krokem je aplikace antivibračního materiálu Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, jenž patří k nejlehčím ve své kategorii. Tato vrstva účinně eliminuje vibrace a rezonance vnitřního plechu dveří a zároveň u většiny vozidel vytváří uzavřenou ozvučnici pro reproduktory. Výsledkem je nejen tišší interiér, ale i kvalitnější podání hudby.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru. Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene 10 a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Instalace se blíží ke konci, interiér vozu pečlivě opětovně složíme a předáme vozidlo jeho nedočkavému majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz






