Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Aero
VozidloTesla Model Y
Datum realizace03.08.2025
Časová náročnost25 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)Cena instalace40 944 Kč s DPH
Tesla Model Y – účinné odhlučnění s minimálním nárůstem hmotnosti
Tesla Model Y se stala prvním vozem, kde jsme realizovali náš nový balíček Aero s nejmodernějšími materiály Comfortmat Aerospace. Nová řada vibroakustických materiálů Aerospace přináší revoluční řešení, které v jediné vrstvě kombinuje účinné tlumení vibrací se zvukovou izolací – a to při velmi nízké hmotnosti. Díky tomu představuje ideální volbu zejména pro elektromobily a sportovní auta, kde se každý kilogram počítá.
Balíček Aero představuje náš základní balíček odhlučnění, ovšem zcela odlišný od všeho, co bylo doposud k dispozici. Jeho unikátnost spočívá právě v použití nové generace materiálů Comfortmat Aerospace, které dokážou v jediné vrstvě zajistit účinné tlumení vibrací i výraznou zvukovou izolaci. Díky tomu je možné dosáhnout vynikajícího výsledku s minimálním zatížením hmotnosti. Odhlučněné plochy zahrnují podlahu, zavazadlový prostor, přední i zadní podběhy z vnitřní strany a všechny dveře. Oproti balíčku Premium se nezabýváme kapotou motoru, což u elektromobilů postrádá smysl.
Díky novým materiálům se nám podařilo výrazně snížit hmotnost odhlučnění o přibližně 35% oproti klasickému Premium. Konkrétní hmotnost materiálů použitých u tohoto poměrně rozměrného vozu činí 47 kg, což přináší výhodu nejen z pohledu dojezdu elektromobilu. Dalším benefitem je příznivější cena, a to díky aplikaci v jediné vrstvě a úspoře času při montáži. Účinnost odhlučnění přitom zůstává na velmi vysoké úrovni, takže Aero představuje ideální řešení pro majitele automobilů, kteří chtějí vylepšit akustický komfort bez negativního vlivu na hmotnost vozu.
Fotoreportáž
Nová řada vibroakustických materiálů Comfortmat Aerospace přináší revoluční řešení, které v jediné vrstvě kombinuje účinné tlumení vibrací s výraznou zvukovou izolací – a to při velmi nízké hmotnosti. Díky tomu představuje ideální volbu zejména pro elektromobily a sportovní auta, kde se každý kilogram počítá. Celkem 4 materiály s různou účinností pro odlišné oblasti aplikace umožňují odhlučnit kompletně každý automobil, kde je nízká hmotnost prioritou.
Prvním krokem při odhlučnění Tesly Model Y je kompletní rozebrání interiéru. Demontujeme sedadla, středový tunel, obložení sloupků i čalounění podlahy a zavazadlového prostoru, takže karoserie zůstane zcela odhalená. Už v této fázi je patrné, jak skromně výrobce pracuje s tovární izolací – plechové části jsou většinou bez jakékoli ochrany a jen na několika málo místech je nalepena tenká vrstva základního materiálu, která prakticky neplní svou funkci. Ať už jde o elektromobil nebo klasický spalovací vůz, situace je stejná – sériové odhlučnění je nedostatečné a v případě Modelu Y na to zákazníci často narážejí, protože tichý pohon ještě více zdůrazňuje hluky od podvozku, kol a proudícího vzduchu.
Jako vždy začínáme u podlahy, která je jedním z hlavních zdrojů hluku v kabině. Tentokrát však postupujeme zcela odlišně – aplikujeme pouze jedinou vrstvu materiálu, a to ten nejúčinnější z nové řady Aerospace. Zvolili jsme Comfortmat Zenith o tloušťce 9 mm, který dosahuje akustického ztrátového činitele 0,62. To jej řadí mezi absolutní špičku antivibračních materiálů, přičemž zároveň nabízí i izolační vlastnosti. Díky tomu dokáže účinně eliminovat valivý hluk od pneumatik i vibrace přenášené konstrukcí podvozku, a to i v nízkých frekvencích, kde běžné materiály selhávají.
Materiál Comfortmat Zenith jsme aplikovali na celou plochu podlahy, a to včetně prostoru pod palubní deskou, který je na fotografii zakryt původním továrním tlumením. Právě tato oblast bývá u většiny vozů často zanedbávána, přestože jde o jedno z nejkritičtějších míst. Hluk od předních pneumatik sem proniká nejsnadněji a bez důkladného odhlučnění se nepříjemně šíří do celé kabiny. Díky aplikaci Zenithu dokážeme tento problém účinně eliminovat a výrazně snížit hladinu hluku přicházejícího z přední části vozu.
Comfortmat Zenith je vlajkovou lodí celé řady Aerospace a vůbec nejúčinnějším jednovrstvým materiálem pro odhlučnění automobilu. Samotná konstrukce materiálu disponuje tloušťkou 9 mm. Základ tvoří vibroakustická vrstva se zpěněnými elastickými granulemi o nízké hustotě. Kombinace těžké matrice a lehkých, pružných granulí umožňuje účinné pohlcování a rozptyl vibrací v širokém frekvenčním spektru, a to včetně problematických nízkých frekvencí. Akustickou účinnost dále zvyšuje elastická membrána o tloušťce 3 mm, která působí jako bariéra proti vzdušnému hluku. Celou strukturu pak chrání a stabilizuje vrchní hliníková fólie Scale One o tloušťce 100 mikronů. Ta zajišťuje rozměrovou stabilitu, dodává povrchu tuhost a chrání materiál při manipulaci i v dlouhodobém provozu.
V zavazadlovém prostoru jsme na dno aplikovali Comfortmat Pulsar o tloušťce 5 mm. Tento lehký a flexibilní materiál je ideální pro plochy, kde je třeba účinně eliminovat vibrace i hluk střední intenzity. Díky hodnotě akustického ztrátového činitele 0,45 patří mezi materiály vyšší třídy a v jediné vrstvě poskytuje spolehlivou kombinaci zvukové izolace a mechanického zpevnění plechu.
Na vnitřní stranu zadních podběhů jsme aplikovali stejně jako na podlahu materiál Comfortmat Zenith. Právě tato oblast je jedním z největších zdrojů hluku v kabině, protože sem pronikají vibrace a valivý hluk od zadních pneumatik. Zenith se svou tloušťkou a vysokou účinností dokáže tento problém výrazně eliminovat, a to i v nízkých frekvencích, které bývají nejvíce obtěžující. Na blatnících jsme pak opět zvolili Comfortmat Pulsar, který poskytuje spolehlivou kombinaci antivibračních a izolačních vlastností pro tuto oblast.
Na vnější plech dveří jsme aplikovali Comfortmat Pulsar, který je pro tuto oblast ideální volbou. Nabízí nejen výborné vibroakustické vlastnosti, ale také schopnost účinně potlačovat rezonance velkých ploch plechu, v čemž dokáže překonat i tradičně používaná řešení. Díky tomu dveře získávají potřebnou tuhost, eliminují nežádoucí vibrace a zároveň přispívají k celkovému snížení hluku v kabině.
Na vnitřní plech všech dveří jsme aplikovali Comfortmat Volt, nejlehčí a nejtenčí materiál z celé řady Aerospace. Díky tloušťce pouhých 2,5 mm nabízí při minimálním zatížení překvapivě vysokou účinnost – hodnota akustického ztrátového činitele 0,36 odpovídá pokročilým antivibračním materiálům vyšší třídy.
A konečnou vrstvu tvoří Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který aplikujeme na plastové čalounění dveří. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí zabraňuje skřípání a vrzání nejen plastových dílů, ale i kabeláže a dalších komponent uvnitř dveří, a zároveň pomáhá snížit hluk v této oblasti. Tyrkysová varianta Softwave je oproti klasické verzi vyrobena z hustší a účinnější polyuretanové pěny, takže odhlučnění dveří posouvá ještě o úroveň výše. Stejným způsobem postupujeme i u zadních dveří, aby byla dosažena maximální účinnost a celková akustická pohoda v kabině.
Na páté dveře jsme zvolili opět Comfortmat Volt. Díky své tloušťce 2,5 mm a velmi nízké hmotnosti nepřináší zbytečné zatížení, ale přesto účinně eliminuje vibrace velké plochy plechu. Volt je pro tuto část vozu ideální volbou – zachovává lehkost a zároveň zvyšuje tuhost i akustický komfort celé zadní části karoserie.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.



Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle