Druh instalaceKompletní odhlučnění
VozidloMazda CX-5
Datum realizace03.07.2025
Časová náročnost33 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)Cena instalace58 179 Kč s DPH
Mazda CX-5 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Mazda CX-5 ve variantě Expert Plus. Mazda CX-5 patří mezi nejoblíbenější SUV své třídy a majitelé oceňují její spolehlivost, komfort i povedený design. Přesto ani tento model není výjimkou, pokud jde o tovární zvukovou izolaci – ta je obdobná jako u většiny vozů této kategorie. Plechové panely karoserie bez dostatečné ochrany přenášejí vibrace i hluk od kol, podlahy a vozovky, což se nejvíce projeví při jízdě po hrubém asfaltu nebo na dálnici.
Pro majitele tohoto vozu jsme proto zvolili náš nejúčinnější balíček odhlučnění Expert Plus, který využívá špičkové antivibrační a zvukově izolační materiály Comfortmat z profesionální řady Expert. Ty dokáží účinně eliminovat hluk pronikající od kol, podlahy i motorového prostoru, a navíc mají i tepelně izolační funkci.
V rámci instalace jsme se zaměřili na přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, střechu, torpédo, kapotu a podběhy – přičemž ty byly odhlučněny nejen z interiéru, ale i z vnější strany. Díky tomu jsme docílili ještě vyšší účinnosti a odstranili hluk už v místě jeho vzniku. Na montáži pracovali čtyři naši technici současně, takže byla hotová v rámci jednoho pracovního dne.
Mazda CX-5 tak od nás odjíždí výrazně tišší, s vyšším jízdním komfortem a ochranou proti nežádoucím vibracím i hluku, což ocení majitel při každé další cestě.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž

Odhlučnění vozu Mazda CX-5 začínáme obvyklým způsobem, tedy demontáží interiéru. Odstraníme všechny sedadla, veškeré čalounění a další komponenty, které nám mohou bránit při práci. Jak sami můžete vidět, plechy jsou až na bodovou aplikaci ochrany proti vibracím prakticky holé. Plug-in hybridní verze nás u tohoto vozu neomezuje umístěním ani výběrem materiálů, účinnost odhlučnění tedy bude jako u konvenčního pohonu. Pouštíme se tedy do práce.

Startujeme tradičně odhlučněním podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.

Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.

Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.

Druhou vrstvu u balíčku Expert Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nejvyšší hodnota na trhu pro danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.

Na Comfortmat Titan Lite se podívejme v detailu. Tento materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní můžete vidět protihlukovou membránu o tloušťce 3 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Materiál je samozřejmě voděodolný a díky extrémně přilnavé samolepící vrstvě se nemusíte obávat samovolnému odlepení.

Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Tovární odhlučnění v přední části vozu samozřejmě ponecháváme pro další zvýšení účinku našeho odhlučnění.

Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.

Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, aplikujeme v první vrstvě stejně jako na podlahu antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a akustický ztrátový činitel 0,63 jednotek umožní důkladné zamezení veškerých vibrací a nízkofrekvenčního hluku od pneumatik, který je typický pro zadní podběhy. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku taktéž antivibrační materiál Comfortmat Viper.

V druhé vrstvě najdete v zavazadlovém prostoru obvykle tři různé materiály a to ne pouze z estetických důvodů. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme zpravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru.

Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy. Comfortmat Titan Lite se vyznačuje při své tloušťce 7 mm rekordní schopností zvukové izolace a kde jinde tento materiál použít, než na zadní podběhy. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 27 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří, kde ještě více vyniknou jeho vlastnosti.

U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu, jejíž odhlučnění má taktéž nezanedbatelný význam. Nejprve přichází na řadu opět Viper s tloušťkou 3 mm. Viper zpevní tenký plech střechy, zamezí rychle se šířícím vibracím a sníží například hluk od dešťových kapek. Extrémní přilnavost a tepelná odolnost materiálu zajistí bezproblémové spojení se střechou po celou dobu životnosti vozu.

Druhou vrstvu tvoří profesionální zvukově absorpční materiál z polyuretanové pěny, konkrétně Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Soft Wave znemožní aerodynamickému a okolnímu silničnímu hluku proniknout přes střechu do interiéru a eliminuje tření mezi čalouněním střechy kovem. Materiál má i tepelně izolační funkci a vůz je tedy kompletně chráněn před tepelnými ztrátami v každém ročním období.

Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.

Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.

Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.

Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti. Fotografie poslední vrstvy v podobě materiálu Comfortmat Soft Wave Expert se nám bohužel někam zatoulala, za což se omlouváme. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.

Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.

Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu velmi lehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision. Ten kromě pro tuto oblast dostatečné zvukové izolace 15 dB nabídne právě nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná. Díky tomu dosáhneme perfektního odhlučnění pátých dveří a nenarušíme jejich funkčnost ani do budoucna.

Poslední vrstvu tvoří již výše několikrát použitý polyuretanový materiál s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, který aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.

Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru.

Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.

Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Instalace se blíží ke konci, interiér vozu pečlivě opětovně složíme a předáme vozidlo jeho nedočkavému majiteli.

Vzhledem k vysoké účinnosti a správné kombinaci materiálů Comfortmat podběhy standardně odhlučňujeme pouze z vnitřní strany. I tak je toto řešení s přehledem účinnější, než konkurenční řešení z obou stran. Na přání však provádíme i dodatečné odhlučnění z vnější strany, což přináší ještě znatelnější výsledek. V první vrstvě používáme stejně jako na podlaze Comfortmat Extreme.
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.













Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle
Instalováno v tomto vozidle