Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
VozidloVolvo S90
Datum realizace01.10.2025
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace52 059 Kč s DPH
Volvo S90 – odhlučnění prémiového sedanu pro maximální komfort
Volvo S90 představuje elegantní a technologicky vyspělou vlajkovou loď švédské automobilky. Luxusní sedan vyšší střední třídy kombinuje vytříbený design, špičkový komfort, moderní bezpečnostní systémy a kultivovaný projev pohonných jednotek. Přesto ani tento prémiový model se nevyhnul jistým slabinám v oblasti tovární zvukové izolace. Zejména při jízdě po dálnici nebo na nerovném povrchu je v interiéru patrný hluk od kol, podběhů, prahů i podvozku, který může narušovat jinak velmi příjemnou atmosféru kabiny.
Zákazník se proto rozhodl pro odhlučnění vozu v rámci našeho balíčku Premium Plus, který nedávno prošel vylepšením. Nově jsme do něj zařadili zvukově izolační materiál Comfortmat Titan, který používáme pro podlahu a podběhy – tedy dvě nejvíce zatížené části karoserie. Titan díky schopnosti útlumu hluku až 38 dB představuje nejúčinnější materiál současnosti a jeho přínos je v praxi okamžitě znatelný. Dvouvrstvé řešení kombinující materiály profesionální řady Expert umožňuje maximální možný účinek v rámci daného rozsahu odhlučnění.
Montáž prováděl náš čtyřčlenný tým v průběhu jednoho pracovního dne. Výsledkem je výrazně tišší interiér, který podtrhuje prémiový charakter vozu a zvyšuje komfort zejména při dálničních přesunech nebo jízdě po nerovnostech. Dle našich zkušeností a měření v obdobných vozech přináší odhlučnění Comfortmat ve variantě Premium Plus snížení hluku v kabině o 3,5 až 4 dB, což akusticky odpovídá více než dvojnásobnému útlumu hluku oproti sériovému stavu. Po dokončení úprav je v interiéru znatelný posun v akustickém komfortu – hlučnost se snížila a kvalita prostředí odpovídá luxusnímu standardu.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž

Odhlučnění Volva S90 začínáme, stejně jako u ostatních vozů, kompletní demontáží interiéru. Vyjmeme sedadla, středovou konzoli, čalounění podlahy, obložení sloupků i výplně zavazadlového prostoru. Vůz se tak promění v odhalenou karoserii, na které je jasně patrná absence jakékoliv účinné tovární zvukové izolace. Většina ocelových panelů je zcela holá, případně pokrytá pouze tenkou vrstvou základního antivibračního materiálu, který akustickému komfortu prakticky nepomáhá.

Startujeme tradičně odhlučněním podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.

Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.

Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.

Prostor pod zadními sedačkami je specifický zejména tím, že je zde obvykle velmi málo místa a není možné aplikovat standardní materiály. Tato oblast však není tak náchylná na vibrace a hluk jako podlaha, proto je mírné snížení účinnosti materiálu možné. Nejprve tedy aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper, který na svou tloušťku 3 mm disponuje vysokou účinností a ve výsledku se každý ušetřený milimetr počítá.

Na podlahu a zadní podběhy aplikujeme jako druhou vrstvu Comfortmat Titan, membránový materiál nejvyšší kategorie. Díky kombinaci 8 mm celkové tloušťky se 4 mm membránou dosahuje izolace až 38 dB, což je rekordní hodnota na dnešním trhu. Titan tak představuje maximální možnou ochranu proti hluku v kritických částech vozu.

Tento materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní navazuje polymerová membrána o tloušťce taktéž 4 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Tovární odhlučnění v přední části vozu samozřejmě ponecháváme pro další zvýšení účinku našeho odhlučnění.

Na prostor pod zadními sedačkami i ve druhé vrstvě aplikujeme membránový zvukově izolační materiál se sníženou tloušťkou, avšak nikoliv na úkor účinnosti. Oranžový Comfortmat Raptor s celkovou tloušťkou pouhých 4 mm obsahuje protihlukovou membránu o síle 2 mm a díky těmto vlastnostem je Raptor optimálním řešením pro tyto stísněné prostory.

Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.

Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, aplikujeme v první vrstvě stejně jako na podlahu antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a akustický ztrátový činitel 0,63 jednotek umožní důkladné zamezení veškerých vibrací a nízkofrekvenčního hluku od pneumatik, který je typický pro zadní podběhy. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku taktéž antivibrační materiál Comfortmat Viper.

V druhé vrstvě najdete v zavazadlovém prostoru obvykle tři různé materiály a to ne pouze z estetických důvodů. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme zpravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru.

Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy. Comfortmat Titan Lite se vyznačuje při své tloušťce 7 mm rekordní schopností zvukové izolace a kde jinde tento materiál použít, než na zadní podběhy. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 27 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří, kde ještě více vyniknou jeho vlastnosti.

Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.

Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.

Dalším krokem je aplikace antivibračního materiálu Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, jenž patří k nejlehčím ve své kategorii. Tato vrstva účinně eliminuje vibrace a rezonance vnitřního plechu dveří a zároveň u většiny vozidel vytváří uzavřenou ozvučnici pro reproduktory. Výsledkem je nejen tišší interiér, ale i kvalitnější podání hudby.

Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti. Fotografie poslední vrstvy v podobě materiálu Comfortmat Soft Wave Expert se nám bohužel někam zatoulala, za což se omlouváme. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.

Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.

A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.

Na přední i zadní podběhy následně aplikujeme membránový materiál Comfortmat Raptor. Ten díky své tloušťce 4 mm umožní bezproblémové opětovné složení a voděodolnost materiálu zajistí dlouhodobý účinek bez rizika degradace.

Vzhledem k vysoké účinnosti a správné kombinaci materiálů Comfortmat podběhy standardně odhlučňujeme pouze z vnitřní strany. I tak je toto řešení s přehledem účinnější, než konkurenční řešení z obou stran. Na přání však provádíme i dodatečné odhlučnění z vnější strany, což přináší ještě znatelnější výsledek. V první vrstvě používáme stejně jako na podlaze Comfortmat Extreme.

Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Instalace se blíží ke konci, interiér vozu pečlivě opětovně složíme a předáme vozidlo jeho nedočkavému majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.















Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle